Internet siłą napędową Nice Polskiej Ligi Żużlowej!

WP SportoweFakty / Michał Szmyd
WP SportoweFakty / Michał Szmyd

Firma Press Service przeprowadziła badania, z których jasno wynika, że największy wpływ na budowanie wizerunku Nice Polskiej Ligi Żużlowej mają media internetowe, wśród których prym wiodą WP SportoweFakty.

W tym artykule dowiesz się o:

Przeprowadzone badanie dotyczyło obecności medialnej Nice w Nice Polskiej Lidze Żużlowej w okresie od 01.04.2015 do 31.10.2015. Analizie poddano materiał pochodzący z monitoringu ponad 1100 tytułów prasowych, 5 milionów polskojęzycznych stron internetowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych. Odnotowane publikacje podzielono ze względu na: wydźwięk medialny (na materiały pozytywne, negatywne, neutralne), wielkość (na artykuł, notkę, wzmiankę), rodzaj medium (na internet, prasę, radio, telewizję) oraz profil medium (na media sportowe, regionalne, ogólnoinformacyjne, ekonomiczne, pozostałe), a także główne tematy obecne w przekazie.

Zgromadzony materiał przeanalizowano z pomocą technik służących badaniu efektywności działań PR. W tym celu użyto wskaźników: wielkości, dotarcia przekazu do odbiorcy, indeksu wydźwięku wizerunkowego oraz ekwiwalentu reklamowego. W celu zilustrowania wielu zależności pomiędzy wskaźnikami zastosowano mapy benchmarkingowe. Ponadto zbadano wystąpienie elementów graficznych marki oraz stopień ich widoczności i czas ekspozycji.

Poniższe tabelki prezentują dane dotyczące liczby publikacji (liczba materiałów w poszczególnych miesiącach), dotarcia publikacji (w internecie oznacza liczbę użytkowników, do których dotarła publikacja), wartości publikacji (wycena przekazu określana w pieniądzu) oraz widoczności elementów CI (Corporate Identity - podstawowe elementy to znak firmowy, znak towarowy i barwy firmowe).

WP SportoweFakty w każdym z prezentowanych miesięcy były zdecydowanym liderem branży internetowej.

Liczba publikacji:

MiesiącInternetWP SFUdział % WP SF
Kwiecień 683 139 26,58
Maj 821 190 29,60
Czerwiec 771 178 30,96
Lipiec 382 97 32,99
Sierpień 602 175 41,57
Wrzesień 1013 176 22,68
Październik 503 71 19,72
Razem 4775 1026 28,57

Dotarcie publikacji (liczba użytkowników):

MiesiącŁącznieInternet
Kwiecień 886 000 000 869 365 810
Maj 1 120 000 000 1 099 311 720
Czerwiec 1 085 000 000 1 059 191 999
Lipiec 596 000 000 587 991 420
Sierpień 1 050 000 000 1 033 000 000
Wrzesień 1 088 000 000 1 063 444 920
Październik 402 800 000 398 150 000
Razem 6 227 800 000 6 110 455 869

Wartość publikacji (w zł):

MiesiącŁącznieInternetWP SFUdział % WP SF
Kwiecień 2 174 130 879 900 170 000 19,32
Maj 2 813 297 982 320 237 000 24,13
Czerwiec 3 186 998 1 060 230 226 000 21,32
Lipiec 973 786 449 140 115 000 25,60
Sierpień 1 995 592 831 318 213 000 25,62
Wrzesień 4 847 745 2 747 500 1 580 000 57,51
Październik 1 883 412 1 210 720 632 000 52,20
Razem 17 874 960 8 161 128 3 173 000 38,88

CI marki:

MiesiącInternetWP SFUdział % WP SF
Kwiecień 618 128 20,71
Maj 742 128 17,25
Czerwiec 709 181 25,53
Lipiec 316 96 30,38
Sierpień 552 175 31,70
Wrzesień 941 176 18,70
Październik 478 71 14,85
Razem 4356 955 21,92
Źródło artykułu: