Obok ponad 48 milionów odtworzeń materiałów wideo we współpracy medialnej z WP SportoweFakty i 12-milionową oglądalnością telewizyjną wszystkich wydarzeń związanych z PGE Ekstraligą w nSport+ i ELEVEN Sports, rekordem z zakończonego niedawno sezonu 2019 jest także frekwencja skumulowana na stadionach wynosząca prawie 700 tys. widzów.
Chociaż przed sezonem nie brakowało głosów, iż rozgrywanie meczów w terminach piątkowych, a przede wszystkim transmisje telewizyjne na dwóch kanałach ze wszystkich 64 spotkań, nie spowodują rozwoju, okazało się, że najlepsza żużlowa liga świata rozkwitła i dotarła do bardzo szerokiego spektrum kibiców.
W telewizjach nSport+ i ELEVEN SPORTS chętnie oglądano nie tylko transmisje LIVE z meczów, ale także inne programy poprzedzające kolejki ligowe oraz podsumowania. Razem dało to imponujący wynik ponad 12.288.270 widzów.
ZOBACZ WIDEO Różnica zdań w kwestii obcokrajowca pod numerem młodzieżowym. Chcemy ratować inne kraje, za chwilę obudzimy się z ręką w nocniku?
Średnia oglądalność PGE Ekstraligi w sezonie 2019 w nSport+ wyniosła (mecze LIVE) 165.450 widzów, a w ELEVEN SPORTS (mecze LIVE) 94.249 widzów.
Jeśli brać pod uwagę rekordy meczów LIVE, to trzykrotnie przekroczono barierę 200 tysięcy widzów.
Rekordy transmisji LIVE w nSport+ w sezonie 2019:
Betard Sparta - Stelmet Falubaz (14.04.2019) 206.772
Stelmet Falubaz - truly.work Stal (28.07.2019) 203.859
Stelmet Falubaz - forBET Włókniarz (02.06.2019) 203.488
Rekordy transmisji LIVE w ELEVEN SPORTS w sezonie 2019:
Betard Sparta - Speed Car Motor (31.05.2019) 188.475
Stelmet Falubaz - MRGARDEN GKM (26.04.2019) 136.790
MRGARDEN GKM - Speed Car Motor (23.08.2019) 131.775
Najlepiej oglądanym Magazynem PGE Ekstraligi (LIVE w nSport+) było wydanie z 11.08.2019 z oglądalnością na poziomie blisko 90 tys. widzów.
Oglądalność PGE Indywidualnych Międzynarodowych Mistrzostw Ekstraligi 2019, rozegranych w Gdańsku wyniosła 172.188 widzów.
Średnie oglądalności telewizyjne LIVE w rankingu klubowym (nSport+ i ELEVEN SPORTS) w sezonie 2019:
1. Betard Sparta Wrocław 152.296
2. Stelmet Falubaz Zielona Góra 140.643
3. Get Well Toruń 136.295
4. Fogo Unia Leszno 133.421
5. Speed Car Motor Lublin 129.897
6. MRGARDEN GKM Grudziądz 120.520
7. Truly.work Stal Gorzów 117.588
8. forBET Włókniarz Częstochowa 112.683
Po raz pierwszy w historii PGE Ekstraliga posiadała własny magazyn internetowy. We współpracy z Wirtualna Polska SportoweFakty program „Bez Hamulców” prowadzony przez Dariusza Ostafińskiego i Jarosława Galewskiego, zanotował w internecie 8.161.147 odtworzeń (21 magazynów LIVE). Wielką wartością dodaną "Bez Hamulców" był fakt, iż można było go oglądać bezpośrednio na stronie głównej Wirtualnej Polski (wp.pl). Ogółem do 1 października 2019 roku we współpracy PGE Ekstraligi z Wirtualną Polską wyemitowano 389 materiałów wideo dotyczących rozgrywek najlepszej żużlowej ligi świata.
Niezmiennie rozgrywki PGE Ekstraligi cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem bezpośrednio na stadionach. 64 mecze minionego sezonu obejrzało łącznie 692.129 widzów. Dało to średnią 10.815 widzów. Jeśli brać pod uwagę mecze piątkowe, to obejrzało je 283.895 widzów (średnio 9.789). Z kolei w niedziele było jeszcze lepiej: 408.234 widzów (sumarycznie) i 11.663 (średnio).
W rankingu procentowego zapełnienia stadionów na meczach PGE Ekstralig zdecydowanym liderem okazał się Speed Car Motor Lublin, który na wszystkich meczach miał zapewniony komplet widzów.
Procentowe zapełnienie stadionów PGE Ekstraligi 2019:
1. Lublin 100%
2. Wrocław 98,72%
3. Zielona Góra 87,30%
4. Grudziądz 85,71%
5. Częstochowa 82,10%
6. Leszno 67,04%
7. Gorzów 59,37%
8. Toruń 49,71%
Spory rozwój zanotowała PGE Ekstraliga w mediach społecznościowych. Oficjalna aplikacja mobilna rozgrywek została pobrana 89 tys. razy. W trakcie sezonu jej ekrany wyświetlono prawie 28 milionów razy. Strona internetowa speedwayekstraliga.pl zyskała 1,23 miliony wyświetleń, licząc tylko okres od kwietnia do października 2019 roku. W mediach społecznościowych niezmiennie najpopularniejszy był profil na Facebooku (96 tys. polubień, prawie 97 mln zaangażowania fanów), przed kontem na Instagramie (31 tys. obserwujących) i Twitterze (13 tys. obserwujących).
Oficjalny kanał YouTube PGE Ekstraligi zgromadził 11 tys. subskrybentów, a czas oglądania wszystkich produkcji mierzony w minutach zamknął się sumą 1.592.717.
Zobacz też:
Żużel. Hancock wciąż bez kontraktu w Polsce. Menedżer żużlowca zapewnia jednak, że mistrz wróci
Żużel. Dariusz Ostafiński. Bez Hamulców 2.0: Panie Frojd, proszę się nie wtrącać w nasze sprawy (felieton)