WP SportoweFakty.wp.pl – wiadomości sportowe, relacje live, wyniki meczów

Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

Polski tuner bije wszystkich na głowę. Tylko Graversen może z nim rywalizować

Maciej Janowski wygrał w tym roku dwa turnieje Grand Prix, a w dwóch innych stał na podium. Zawodnik Betard Sparty znakomite wyniki w cyklu osiąga na silnikach Ryszarda Kowalskiego. Notowania polskiego tunera już dawno nie stały tak wysoko.
Jarosław Galewski
Jarosław Galewski
WP SportoweFakty / Mateusz Wójcik / Maciej Janowski przed Jasonem Doylem i Bartoszem Zmarzlikiem

- Dyspozycja Maćka jest świetna, ale poza tym ma tunera, który według mnie jest w tej chwili numerem jeden na świecie - mówi nam Wojciech Dankiewicz. - Powinniśmy się cieszyć, że nasz rodak szykuje takie silniki. Nie ma zresztą mowy o przypadku czy zaskoczeniu, bo na jego sprzęcie świetnie jadą inni żużlowcy. Przykładem jest kolega Janowskiego ze Sparty, czyli Andrzej Lebiediew - dodaje ekspert WP SportoweFakty.

Jeśli chodzi o cykl Grand Prix, to od wielu lat mieliśmy w nim rywalizację zawodników, którzy startowali na silnikach Petera Johnsa lub Jana Anderssona. Teraz powoli zaczyna się to zmieniać. Ryszard Kowalski to od lat światowa czołówka, ale w cyklu tak dobrego sezonu nie miał już dawno. - Większość tunerów pan Kowalski bije w tej chwili na głowę. Tak naprawdę z powodzeniem może z nim rywalizować tylko Flemming Graversen. Jego zawodnicy też robią w tym roku bardzo dobre wyniki. Cieszmy się, bo nasi tunerzy zawsze byli traktowani po macoszemu. Teraz nie ma już żartów - przekonuje Dankiewicz.

Wiele wskazuje na to, że w tym sezonie Grand Prix zostanie przerwana dominacja Petera Johnsa. - W pewnym sensie z tej detronizacji należy się cieszyć, bo jego czas trwał dość długo. Nie pamiętam, kiedy ostatni raz miał takie problemy. W pamięci utkwiły mi zwłaszcza publiczne wypowiedzi zawodników, którzy przed kamerami dawali mu ostatnią szansę. To sytuacja rzadko spotykana. Zobaczymy, czy coś się u niego ruszy, bo cały czas nie wygląda to najlepiej - podsumowuje Dankiewicz.

ZOBACZ WIDEO Zobacz na czym polega praca komisarza toru (WIDEO)



Polecamy:
2018 PZM Warsaw FIM Speedway Grand Prix of Poland - KUP BILETY >>>

Czy Ryszard Kowalski to w tej chwili najlepszy tuner na świecie?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Żużel na Facebooku
Zgłoś błąd
inf. własna

Komentarze (16):

[ Anuluj ] Odpowiadasz na komentarz:

Dowiedz się jak umieszczać linki od tagów, pogrubiać tekst, itp.
  • Stalowy 0
    I do tego trzeba aż takich fachowców, skoro polega to tylko na podmianie gotowych części?
    ochrona7878 Tuning motocykla żużlowego polega na rozebraniu silnika i zastąpieniu niektórych części (tłoki, krzywki, sprężyny, korbowody, cylindry, gaźnik, itp.)
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
  • ochrona7878 0
    Tuning motocykla żużlowego polega na rozebraniu silnika i zastąpieniu niektórych części (tłoki, krzywki, sprężyny, korbowody, cylindry, gaźnik, itp.)
    Stalowy Niech mnie ktoś oświeci na czym polega tunning motocykli żużlowych
    [ pokaż odpowiedzi ] Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
  • Thoorop 0
    Holta u Graversena, u Johnsa silniki serwisuja też Holder,Greg,Przedpełski, U Holloweya Emil
    SG 2017 DMP Emil, Zagar, Magic, Przemek i Holder z Hancockiem ostatnimi czasy - to glowni klienci Rycha. Doyle, Bartek, Lindbaeck, Piter - to Graversen z tym ze Bartek lubi tez silniki Janka Anderssona. Johns to glownie Tajski. PUK jako jedyny śmiga na Nischlerach i jest szybki. Vacul u Holloweya ale wg mnie ten tuner jest aktualnie odpadkiem . Ruscy na Mikułowie jeżdzą .KK u Anderssona i z tego co mi wiadomo to jest klientem Jacka Filipa. W sumie to tyle. ..... o Gerhardzie nie wspomne b kazdy ma jego silnik ale nikt go nie uzywa oprocz wiernego Fredki
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
Pokaż więcej komentarzy (13)
Pokaż więcej komentarzy (16)
Pokaż więcej komentarzy (16)
Pokaż więcej komentarzy (16)