WP SportoweFakty.wp.pl – wiadomości sportowe, relacje live, wyniki meczów

Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

Adam Skórnicki był prekursorem zmian. Wtedy się z niego śmiano

Marcel Gerhard próbuje się przebić na rynku żużlowym ze swoim silnikiem, obiecując obniżenie kosztów. Jednym z pierwszych, który szukał nowych rozwiązań w speedwayu był Adam Skórnicki. Polak w roku 2017 startował na silnikach Norberta Gatzki.
Łukasz Kuczera
Łukasz Kuczera
WP SportoweFakty / Mateusz Wójcik / Na zdjęciu: Adam Skórnicki

KUP bilet na Boll Warsaw FIM Speedway Grand Prix of Poland!

W roku 2017 Adam Skórnicki podpisał kontrakt z Wolverhampton Wolves, a działacze z Monmore Green ogłaszali powrót klubowej legendy. Tym bardziej że wcześniej spędził on w szeregach "Wilków" wiele lat i cieszył się popularnością wśród tamtejszych kibiców. Kolejna przygoda z Wolverhampton zakończyła się jednak fiaskiem, bo Skórnicki stracił miejsce w zespole po kilku tygodniach.

Skórnicki był wtedy prekursorem, bo postawił na silniki zaprojektowane przez Norberta Gatzki. To niemiecki inżynier, który swego czasu pracował dla BMW i postanowił spróbować swoich sił w speedwayu. Wpadł on na pomysł jednostki, która będzie znacznie tańsza w serwisowaniu i przy tym wytrzymalsza od popularnych na rynku GM-ów.

- Nie wiedzieliśmy, że Adam będzie korzystać z silników Gatzki. Ten pomysł nie wypalił - mówił w 2017 roku Chris Van Straaten, promotor Wolverhampton.

Sam Skórnicki nie jest przekonany, czy to faktycznie silniki Niemca były wówczas decydujące. - Ciężko powiedzieć, co wtedy było przyczyną słabszych występów. Nie dość, że wracałem wtedy do żużla po trzyletniej przerwie, to jeszcze na innych silnikach. Można powiedzieć, że wtedy odjechałem dwa czy trzy mecze i mi podziękowano - wspomina.

ZOBACZ WIDEO "Podsumowanie tygodnia". Losowanie Ligi Mistrzów: "Będą szły iskry"

Obecny menedżer Falubazu Zielona Góra trzyma jednak kciuki za obniżenie kosztów w speedwayu. Dlatego niedawno pojawił się na spotkaniu z Marcelem Gerhardem, które zorganizowano w Koniakowie. - Gdy startowałem na silnikach Gatzki, to się ze mnie śmiano. Czy Marcel odniesie sukces ze swoim produktem? To wszystko zależy od paru rzeczy. Czy coś jest modne, czy nie. Kto ile pieniędzy zarobi na takiej zmianie, nie wszystkim pasują też takie silniki. Na pewno produkt Gerharda to jest jakaś dobra droga - twierdzi.

Skórnicki nie ma jednak wątpliwości, że zawodnicy mierzący w najwyższe cele, nie będą patrzeć na koszty, a to zła wiadomość dla Gerharda. - Trzeba rozgraniczyć to, czy ktoś chce jeździć tanio, czy ktoś chce zdobywać mistrzostwa świata. Jeśli to drugie, to koszty są dla niego nieważne. On chce mieć jak najszybszy motocykl i wyda na niego każdą kwotę - dodaje.

Nie tak dawno Skórnicki sam jeździł na II-ligowym froncie w barwach Kolejarza Rawicz i ma świadomość tego, że na najniższym szczeblu zawodnicy nie zarabiają kokosów. Wyjściem mogłaby być interwencja ze strony GKSŻ i regulaminowy nakaz jazdy na silnikach GTR. - Na pewno jest to jakaś opcja, bo zawodników mamy coraz mniej, a chcielibyśmy ich mieć coraz więcej, aby podnosić poziom dyscypliny. To, że mamy najlepszą ligę świata to nie znaczy, że poziom jest świetny. Mamy najlepszą ligę świata, bo nigdzie indziej żużla nie ma - podsumowuje Skórnicki.

Czy silnik GTR odniesie sukces na żużlowym rynku?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Żużel na Facebooku
Zgłoś błąd
inf. własna

Komentarze (7):

[ Anuluj ] Odpowiadasz na komentarz:

Dowiedz się jak umieszczać linki od tagów, pogrubiać tekst, itp.
  • Lukim81Pomorskie-Śląskie 0
    Enduro może nie jest aż tak drogą dyscypliną, znajomy bawi się w to gdzieś w bieszczadach, żużel pół na pół zawodnicy z górnej połki czy tak zwani zawodnicy którzy mają mocne plecy mają wygodnej od przeciętnego ligowca. Gigantyczne pieniądze można zarobić w jeździectwie wygrany Pucharu Świata w Dubaju otrzyuje czek w wysokości 6 milionów złotych, tenis Stan Wawrinka w 2016 za triumf w US Open zgarnia 3,5 miliona dolarów. Wspomnieć trzeba kopana która także do intratnych dyscyplin należy.
    Time vel Netto Czy żużel jest naprawdę tak bardzo drogą dyscypliną ? Wydaje mi się że to jest zła diagnoza , oceniając trzeba się odnieść do kosztów innych dyscyplin motorowych , wszelkich rajdów , wyścigów enduro.....itd . Żużel na tle tych innych dyscyplin ma potężny atut a mianowicie pozwala na zorganizowanie rozgrywek ligowych . Marketingowcy doskonale wiedzą jaki to jest potężny atut ....tysiące ludzi na trybunach tydzień w tydzień . Pytanie dlaczego w Polsce te tysiące ciągle są a w innych krajach jest z tym problem ? Anglia , tu diagnoza jest prosta , rozgrywki ligowe są za bardzo rozbudowane , do tego niejasne przepisy transferowe i dyscyplina straciła swoją rangę . Kraje skandynawskie tu diagnoza już nie jest taka prosta ......jest natomiast jeden czynnik który dotyczy wszystkich krajów żużlowych , brak marki w żużlu która produkuje pojazdy cywilne , gdyby do gry wkroczyła np. Yamaha , Honda czy BMW , spece od marketingu tych firm potrafili by zbudować prestiż rozgrywek żużlowych i tym samym przyciągnąć kibiców na stadiony ( stadiony takie które standardem powinny być zbliżone do tych piłkarskich ) . Potężne koszty to określenie , względne , oceniać musimy w odniesieniu do dyscyplin które dają podobne możliwości marketingowe . Żużel ma potencjał , niestety zła diagnoza generuje nieskuteczne działania ratunkowe . Koszty mają znaczenie w przyciąganiu do sportu adeptów i tu jest pole do eksperymentów , natomiast mistrzostwa świata , ligi narodowe nie powinny być ograniczane finansami , patrz futbol ( wiem , trochę inna skala ) ale w naszym kraju ilość kibiców tych dyscyplin da się porównać a poziom sportowy już absolutnie nie , tu żużel bije kopaczy na głowę .
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
  • Time vel Netto 0
    Czy żużel jest naprawdę tak bardzo drogą dyscypliną ? Wydaje mi się że to jest zła diagnoza , oceniając trzeba się odnieść do kosztów innych dyscyplin motorowych , wszelkich rajdów , wyścigów enduro.....itd . Żużel na tle tych innych dyscyplin ma potężny atut a mianowicie pozwala na zorganizowanie rozgrywek ligowych . Marketingowcy doskonale wiedzą jaki to jest potężny atut ....tysiące ludzi na trybunach tydzień w tydzień . Pytanie dlaczego w Polsce te tysiące ciągle są a w innych krajach jest z tym problem ? Anglia , tu diagnoza jest prosta , rozgrywki ligowe są za bardzo rozbudowane , do tego niejasne przepisy transferowe i dyscyplina straciła swoją rangę . Kraje skandynawskie tu diagnoza już nie jest taka prosta ......jest natomiast jeden czynnik który dotyczy wszystkich krajów żużlowych , brak marki w żużlu która produkuje pojazdy cywilne , gdyby do gry wkroczyła np. Yamaha , Honda czy BMW , spece od marketingu tych firm potrafili by zbudować prestiż rozgrywek żużlowych i tym samym przyciągnąć kibiców na stadiony ( stadiony takie które standardem powinny być zbliżone do tych piłkarskich ) . Potężne koszty to określenie , względne , oceniać musimy w odniesieniu do dyscyplin które dają podobne możliwości marketingowe . Żużel ma potencjał , niestety zła diagnoza generuje nieskuteczne działania ratunkowe . Koszty mają znaczenie w przyciąganiu do sportu adeptów i tu jest pole do eksperymentów , natomiast mistrzostwa świata , ligi narodowe nie powinny być ograniczane finansami , patrz futbol ( wiem , trochę inna skala ) ale w naszym kraju ilość kibiców tych dyscyplin da się porównać a poziom sportowy już absolutnie nie , tu żużel bije kopaczy na głowę .
    [ 1 komentarz w tej dyskusji ] Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
  • ADASOS 0
    Jak oszczędzać to porządnie, z grubej rury.
    Postawić na tanie czeskie dwuzaworówki .
    Gdyby jeżdżono na takich silnikach w rozgrywkach juniorskich i np. w 2 lidze
    to nikt nie mógłby narzekać że przegrał bo jechał nie na GM tylko na GTR.


    Silnik który kosztuje max 9 tyś zł i wytrzymuje 60 wyścigów bez remontu a przy tym jest dobry do ścigania w każdych warunkach jest tym czego potrzebuje zaplecze speedwaya.
    Uważam ,ze za Polakami szybciutko poszliby w Danii, UK i Czechach.

    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
Pokaż więcej komentarzy (4)
Pokaż więcej komentarzy (7)
Pokaż więcej komentarzy (7)
Pokaż więcej komentarzy (7)
Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×