Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

Żużel. Motor ma najlepszą parę juniorów w PGE Ekstralidze, ale zapłaci za szkoleniowe braki

PZM już sprawdził, jak kluby wywiązały się z obowiązku szkolenia młodzieży. Im niższa liga, tym sytuacja wygląda gorzej. W PGE Ekstralidze na cenzurowanym znalazł się wyłącznie Motor. Lublinianie zapłacą umowną karę.
Dariusz Ostafiński
Dariusz Ostafiński
Wiktor Trofimow, Kenneth Bjerre WP SportoweFakty / Michał Chęć / Na zdjęciu: Wiktor Trofimow, Kenneth Bjerre.

Już rok temu kluby miały być rozliczone z obowiązku szkolenia. Kiedy jednak PZM zaczął badać, jak to wygląda, nagle okazało się, że niemal wszyscy muszą dokonać dużych wpłat na specjalny Fundusz Szkoleniowy Sportu Żużlowego. Nawet słynąca z dobrej pracy z młodzieżą Fogo Unia Leszno miała być ukarana za brak jednego zawodnika w klasie 500cc. W związku z tym PZM machnął ręką i stwierdził, że "sprawdzam" powie dopiero po sezonie 2019. Ten czas właśnie nadszedł.

Z naszych informacji wynika, że rozliczenie za lata 2017-19 najgorzej wypadło w drugiej lidze, bo już w pierwszej jest zdecydowanie lepiej, a w PGE Ekstralidze kłopot ma jedynie Speed Car Motor Lublin. Tamtejsi działacze tłumaczą nam, że w ostatnich 3 latach przygotowali do licencji 8 zawodników, ale okazuje się, że to może nie wystarczyć. Diabeł tkwi w szczegółach.

Czytaj także: Gala FIM w Monte Carlo. Drabik zgubił walizkę, Zmarzlik rozmawiał o tunerach

Obowiązek szkolenia sprowadza się do kilku prostych rzeczy. Każdy klub w tzw. okresie rozliczeniowym musi mieć trzech nowych zawodników z licencją w klasie 500cc i dwóch nowych w klasie 250-125cc. Jednak to nie wszystko. Każdy z nowych zawodników musi mieć na liczniku minimum 15 biegów. Na dokładkę ci z klasy 500cc muszą mieć łącznie 120, a ci z 250-125cc 55 biegów. W PZM nie chcą nam zdradzić, jakie dokładnie braki ma Motor, ale łatwo się domyślić, iż chodzi właśnie o liczbę odjechanych wyścigów.

ZOBACZ WIDEO Przepis na sukces Wiktora Lamparta. Junior Motoru przeszedł na wegetarianizm

Jakiej wpłaty będzie musiał dokonać Motor na rzecz funduszu szkoleniowego? W regulaminie jest zapis, że brak na pozycji 500cc kosztuje 120 tysięcy, a brak w niższej klasie oznacza odpowiednio 30 i 20 tysięcy. Jednak PZM jeszcze nie podjął decyzji. Dopiero jak działacze usiądą nad papierami, to stwierdzą, jak wycenić braki Motoru. Jeśli lublinianie dajmy na to, będą mieli brak zawodnika z licencją na 500cc, który będzie się sprowadzał jedynie do tego, że nie odjechał on wymaganej liczby wyścigów, to z pewnością zostanie to uwzględnione i klub nie będzie musiał robić przelewu na 120 tysięcy.

Czytaj także: Kluby PGE Ekstraligi rozliczone co do złotówki. Poszły przelewy na 57 milionów

Szkoleniowe kłopoty Motoru to w sumie o tyle dziwna sprawa, że już teraz mówi się o tym, iż za rok klub będzie dysponował najlepszą parą juniorską w PGE Ekstralidze. Inna sprawa, że Motor nie mógł wpisać Wiktora Lamparta i Wiktora Trofimowa jr na listę zasług, bo żaden z nich nie jest wychowankiem.

Dodajmy, że kasa, która wpłynie do funduszu ma być potem rozdzielona między te kluby, które wywiązały się z obowiązku szkolenia.

Czy kluby powinny być zmuszane przez PZM do szkolenia młodzieży?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Żużel na Facebooku
Zgłoś błąd
WP SportoweFakty

Komentarze (31):

  • Zielakowski Zgłoś komentarz
    Zaraz bedą kary, że żużlowcy nie noszą majtek z logo eligi...
    • yes Zgłoś komentarz
      Różne klucze i przepisy mogą nie służyć żużlowi...
      • głos z Rzeszowa 61 Zgłoś komentarz
        modelowy przykład jak wykończyć dyscyplinę
        • SpeedMilio Zgłoś komentarz
          Pan Kuba takie kwoty to po kieszeniach nosi...AVE MOTOR
          • thyrtvyska Zgłoś komentarz
            dlaczego te kary nie są jawne ? tylko jakieś domysły owiane tajemnicą, czyżby krycie tych równiejszych ? Rusko rok temu podlegał maksymalnej karze, bo nie spełnił żadnego z
            Czytaj całość
            wymogów, kary anulowano, sumę kary dla WTS-u zresztą skrzętnie ukrywając (?), minął rok i znowu jakieś tajemnice, karę ma zapłacić Lublin produkujący licencję za licencją, dwa egzaminy w tym roku organizował, a Rusko co ? wymogi spełnił ? dwóch w 250cc to Panicz i Rybak, coś tam w 250 jeździli, więc jakieś biegi odjechali, ale w 500cc - Panicz i kto ? zgaduję, że Garbowska, ale czy to ten sam okres rozliczeniowy ? licencję zdała ponad rok temu... no i kto trzeci ? Gzyla i Dula Rusko oddał, nikogo więcej nie ma... to są machlojki, kary dla wybranych, dlatego taka tajemnica, trzeba Ruskę od kar uchronić, dlatego oficjalnego komunikatu nie będzie, po prostu zbiorczo zapłaci Lublin, który od lipca 2018 doprowadził do licencji ośmiu chłopaków, nie podprowadzanych z innych ośrodków, jak to czynił Rusko i nie dublujących się w obu kategoriach, osobnych w 250cc i osobnych w 500cc... reasumując, licencje 2018/19 - Lublin: Banucha, Firmuga, Szpytma, Pyrchla, M.Śledź i Gosik w 500 oraz Rachubik, Tomiak i Młynarski w 250 i Lublin karę płaci, WTS: Panicz w 500, ten sam Panicz oraz Rybak w 250, do tego podprowadzeni z innych ośrodków na egzamin w 500 - już wykopani z WTS-u Gzyl i Dul oraz pozostawiona Garbowska i Rusko kary nie płaci czyli kombinowanie Ruski wyżej stawiane niż uczciwe szkolenie, nie opłaca się szkolić, opłaca się kombinować, nasza żużlowa centrala sama siebie ośmiesza...
            • ADASOS Zgłoś komentarz
              To efekty szkolenia Sparty. Nic dziwnego że optują za zagranicznym juniorem. 16.Mateusz Dul (Wrocław) 07.04.2002 2018 2019 Opole 17.Wiktoria Garbowska (Wrocław) 24.09.2001 2018 2019
              Czytaj całość
              Wrocław 18.Mateusz Gzyl (Wrocław) 17.04.2002 2018 2019 Tarnów 19.Mateusz Panicz (Wrocław) 05.05.2004 2019 2019 Wrocław 20.Dawid Rybak (Wrocław) 250ccm 01.09.2004 2019 2019 Wrocław
              • ADASOS Zgłoś komentarz
                20.Kamil Strąk (Lublin) 250 ccm 18.04.2004 2017 2019 Lublin 21.Kacper Gosik (Lublin) 20.03.2003 2018 2019 Lublin 22.Jan Rachubik (Lublin) 21.06.2005 250ccm 2018 2019 Lublin 23.Jakub Szpytma
                Czytaj całość
                (Lublin) 06.10.2001 2019 2019 Lublin 24.Jakub Banucha (Lublin) 13.10.2002 2019 2019 Lublin 25.Wiktor Firmuga (Lublin) 23.03.2002 2019 2019 Lublin 26.Tymon Tomiak (Lublin) 14.02.2005 250ccm 2019 2019 Lublin 27.Jan Młynarski (Lublin) xx.xx.2006 250ccm 2019 2019 Lublin 28.Maksymilian Śledź (Lublin) 14.12.2002 2019 2019 Lublin 29.Radosław Pyrchla (Lublin) 21.04.2004 2019 2019 Lublin Faktycznie , za takie szkolenie to trzeba im dowalić taką karę żeby starczyło dla Sparty na podkupienie Curzytków.
                • ADASOS Zgłoś komentarz
                  leonidaswro : Czy myślisz ,że uda ci się zakrzyczeć rzeczywistość ? Nic z tego gó@niarzu z fiflem do pasa. Nawet jak były 3 licencje na szt. to nie mają wyjeżdżonego limitu
                  Czytaj całość
                  wyścigów, podobnie zresztą jak w Lublinie. Jednak nowy Motor działa od 3 lat a wy sępicie po klubach od 90 roku. Nic mi nie sprawi większej radości jak Rusko ze swoją bandą spadnie na dno, tam gdzie kiedyś byli przez wiele lat. Ale ty pewnie tego nie pamiętasz ?
                  • WINSTON Zgłoś komentarz
                    "za rok klub będzie dysponował najlepszą parą juniorską w PGE Ekstralidze" No to niezła najlepsza para juniorska w Ekstralidze xD skad te informacje ?
                    • simon68 Zgłoś komentarz
                      8 juniorów w kadrze Motoru , ale kare trzeba jakąś dać .To pomoże w szkoleniu :)))
                      • leonidaswro Zgłoś komentarz
                        @ADASOS: czytać nie umiesz? Tylko Lublin zapłaci karę. A teraz wyłącz smartfona i odrób lekcje.
                        • florek83sf Zgłoś komentarz
                          Rozwiązanie jest jedno drużyna która wystawia na pozycjach juniorskich swoich wychowanków to nie powinna być objęta żadnymi karami tylko drużyny z nie swoimi wychowankami powinny
                          Czytaj całość
                          ponosić karę za braki szkolenia
                          • krynston Zgłoś komentarz
                            Pewnie jakby Peroń dalej jeździł to problemu by nie było. Nie ma co się spodziewać po klubie który szkoli od 3 lat. Teraz powinno się rozkręcić.
                            Zobacz więcej komentarzy (18)
                            Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
                            ×
                            Sport na ×