Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

Żużel. Holloway - Kowalski 1:0, czyli o tym, że Unia zlała Spartę z pomocą tunera z Bydgoszczy

Mówiło się o tym, że Fogo Unia będzie miała problem po przejściu na emeryturę Jana Anderssona. Żużlowcy mistrza Polski zmienili jednak dostawcę sprzętu, a w niedzielę zmietli z toru klientów Ryszarda Kowalskiego, tunerskiej jedynki sezonu 2018.
Dariusz Ostafiński
Dariusz Ostafiński
Sparta - Unia Max Fricke i Janusz Kołodziej na pierwszym planie WP SportoweFakty / Katarzyna Łapczyńska / Sparta - Unia. Max Fricke i Janusz Kołodziej na pierwszym planie.

Sparta w niedzielę została zbita na własnym torze na kwaśne jabłko przez Fogo Unię (55:35). Powody? Dotąd słyszeliśmy o dwóch. Tor był twardszy niż zwykle, a wrocławscy zawodnicy bardzo długo szukali optymalnych ustawień. Dotąd nikt nie wspomniał o tym, a może warto, że zobaczyliśmy też, jak ogromna jest sprzętowa przepaść między Unią i Spartą.

Unia miała mieć problemy po przejściu na emeryturę Jana Anderssona (formalnie stało się to w maju, ale już zimą szwedzki mechanik nie robił nowych silników). Jednak leszczynianie nie tylko szybko rozwiązali ten problem, ale i znaleźli rozwiązanie, które pozwala im pokazywać plecy zawodnikom korzystającym z silników Ryszarda Kowalskiego, tunerskiej jedynki w sezonie 2018, człowieka stojącego za sukcesami Taia Woffindena i Bartosza Zmarzlika w Grand Prix.

Zobacz również: Budowanie Czugunowa nie daje efektów. Hampel ustawia się w kolejce do odejścia

Za sukcesami i prędkością zawodników Fogo Unii stoi Ashley Holloway, mechanik z Anglii mieszkający pod Bydgoszczą. Kiedyś był na topie, potem słuch o nim zaginął, a teraz wrócił i sprawił, że żużlowcy mistrza Polski nawet nie poczuli tego, że właśnie stracili Anderssona. We Wrocławiu drużyna mistrza Polski była piekielnie szybka. Czasami wręcz można było odnieść wrażenie, że wyprzedza rywali o lata świetlne. A przecież gospodarze, pięciu z nich (poza Jakubem Jamrogiem i Maxem Fricke) mieli w ramach silniki Kowalskiego. Chwilami jednak nie łapali się na szprycę zawodników Unii, nie potrafili nawiązać z nimi walki.

Co ciekawe, jednym z zawodników Unii, który korzysta akurat ze sprzętu Kowalskiego jest Hampel. We Wrocławiu był on najsłabszym żużlowcem gości. Z drugiej strony najszybszy z gospodarzy, czyli Maksym Drabik ma silniki tak Kowalskiego, jak i Hollowaya. Można się tylko domyślać, że skoro tak mu szło, to musiał mieć sprzęt Anglika.

Przed startem play-off, w pojedynku Holloway - Kowalski mamy 1:0. Nie znaczy to jednak, że dalej też tak będzie. We wrześniu zmieni się pogoda, przyjdą mniejsze temperatury, a to może spowodować zmianę układu sił. Kowalski, co widać przede wszystkim na przykładzie Zmarzlika, wciąż ma moc. Sparcie nie pozostaje nic innego, jak czekać i wierzyć.

Czytaj także: Słaba jazda Sparty mogła być tylko zasłoną dymną

ZOBACZ WIDEO Chris Holder powinien zostać i odkupić winy. Inaczej zapamiętają go jako przegranego

Czy Unia obroni mistrzostwo?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Żużel na Facebooku
Zgłoś błąd
WP SportoweFakty
Komentarze (25):
  • RECON_1 Zgłoś komentarz
    Sparta miała za 3 wygrać a tu jedynie z 30wyszla...teraz będzie seria artykułów dlaczego tak się stało.
    • Zbyszek Kowalski Zgłoś komentarz
      Smektała też jechał na silnikach Kowalskiego i był szybki :P
      • HR_Sparta Zgłoś komentarz
        Dodałbym jeszcze: Ostafiński - Profesjonalizm 0:46 No dobrze, niech będzie 1:46, żeby zgadzało się z cytatem komisarza Ryby.
        • HR_Sparta Zgłoś komentarz
          Oj tam. Od razu tuner zawinił. Zawodnicy Sparty nie potrafili się dopasować do swojego toru ewidentnie. Z uporem maniaka próbowali jeździć przy krawężniku i środkiem kiedy gołym okiem
          Czytaj całość
          było widać, że tam jest wysuszone jak nigdy przedtem. Tylko na zewnętrznej części toru było jako tako przyczepnie. To wynika z odwodnienia, które jest zainstalowane na Olimpijskim wzdłuż krawężnika i bardzo wysokiej temperatury. Owszem były mijanki przy krawężniku ale tylko przez moment wyprzedzania. Kto się kurczowo trzymał krawężnika i środka toru musiał przegrać. Inną sprawą jest, ze Spartanie mieli ewidentnie za wysokie przełożenia i zapłon. Próbowali coś z tym robić ale za wolno.
          • saxon Zgłoś komentarz
            Porównanie personalne Sparty i Uni to na tę chwile przepaść na korzyść Unii. Jeśli w Sparcie możemy mówić o dwóch liderach (Tai i Magic), to w Unii jest ich przynajmniej 3 (Janek,
            Czytaj całość
            Piter, Emil). O ile w Sparcie cieszymy sie, jak ktoś do dwójki liderów doszlusuje i zrobi dwucyfrówkę, to w Unii ten tercet rzadko schodzi poniżej dwucyfrówki, a dobijają do tego Hampel i Brady. Osobno traktuję juniorów, bo w Unii obaj moga robić nawet za liderów drużyny, u nas Maks owszem , a Przemek jeszcze wyraźnie od tej trójki odstaje. Reasumując - Sparta (i żaden klub w lidze) nie ma po prostu argumentów w starciu z Unią i żaden mechanik cudów tu nie zrobi. Jedyna opcja, żeby z Unia wygrać to stary Baronowy Olimpijski - start i kreda - czyli to co zrobił Gorzów. Może wtedy by się udało - ale takiego żużla we Wrocku juz nie chcemy, za długo to przerabialiśmy
            • Elendir Zgłoś komentarz
              Sparta była słabsza i tyle większe analizy nie mają sensu. Mam nadzieje że w finale dadzą z siebie 150% i będzie walka do końca :) to tylko sport ludzie.. Oczywiście jak wywalczą sobie
              Czytaj całość
              finał bo tu też trzeba będzie dać z siebie wszystko co najlepsze a Zielona chłopcem do bicia nie jest , wyrównane ekipy Leszno jakby z innej ligi wógole jest .
              • Marcin Maciejewski Zgłoś komentarz
                Pamiętacie jak przed meczem była nagonka, że Sparta pokona Unię za więcej niż 10 punktów i wyjdzie z pierwszej pozycji do fazy medalowej? Tymczasem od owego meczu rozpętała się
                Czytaj całość
                dyskusja na siłę szukająca dlaczego Sparta przegrała tak wysoko. Czytamy już o tym, że Sparta nie musiała potem pojawia się materiał, że komisarz robił tor pod siebie, teraz że Unia miała pomoc jakiejś osoby. No dobrze, ale w Lesznie w tym sezonie komisatz yoru chyba przez połowę sezonu na siłę ubijał tor, no dobrze, ale Unia od kilku cn najmniej kolejek też już nic nie musiała. No dobrze, ale przecież Tai też wcześniej udzielał swoich motocykli i mechaników innym ze Sparty. Kolejna sprawa a w zasadzie pytanie. Sparta naprawdę nie chciała wyjść z pierwszego miejsca i mieć meczy finałowy na własnym stadionie przy pełnej publiczności? Nie bardzo więc rozumiem szukania na siłę wytłumaczenia.
                • Stary Poznaniak Zgłoś komentarz
                  Silniki same nie jadą, a Unia ma odlat najlepiej ułożony skład który w przypadku słabszego występu jednego z liderów zastępuje go drugi. Zobaczcie jęk punktują i jakie punkty wnoszą
                  Czytaj całość
                  juniorzy. Redaktor odpłynął bo zawodnicy muszą mieć wiedzę czytania toru i ogromne umiejętności. Czy zawodnicy drugiej ligi punktowali by extra na motocyklach Uni, nie. Nadal zawodnik jest nr jeden i w żużlu to tak szybko się nie zmieni.
                  • DB Magpie Zgłoś komentarz
                    ja pier...e jakie banialuki...
                    • stary_trener Zgłoś komentarz
                      Ostawfa znowu z jadem okazujac zwykla podlosc czlowieczenstwa jak wogole mozna tego typa ujac w tej kategori. Powtornie pokazuje swoj podly i przedajny charakter siejac nienawisc oraz chec
                      Czytaj całość
                      ciaglej zemsty wobec warsztatu pana Ryszarda ktory i tak pozostaje nr JEDEN w swiatku tunerskim. Jak bedziemy mieli takich nedznych i o tak podlym podejsciu pismakow to zawsze bedziemy przegrywac sami ze sobo i z konkurencja. Stara zasada prosta; SWEGO NIE ZNAZCIE A OBCE CHWALICIE. Dariuszu przenies sie z twoja fachowoscia do oceniania polityki tam zrobisz zawrotna kariere i kupe szmalu zarobisz. Tam sie zyje z klamstw i pomowien a sport lubi zupelnie inna atmosfere. Czlowieku jak jeszcze nim jestes jak podpisane,, Ostafinski" taka warosc twoich wypocin pod stekiem insynuacji. bzdurnych pomowien i sensacji wyssanych z domniemanch faktow, plotek i oczywiscie ukladzikow. Moze pasowalbys w redakcjach JPP? [Dla imformacji; jedna pani powiedziala]. Szukaj lepszego miejsca dla siebie bo tutaj twoja wartosc juz wszyscy znaja i nikt nie traktue ciebie na powaznie. Szkodzisz zuzlowi a grzechow bardzo duzych masz na sumieniu multum. Ostatni najwiekszy to likwidacja zuzla w Rzeszowie do czego przyczyniles sie w znacznym stoniu przez swoja msciwosc taka sama jaka teraz okazujesz wobec pana Kowalskiego. Jestes POLAKIEM wiec walcz o nasza wielkosc nim zachwycisz sie tym co obce. Moglbym tak jeszcze a i tak nic nie zmieni tego gostka wic pozdrawiam kumatych.
                      • pz0 Zgłoś komentarz
                        Ostafiński, a może w Lesznie mają te twoje silniki hybrydowe na gaz i twoje odkrycie - przewody w których prąd płynie z prędkością nadswietlną?
                        • makey Zgłoś komentarz
                          hmmm ,ciekawe lub mniej ciekawe bzdury w tym artykule ,bo najlepszy i niepokonany na torze we Wrocku Smyk wyraźnie zaznaczył w wywiadzie ,że korzysta z jednostek Kowalskiego...:D
                          • 15X ZŁOTO Zgłoś komentarz
                            Co za pierdół Smyka ma silniki od Kowalskiego
                            Zobacz więcej komentarzy (12)
                            Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
                            ×
                            Sport na ×