Głównym założeniem jest umożliwienie rywalizacji młodym zawodnikom w porównywalnych warunkach sprzętowych. Ostatnia runda Nice Cup w Rzeszowie pokazała, że silniki Jawy 500cc 2V zostały udoskonalone i spisywały się już zdecydowanie lepiej niż w czerwcu. Po zawodach trafiły one z powrotem do czeskiej fabryki, gdzie zostały poddane dalszym modyfikacjom. W związku z tym podjęto decyzję o kontynuacji współpracy z czeską fabryką na następne rundy Nice Cup. W ten sposób 13 zawodników weźmie udział w Toruniu w turnieju na identycznych zasadach jak w Krakowie i Rzeszowie. Każdy z uczestników otrzyma bezpłatnie dwuzaworowy silnik Jawa 500cc, oponę Deli Tire oraz olej Fuchs Silkolene.
- Już wcześniej sygnalizowałem, że naszym głównym celem jest zapewnienie młodym zawodnikom możliwości rywalizacji w porównywalnych warunkach sprzętowych. Dla nas nie ma znaczenia, czy silniki będą szybsze czy wolniejsze. Ważne, żeby wszyscy jechali na bardzo zbliżonym sprzęcie. Nie ma dla nas znaczenia też producent - ważne, żeby fabryczny sprzęt, bez tuningu, był faktycznie bezawaryjny. Przed sezonem podjęliśmy współpracę z firmą Promex i Jawą. W Toruniu dodatkowo 4 zawodników będzie rywalizowało w odrębnej klasie sprzętowej na silnikach GTR, które osobiście przywiezie Marcel Gerhard. To także sygnał, że nie jesteśmy zamknięci na jednego partnera technologicznego - mówi Wojciech Jankowski, Marketing Manager w Nice Polska, organizator cyklu. Dodatkowo odbędzie się nieoficjalny, pokazowy miniturniej dla 4 zawodników w klasie 250cc. W tym przypadku zawodnicy będą startowali już jednak na własnym sprzęcie.
Jak podkreśla Jankowski, obecnie najważniejsze jest znalezienie wiarygodnego partnera technologicznego, z którym będzie można współpracować na dłuższą metę, także przy projektach związanych z udziałem seniorów. - Początek każdego projektu jest trudny, a każda zmiana w żużlu, szczególnie dotycząca sprzętu, spotyka się z dużym oporem. Według mnie losowanie silników przed zawodami, szczególnie w kontekście rywalizacji młodych zawodników, daje dodatkowo ważne przesłanie żużlowcom, że nie wszystko zależy od motocykla i silnika, ale najważniejszy jest jednak zawodnik. Oczywiście wiem, że nie ma dwóch identycznych silników, ale staramy się zapewnić porównywalne warunki sprzętowe - dodaje Jankowski.
Losowanie silników odbędzie się o godzinie 13:30, a o 16:00 rozpocznie się trening. Start do pierwszego wyścigu o 17:00. Wyścigi w klasie GTR oraz 250cc (pokazowe, dla adeptów) będą wplecione w format turnieju zasadniczego.
Po rozegranych 4 rundach na czele klasyfikacji Nice Cup znajduje się Aureliusz Bieliński (38 punktów), który o punkt wyprzedza Karola Żupińskiego. Zgodnie z regulaminem za biegi półfinałowe zawodnicy nie otrzymują punktów, a w finale obowiązuje punktacja 4-3-2-1.
Lista startowa - V runda Nice Cup 2017:
klasa Jawa 500cc 2V:
1. Mateusz Błażykowski (Orzeł Łódź)
2. Bartłomiej Kowalski (Speedway Wanda Kraków)
3. Aureliusz Bieliński (Wybrzeże Gdańsk)
4. Kamil Kiełbasa (Speedway Wanda Kraków)
5. Aleks Rydlewski (KS Toruń)
6. Piotr Pióro (Speedway Wanda Kraków)
7. Maciej Kuromonow (KM Cross Lublin)
8. Marcin Turowski (Wybrzeże Gdańsk)
9. Elvis Avgucevics (Lokomotive Daugavpils)
10. Karol Żupiński (Wybrzeże Gdańsk)
11. Tomasz Orwat (Polonia Bydgoszcz)
12. Jarosław Krzywosz (Kolejarz Opole)
13. Mateusz Adamczewski (PSŻ Poznań)
Klasa GTR:
14. Mateusz Jagła (Polonia Bydgoszcz)
15. Szymon Szlauderbach (Unia Leszno)
16. Marcin Kościelski (KS Toruń)
17. Igor Kopeć-Sobczyński (KS Toruń)
Sędzią zawodów będzie Remigiusz Substyk. Kolejna runda Nice Cup odbędzie się 12 września w Bydgoszczy.
ZOBACZ WIDEO Kuba Piątek: Pokazałem, że potrafię wrócić