IMŚJ: Poznaliśmy dziką kartę i rezerwowych na pierwszy finał

W sobotę 18 czerwca na Adrian Flux Arena w King's Lynn zainaugurowany zostanie cykl FIM Speedway U21 World Championship. W środę poznaliśmy oficjalną listę startową na te zawody oraz zawodnika, który otrzymał od organizatorów dziką kartę.

W tym artykule dowiesz się o:

Największym nieobecnym zawodów w King's Lynn będzie Maksym Drabik, który awansował do cyklu z kompletem punktów, ale złamał nogę i czeka go dłuższa przerwa w startach. Za Drabika w King's Lynn wystartuje pierwszy rezerwowy FIM Speedway U21 World Championship, Paweł Przedpełski.

Miejscowi fani liczą z pewnością na dobry występ miejscowych jeźdźców. Do głównych faworytów zawodów zaliczany jest Robert Lambert, który posiada bardzo duże doświadczenie na Adrian Flux Arena ze względu na występy w barwach miejscowego zespołu w Elite League.

Dziką kartę na inauguracyjną rundę otrzymał Zach Wajtknecht, dwukrotny mistrz świata w kategorii 125 cc, w żużlu na trawie. Na co dzień ściga się on w rozgrywkach Premier League, w drużynie Somerset Rebels.

Zawodnikami rezerwowymi będą Max Clegg oraz Nathan Greaves. Pierwszy numer startowy wylosował zaś Duńczyk, Patrick Hansen.

Lista startowa:
1. Patrick Hansen (Dania)
2. Dimitri Berge (Francja)
3. Robert Lambert (Wielka Brytania)
4. Bartosz Smektała (Polska)
5. Adam Ellis (Wielka Brytania)
6. Erik Riss (Niemcy)
7. Krystian Pieszczek (Polska)
8. Jack Holder (Australia)
9. Eduard Krcmar (Czechy)
10. Paweł Przedpełski (Polska)
11. Mikkel Brøndum Andersen (Dania)
12. Zach Wajtknecht (Wielka Brytania) - dzika karta
13. Wiktor Kułakow (Rosja)
14. Joel Andersson (Szwecja)
15. Josh Bates (Wielka Brytania)
16. Max Fricke (Australia)

17. Max Clegg (Wielka Brytania)
18. Nathan Greaves (Wielka Brytania)

Początek zawodów: godz. 20:30
Trening: godz. 13:00

Informacje o torze:
Długość: 342 m
Szerokość na prostych: 9.5, 9.7 m
Szerokość na łukach: 12.7, 13.5 m

Prezydent Jury FIM: Jan Staechmann (Dania)
Sędzia: Christian Froschauer (Niemcy)

ZOBACZ WIDEO Grzegorz Zengota trafił w sedno? "Największym problemem żużla nie jest tytan i tłumiki"

Źródło artykułu: