Kumulacja: ponad 60 milionów dla żużla! Rekordowa PGE Ekstraliga

WP SportoweFakty / Michał Szmyd / Na zdjęciu: Kenneth Bjerre [cz], Antonio Lindbaeck [n], Nicki Pedersen [ż] i Patryk Dudek [b]
WP SportoweFakty / Michał Szmyd / Na zdjęciu: Kenneth Bjerre [cz], Antonio Lindbaeck [n], Nicki Pedersen [ż] i Patryk Dudek [b]

Ponad 48 milionów odtworzeń materiałów wideo we współpracy medialnej z WP SportoweFakty, 12-milionowa oglądalność telewizyjna wszystkich wydarzeń związanych z PGE Ekstraligą. To niektóre rekordy PGE Ekstraligi z zakończonego niedawno sezonu 2019.

W tym artykule dowiesz się o:

Obok ponad 48 milionów odtworzeń materiałów wideo we współpracy medialnej z WP SportoweFakty i 12-milionową oglądalnością telewizyjną wszystkich wydarzeń związanych z PGE Ekstraligą w nSport+ i ELEVEN Sports, rekordem z zakończonego niedawno sezonu 2019 jest także frekwencja skumulowana na stadionach wynosząca prawie 700 tys. widzów.

Chociaż przed sezonem nie brakowało głosów, iż rozgrywanie meczów w terminach piątkowych, a przede wszystkim transmisje telewizyjne na dwóch kanałach ze wszystkich 64 spotkań, nie spowodują rozwoju, okazało się, że najlepsza żużlowa liga świata rozkwitła i dotarła do bardzo szerokiego spektrum kibiców.

W telewizjach nSport+ i ELEVEN SPORTS chętnie oglądano nie tylko transmisje LIVE z meczów, ale także inne programy poprzedzające kolejki ligowe oraz podsumowania. Razem dało to imponujący wynik ponad 12.288.270 widzów.

ZOBACZ WIDEO Różnica zdań w kwestii obcokrajowca pod numerem młodzieżowym. Chcemy ratować inne kraje, za chwilę obudzimy się z ręką w nocniku?

Średnia oglądalność PGE Ekstraligi w sezonie 2019 w nSport+ wyniosła (mecze LIVE) 165.450 widzów, a w ELEVEN SPORTS (mecze LIVE) 94.249 widzów.

Jeśli brać pod uwagę rekordy meczów LIVE, to trzykrotnie przekroczono barierę 200 tysięcy widzów.

Rekordy transmisji LIVE w nSport+ w sezonie 2019:

Betard Sparta - Stelmet Falubaz (14.04.2019) 206.772
Stelmet Falubaz - truly.work Stal (28.07.2019) 203.859
Stelmet Falubaz - forBET Włókniarz (02.06.2019) 203.488

Rekordy transmisji LIVE w ELEVEN SPORTS w sezonie 2019:

Betard Sparta - Speed Car Motor (31.05.2019) 188.475
Stelmet Falubaz - MRGARDEN GKM (26.04.2019) 136.790
MRGARDEN GKM - Speed Car Motor (23.08.2019) 131.775

Najlepiej oglądanym Magazynem PGE Ekstraligi (LIVE w nSport+) było wydanie z 11.08.2019 z oglądalnością na poziomie blisko 90 tys. widzów.

Oglądalność PGE Indywidualnych Międzynarodowych Mistrzostw Ekstraligi 2019, rozegranych w Gdańsku wyniosła 172.188 widzów.

Średnie oglądalności telewizyjne LIVE w rankingu klubowym (nSport+ i ELEVEN SPORTS) w sezonie 2019:

1. Betard Sparta Wrocław 152.296
2. Stelmet Falubaz Zielona Góra 140.643
3. Get Well Toruń 136.295
4. Fogo Unia Leszno 133.421
5. Speed Car Motor Lublin 129.897
6. MRGARDEN GKM Grudziądz 120.520
7. Truly.work Stal Gorzów 117.588
8. forBET Włókniarz Częstochowa 112.683

Po raz pierwszy w historii PGE Ekstraliga posiadała własny magazyn internetowy. We współpracy z Wirtualna Polska SportoweFakty program „Bez Hamulców” prowadzony przez Dariusza Ostafińskiego i Jarosława Galewskiego, zanotował w internecie 8.161.147 odtworzeń (21 magazynów LIVE). Wielką wartością dodaną "Bez Hamulców" był fakt, iż można było go oglądać bezpośrednio na stronie głównej Wirtualnej Polski (wp.pl). Ogółem do 1 października 2019 roku we współpracy PGE Ekstraligi z Wirtualną Polską wyemitowano 389 materiałów wideo dotyczących rozgrywek najlepszej żużlowej ligi świata.

Niezmiennie rozgrywki PGE Ekstraligi cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem bezpośrednio na stadionach. 64 mecze minionego sezonu obejrzało łącznie 692.129 widzów. Dało to średnią 10.815 widzów. Jeśli brać pod uwagę mecze piątkowe, to obejrzało je 283.895 widzów (średnio 9.789). Z kolei w niedziele było jeszcze lepiej: 408.234 widzów (sumarycznie) i 11.663 (średnio).

W rankingu procentowego zapełnienia stadionów na meczach PGE Ekstralig zdecydowanym liderem okazał się Speed Car Motor Lublin, który na wszystkich meczach miał zapewniony komplet widzów.

Procentowe zapełnienie stadionów PGE Ekstraligi 2019:
1. Lublin 100%
2. Wrocław 98,72%
3. Zielona Góra 87,30%
4. Grudziądz 85,71%
5. Częstochowa 82,10%
6. Leszno 67,04%
7. Gorzów 59,37%
8. Toruń 49,71%

Spory rozwój zanotowała PGE Ekstraliga w mediach społecznościowych. Oficjalna aplikacja mobilna rozgrywek została pobrana 89 tys. razy. W trakcie sezonu jej ekrany wyświetlono prawie 28 milionów razy. Strona internetowa speedwayekstraliga.pl zyskała 1,23 miliony wyświetleń, licząc tylko okres od kwietnia do października 2019 roku. W mediach społecznościowych niezmiennie najpopularniejszy był profil na Facebooku (96 tys. polubień, prawie 97 mln zaangażowania fanów), przed kontem na Instagramie (31 tys. obserwujących) i Twitterze (13 tys. obserwujących).

Oficjalny kanał YouTube PGE Ekstraligi zgromadził 11 tys. subskrybentów, a czas oglądania wszystkich produkcji mierzony w minutach zamknął się sumą 1.592.717.

Zobacz też:
Żużel. Hancock wciąż bez kontraktu w Polsce. Menedżer żużlowca zapewnia jednak, że mistrz wróci
Żużel. Dariusz Ostafiński. Bez Hamulców 2.0: Panie Frojd, proszę się nie wtrącać w nasze sprawy (felieton)

Komentarze (14)
avatar
sympatyk żu-żla
24.10.2019
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Każdy fan chętnie by oglądał dobry mecz ,Nie kiedy fan by chciał oglądnąć inny ciekawszy mecz transmisja leci z chałą 
avatar
Nie chcę islamskich imigrantów w Polsce
24.10.2019
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Słabe te wyniki, nie ma czym się cieszyc. Przypominam, ze w otwartym Polsacie mecze kiedyś oglądało ponad 200 tysięcy, a nawet i 300 tysięcy ludzi. Tak to jest jak dba się o kasę prezesów i zab Czytaj całość
avatar
malin1976
24.10.2019
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Zapełnienie stadionu w Grudziądzu 100 procent bo krzesełek jest 5500 jedynie . Oficjalnie podają pojemność 8000 miejsc ale to jest brane z kosmosu . Policzyłem każde krzesełko więc proszę to po Czytaj całość
avatar
pz0
24.10.2019
Zgłoś do moderacji
4
0
Odpowiedz
"Ponad 48 milionów odtworzeń materiałów wideo we współpracy medialnej z WP SportoweFakty" Czytaj całość
avatar
yhym1920
24.10.2019
Zgłoś do moderacji
9
0
Odpowiedz
"Ponad 48 milionów odtworzeń materiałów wideo we współpracy medialnej z WP SportoweFakty," Czytaj całość