Wciąż nie wiadomo, ile drużyn przystąpi do najniższej klasy rozgrywkowej. W 2019 roku było siedem zespołów, ale ZOOleszcz Polonia Bydgoszcz awansował do 1. ligi, z której nikt nie spadł. Speedway Wanda Kraków posiada katastrofalną sytuację finansową i jej dalszy udział w lidze graniczy z cudem. Na tę chwilę przesądzony na 100 procent nie jest jeszcze start Polonii Piła i RTŻ-u Rzeszów.
Przeczytaj także: W tym rankingu Bartosz Zmarzlik nie wygrał. Sprawdź, ile uczestnicy Grand Prix zarobili w 2019 roku
Do ligi dołączy na pewno niemieckie Wolfe Wittstock. Niezagrożony wydaje się także start PSŻ-u Poznań, Kolejarza Opole, Wilków Krosno i Unii Kolejarza Rawicz.
W najgorszym przypadku do rozgrywek powinno przystąpić pięć drużyn, w najlepszym tyle co w tym roku. Gdyby jednak sprawdził czarny scenariusz z pięcioma zespołami, sezon będzie składał się z liczącej 16 kolejek, podwójnej rundy zasadniczej.
ZOBACZ WIDEO Emil Sajfutdinow: Nie spełniłem swoich marzeń. Zazdroszczę tytułu Zmarzlikowi
Przeczytaj także: Paweł Hlib zapłacił frycowe. Nie pomyślał "co będzie gdy" i to "gdy" się stało
Jeśli do ligi przystąpi sześć lub więcej drużyn - tak jak w tym roku odbędzie się normalna runda zasadnicza, a następie faza play-off dla czterech najlepszych zespołów.
Nowy zapis z regulaminu (art. 752.1.):
Rozgrywki DM I i II ligi składają się z dwóch części:
1)część zasadnicza, w której: każda z drużyn spotyka się z każdą drużyną dwukrotnie, po jednym razie na torze własnym i przeciwnika,
2)część finałowa, rozgrywana w formie systemu pucharowego, którego zasady zawarte są w art. 755.
3) powyższe zapisy obowiązują w przypadku, gdy do rozgrywek zgłosi się minimum 6 drużyn. Gdy do rozgrywek zgłosi się do 5 drużyn, część zasadnicza rozgrywana będzie dwa razy, a część finałowa nie będzie rozgrywana.