Kokpit Kibice

Zawodnicy GKM nie chcą betonu w Grudziądzu, ale innej opcji nie ma

Krzysztof Buczkowski przyznał, że nie byłoby wysokich porażek drużyny MRGARDEN GKM na wyjazdach, gdyby nawierzchnia w Grudziądzu nie była taka betonowa. Trener Robert Kempiński mówi, że musi dbać o bezpieczeństwo zawodników, więc innej nie zrobi.
Dariusz Ostafiński
Dariusz Ostafiński
Krzysztof Buczkowski WP SportoweFakty / Arkadiusz Siwek / Krzysztof Buczkowski

- To nie jest tak, że w Grudziądzu nie można zrobić przyczepnej nawierzchni - tłumaczy nam Robert Kempiński, szkoleniowiec MRGARDEN GKM. - Można, ale ja nie chcę dostać grzywny za tor, ani ponosić odpowiedzialności za ewentualne, przykre wypadki.

- Granulacja jest u nas taka, że wymusza taki, a nie inny sposób przygotowania nawierzchni - kontynuuje Kempiński. - Im twardziej, tym lepiej i bezpieczniej. Kiedyś, na treningu, zrobiliśmy trochę inny tor, nie był on tak mocno ubity, i nie szło na nim jechać. Były same dziury i koleiny. Jak jeszcze jeździliśmy w pierwszej lidze to też zdarzyło nam się przygotować tor bardziej przyczepnie i zawody były przerywane.

Wygląda na to, że zawodnicy MRGARDEN GKM muszą się przyzwyczaić do tego, że u siebie będą jeździli na betonie. - Zdaję sobie sprawę z tego, że systematyczna jazda na określonej nawierzchni powoduje pewne nawyki - zauważa trener grudziądzan. - To nie jest tak, że drużyna rusza na wyjazd i zapomina, jak się jeździ. Kłopot jest wyłącznie z doregulowaniem sprzętu. Wiem co mówię. Proszę sobie przypomnieć ostatnie zdarzenie z Maksymem Drabikiem. Stracił najlepszy silnik i nagle zniknął. Zapomniał jak się jeździ? Nie. Zwyczajnie nie potrafił dopasować drugiego silnika - kończy Kempiński.

ZOBACZ WIDEO "Panie Tomku kochany, my o panu pamiętamy". Dzieci składają życzenia Tomaszowi Gollobowi



POLECAMY: Kup bilet na finał TAURON Speedway Euro Championship w Chorzowie

Czy przekonują cię tłumaczenia trenera GKM dotyczące grudziądzkiego toru?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Żużel na Facebooku
Zgłoś błąd
inf. własna

Komentarze (35):

  • Rotmistrz79 Zgłoś komentarz
    Troche to dziwne , a moze ,,,, Nie wiem czy na pewno chodzi o silniki,t czy twardy or, bo już słuchać tego nie mogę, te ględzenie o tym spasowaniu- jak zawodnik jedzie dobrze, to znaczy, ze
    Czytaj całość
    super spasowany.......tak ? A gdzie obieranie dobrych ścieżek? Mam wrażenie, że właśnie czytania toru brakuje naszym zawodnikom, a Ci najlepsi w tym.elemencie, robią po prostu najlepsze wyniki. Czytanie toru ściśle wiąże się z dopasowaniem. Do tego.dochodzi płynność jazdy na wirazach, czyli słynne "branie" wirazu na kilka razy a Buczek często gesto tak luki pokonuje, wygina sie na tym motorze....lamie go na 2x razy...
    • Cezariusz Zgłoś komentarz
      He, he, he. Wszyscy potwierdzają, że jeżdżenie na betonie sprawia, że żużlowcy są słabsi czyli nie radzą sobie na trudniejszych nawierzchniach. Od dawna powtarzam, że centrala powinna
      Czytaj całość
      zakazać takich torów.
      • pawel88 Zgłoś komentarz
        Finał SK 1992 w Grudziądzu.
        • KACPER.U.L Zgłoś komentarz
          Jak nie ma jak ma.Wystarczy zrobić tor jak to robią na MA czyli pod gości:)
          • Adam Morawski Zgłoś komentarz
            Znalezli ciepla posadke, kase na czas , to po co sie starac. Najlatwiej wytlumaczyc sie torem. Moze ich poziom to juz poziom I ligowca. No patrzcie jest kilku zawodnikow w barwach innych
            Czytaj całość
            zespolow, co raz na rok przyjada do Grudziadza i jakos jada. Po prostu zawodowcy. Nie pierwszo ligowcy. Pozdro sąsiady.
            • Kurak2om Zgłoś komentarz
              Zmieńcie trenera .....zmieni sie tor !... Kempiński to baran.
              • Sprengi Zgłoś komentarz
                Kazda wymowka jest dobra na slabe wyniki ale obarczac wina twardy tor to chyba lekkie nieporozumienie! rozumiem ,ze inaczej sie jezdzi na twardym inaczej na grzaskim ale kto im do cholery nie
                Czytaj całość
                pozwala dogadac sie z innym klubem i trenowac na kopie? po za tym sa to zawodnicy co maja za soba ladne lata doswiadczenia na roznych torach wiec powinni latac na kazdej nawierzchni po dopasowaniu sprzetu ,a jesli w tym tkwi problem to chyba te setki tysiecy na przygotowanie do sezonu pozwalaja na zakup silnikow na rozne tory ,moim zdaniem tak jak kolega ponizej to taki poprostu poziom i nic tego juz nie zmieni ,GKM zawsze bral do skladu ,ze tak powiem mocno doswiadczonych zawodnikow z "nazwiskiem" a tych mlodych z charakterem sie niestety pozbywali przyklad Karpov ,Bober .... za rok wezma Hancocka i Walaska
                • pawel88 Zgłoś komentarz
                  Nie chce mi sie zbytnio powtarzać tego co pisałem we wczorajszym artykule pod wypowiedzią Buczka. Na razie mamy komentarze Buczka i Okonia ,ale ten proces ich slabej jazdy na wyjazdach juz
                  Czytaj całość
                  troche trwa , od sezonu 2012 ,gdzie obaj zaliczyli naprawde udany rok. Potem to juz rownia pochyła. Czemu obaj panowie nie maja obecnie kontraktow w ligach zagranicznych ??? No Okon od swieta moze pojezdzic w Niemczech a tak.. Dziwne,ze na tym betonie taki Lindbaeck w koncu pojechal dobry sezon w ekstralidze. Dziwne,ze Artiom a tych samych silnikach podjął walkę w Rybniku. Moze to juz taki panowie Wasz poziom? Na te 1,3-1,5 na wyjazdach. Pieszczek rowniez wyglada na zawodnika,ktory bedzie radzil sobie bez wzgledu na tor. Nie dadza nam Ci panowie niestety zadnej gwarancji, jezeli zmieni sie nawierzchnia toru,ze GKM wciaz bedzie silna ekipą u siebie a na wyjazdach wyniki diametralnie sie polepszą. Mozna przygotować gowniany tor jak ostatnio a mozna i przygotowac do walki , jak w wiekszosci meczow w ostatnich latach. Sciezki wykorzystywał Gollob,Łaguta,Lindbaeck rowniez Buczek. Okon to juz bylo ewentualnie wyprzedzanie przy krawezniku. Kwestia wyboru i nie ma znaczenia czy tor twardy czy przyczepny .Nie ma gnojowiska, jest rowny, bezpieczny dla wszystkich. Tu sie zgodze z Kempesem, trzeba wymienic cala nawierzchnie, a taka operacja juz kosztuje wiecej niz za 5 złoty.
                  • obladi Zgłoś komentarz
                    Krzysiu przestań gwiazdorzyć. Jedyne udane zawody w których uczestniczysz przez ostatnie lata to te na H-4 a o Tarnowie nie wspomnę!
                    • Zainfekowany_ED Zgłoś komentarz
                      i nagle po zmianie toru na wyjazdach zaczna wygrywac ? nie, bo nie maja na to skladu natomiast dzieki temu torowi wszystko sa w stanie u siebie wygrac. I glupi by tylko zmienil tor i stracil
                      Czytaj całość
                      taki atut. dzięki temu wystarczyło niemal na PO....zostawic tor i uczyc si ejezdzic u innych taka prawda.
                      • Sartoris Zgłoś komentarz
                        To zmieńcie nawierzchnię, barany! Piszę to jako kibic GKM. W latach 90 była kopa i było świetnie.
                        • Myszor. Zgłoś komentarz
                          """""Zawodnicy GKM nie chcą betonu w Grudziądzu, ale innej opcji nie ma"""" Lekko średnio śmieszny żart ;( Jak nie ma innej opcji ???brak słów stabilny ośrodek sam sobie gmatwa
                          Czytaj całość
                          przyszłość ;(szkoda
                          • KamcioGKM Zgłoś komentarz
                            Pytanie z ankiety bez sensu. Jak mogą przekonywać tłumaczenia jeżeli to co powiedział z tym torem jest prawdą? Proszę, niech byle jaki klub przyjedzie lub komisarz i zrobi kope, będzie
                            Czytaj całość
                            śmiesznie :D Tylko do testów wezcie motory z motocrossu, bo skoki będą prawie takie same. To już było powiedziane wiele sezony temu co z tym torem jest nie tak. Sam bym wolał tor przyczepny u nas, ale my kibice możemy sobie chcieć, wszystko zależy od klubu czy poświęci pieniądze na wymianę. Myślę że po sezonie jak zobaczymy wyjazdy chyba jednak się przekona w 100%.
                            Zobacz więcej komentarzy (22)
                            Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
                            ×
                            Sport na ×