Adam Skórnicki: Hamulce w motocyklu żużlowym? Bez przesady

Po upadku Darcy'ego Warda wiele osób zastanawia się jak zwiększyć bezpieczeństwo na żużlowych torach. - Trzeba zmniejszyć prędkość - mówi Adam Skórnicki.

Zdaniem menedżera Fogo Unii Leszno, to właśnie nieustający pęd za prędkością ma wpływ na kontuzje odnoszone przez żużlowców. - Im szybciej się jedzie, tym gorsze skutki zderzenia z czymś czy uderzenia o tor. W przypadku Darcy'ego chodziło o uderzenie w bandę, ale wiele negatywnych skutków wywołuje wpadnięcie z impetem w motocykle. Nie postawimy przecież na torze jakichś poduszek powietrznych. Ciężko to zrobić także na prostych. Powtórzę: chodzi o zmniejszenie prędkości - powiedział Adam Skórnicki w rozmowie z "Gazetą Wyborczą Toruń".

Pojawił się pomysł, by w motocyklach zamontować hamulce. Leszczynianin jest przeciwny takiemu rozwiązaniu. -  Wiadomo, że zawodnik zawsze jedzie na pełny gaz. Taka jest jego rola i cel. Chodzi o sprzęt, o to, żeby miał mniejszą moc, mniejsze obroty. Nie mówię, żeby jeździć 30 km na godz., ale by poruszać się troszeczkę wolniej. Wówczas żużlowiec będzie miał nieco więcej czasu na reakcję w niebezpiecznych sytuacjach. Hamulce w motocyklu żużlowym? No nie, bez przesady. Nie miałyby one racji bytu w tym sporcie. Niewiele jest sytuacji, po których można by powiedzieć, że zawodnik uniknąłby wypadku, gdyby miał hamulce. Tego tematu nie ma co poruszać - stwierdził Skórnicki.

Komentarze (21)
avatar
PL
6.09.2015
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Ale jak on sobie to wyobraża, panowie ze straży miejskiej będą z radarem stać
Dzikusy same sie wyeliminują
Nosił wilk razy kilka ponieśli I wilka. 
dohtór hlaus
5.09.2015
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Moim zdaniem, wystarczyły by motocykle o poj. 250ccm dwusuwowe, były by znacznie tańsze przy remontach i wystarczająco mocne, jeździli by trochę wolniej i tyle, widowisko nic by nie straciło, Czytaj całość
omniscient
5.09.2015
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Hamulcy być nie może bo motocykl musi jechać płynnie. Szybsze wytracanie prędkości tworzy więcej zagrożenia niż sama prędkość. Lepiej by było porozmawiać o możliwości delikatnego profilowania w Czytaj całość
Na zawsze Start
5.09.2015
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Myślę, że wprowadzenie hamulców znacznie by się przyczyniło do zwiększenia ilości wypadków. Niemal w każdym biegu ktos komuś siedzi na kole cztery okrążenia i wyczekuje okazji na przeprowadzeni Czytaj całość
Na zawsze Start
5.09.2015
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Myślę, że wprowadzenie hamulców znacznie by się przyczyniło do zwiększenia ilości wypadków. Niemal w każdym biegu ktos komuś siedzi na kole cztery okrążenia i wyczekuje okazji na przeprowadzeni Czytaj całość