Żużel. Witold Skrzydlewski proponuje rewolucję w systemie rozgrywek. Większość prezesów nie chce o tym słyszeć

WP SportoweFakty / Adrian Skorupski / Na zdjęciu: Witold Skrzydlewski i Rohan Tungate
WP SportoweFakty / Adrian Skorupski / Na zdjęciu: Witold Skrzydlewski i Rohan Tungate

Prezes i główny sponsor Orła uważa, że pierwsza liga jest zbyt przewidywalna. Witold Skrzydlewski twierdzi, że rozgrywki powinny zostać zreformowane, tak żeby kibice obejrzeli więcej spotkań. - Musimy coś zrobić, bo żużel umrze - podkreśla.

- System rozgrywek powinien wyglądać zupełnie inaczej. Moim zdaniem w tej chwili spotkań jest za mało - mówi nam Witold Skrzydlewski i wylicza, że w tym roku drużyny, które zajęły piąte i szóste miejsce, odjechały zaledwie 12 meczów, z czego tylko sześć na własnym torze. Gdyby liga wystartowała w pełnym składzie i składała się z ośmiu ekip, to i tak byłoby niewiele lepiej (14 meczów łącznie, z czego siedem u siebie).

- Prowadzę klub od wielu lat i doskonale wiem, jak trudno przekonać do wsparcia sponsora, jeśli oferuje mu się reklamę podczas siedmiu spotkań. Największy problem polega na tym, że ludzie zbyt szybko zapominają o żużlu - tłumaczy Skrzydlewski.

Zobacz także: Tomasz Gollob: Ból towarzyszy mi non-stop. Wszystkie marzenia wylądowały w koszu (wywiad)

Prezes Orła ma konkretną propozycję. Jego zdaniem rozgrywki powinny zostać zreformowane. - Najpierw powinna być runda zasadnicza, w której każdy jedzie z każdym mecz i rewanż. Następnie dobrym rozwiązaniem byłby podział na dwie grupy, w których ponownie wszyscy spotykają się ze sobą dwukrotnie. W pierwszej czwórce rozegra się walka o awans, a w tej dolnej rywalizacja o utrzymanie - tłumaczy Skrzydlewski.

ZOBACZ WIDEO Kobieta przeciwko rywalizacji pań z panami w żużlu

To jednak nie wszystko. - Punkty z rundy zasadniczej powinny się liczyć, ale podzieliłbym je na pół z zastrzeżeniem, że ten, kto zdobył ich 11, ma w dorobku nie pięć, lecz sześć "oczek". To wszystko spłaszczy tabelę przed decydującą rozgrywką. Emocje będą naprawdę bardzo duże - dodaje.

Przy takim systemie każda drużyna odjechałaby minimum 20 spotkań. - I to miałoby sens. Podam prosty przykład. Pan Zdunek chce, żeby miasto zbudowało stadion, ale ma problem, który ja doskonale rozumiem. Władza pyta, dla ilu meczów ma postawić taki obiekt. Utrzymanie stadionu Orła kosztuje około dwóch milionów złotych na cały sezon. To wszystko dla maksymalnie 10 imprez. Uważam, że to zdecydowanie za mało wydarzeń - podkreśla.

Zobacz także: Jacek Gajewski. Żużel według Jacka: Drabik czy Jamróg? Sparta nie musi wybierać. Tak samo jest w Lesznie (felieton)

Witold Skrzydlewski swoją propozycję przedstawił podczas ostatniego spotkania prezesów pierwszej ligi, które odbyło się w Gdańsku. - To przypominało walkę z wiatrakami. Reakcja była taka, że nikogo na to nie stać i nie ma terminów. Najwyraźniej większość chce pojechać cztery mecze, dostać dotację i pokazać wizytówkę, że są prezesami. Co do braku terminów, to nie mogę tego zrozumieć. Przecież czołowe drużyny odjeżdżają w tej chwili niewiele mniejszą liczbę spotkań. A koszty? Zawodnicy jeżdżą w innych ligach za mniejsze stawki. Jeśli zaproponujemy im w Polsce więcej meczów, to z pewnością zejdą nam z ceny - podkreśla.

- Poza tym z jednej strony martwimy się o terminy, a z drugiej pozwalamy na dziwne rozwiązania. W tej chwili często dochodzi do absurdów. Szykujemy mecz, jest piękna pogoda, kibice walą do nas drzwiami i oknami. Później okazuje się, że dzień wcześniej przy okazji zawodów SEC lub innej imprezy spadł deszcz i my nie jedziemy, bo jeden z klubów sobie to zastrzegł. Skoro ktoś ma zawodnika w takich zawodach, to powinien podejmować ryzyko. Taki żużlowiec mu wypada i może przegrać z najsłabszym zespołem w lidze. Poza tym w pierwszej lidze ma być rezerwowy pod numerami 8 i 16. Taka sytuacja to idealna okoliczność, żeby z niego skorzystać. Dzięki temu rozgrywki będą bardziej nieprzewidywalne i ciekawsze - podkreśla.

Witold Skrzydlewski ma świadomość, że jego propozycja może spotkać się w tej chwili z krytyką. - Za chwilę niektórzy powiedzą, że gadam głupoty, bo moja drużyna jest aktualnie na ostatnim miejscu. Rzecz w tym, że ja o tym mówię od zawsze. Orzeł wygrywał i przegrywał, ale moje poglądy nigdy nie uległy zmianie. Naprawdę musimy coś zrobić, bo żużel umrze. Nie możemy przespać najlepszych lat - podsumowuje.

Komentarze (59)
stefanski
24.08.2019
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Pan Witold czasami sprawia wrażenie jakby przez ostatnie lata działał w innym sporcie. Moim zdaniem lepiej byłoby działać w kierunku zwiększenia zyskowności klubów żużlowych. Aktualnie nie znam Czytaj całość
avatar
Kamil Gajewski
24.08.2019
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Pomysł całkiem nie poważny. Po pierwsze już teraz jest problem z terminami zawodów. Po drugie zawodnicy nie roboty I też muszą odpocząć. Zazwyczaj w lipcu. Przy takim obłożeniu z tej przerwy tr Czytaj całość
avatar
-ABC-
24.08.2019
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
Jak czytam komenty typu 10-12 zespołów w ekstra to mi się nóż w kieszeni otwiera....to już nie byłaby ekstra a co najwyżej Nice liga... już widzę te tłumy kibiców na spotkania Falubazu Stali cz Czytaj całość
avatar
Biff Tannen
24.08.2019
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
10 zespołów w najwyższej klasie rozgrywkowej, po fazie zasadniczej do play off dla zespołów z miejsc 1-8, 10 spada, 9 baraż.
Taki GKM przykładowo zamiast 7 meczów u siebie (jak w obecnym sezoni
Czytaj całość
avatar
Saddam
24.08.2019
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Problem w tym, że podział na dwie grupy już był i drużyny w drugiej grupie strasznie cierpiały na tym finansowo. Zwłaszcza te z piątego i szóstego miejsca, które miały pewny byt, 3-4 tysięcy wi Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.