Żużel. W Lublinie nie tylko Speed Car Motor. Spora konkurencja w mediach społecznościowych

Pod względem frekwencji na meczach Speed Car Motor bije na głowę pozostałe lubelskie kluby. Inaczej sytuacja wygląda w mediach społecznościowych, gdzie poza Instagramem dominuje występujący w czwartej klasie rozgrywkowej piłkarski Motor.

Mateusz Kozanecki
Mateusz Kozanecki
kibice na stadionie Motoru Lublin WP SportoweFakty / Michał Chęć / Na zdjęciu: kibice na stadionie Motoru Lublin
W poprzednim sezonie Speed Car Motor Lublin zrobił furorę w PGE Ekstralidze. Kibice już w nocy ustawiali się w kolejkach po bilety, które sprzedawano w szalonym tempie. Stadion przy Al. Zygmuntowskich był jedynym w Polsce, który podczas meczów żużlowych wypełniał się za każdym razem w 100 procentach.

Drużyna również dokonywała na torze wielkich rzeczy, ostatecznie zajmując szóste miejsce w rozgrywkach i pewnie utrzymując się.

Czytaj także: PZM nie wyrzuci PGG ROW-u z PGE Ekstraligi. Prezes Mrozek ich przekonał

Tak dobrą frekwencją nie mogą pochwalić się pozostałe kluby w Lublinie. Piłkarski Motor, który na co dzień występuje w III lidze (czwarty poziom rozgrywek), gromadzi na trybunach nowego stadionu średnio około 1500 widzów. Lepiej wygląda sytuacja MKS-u Perły Lublin, czołowego klubu w żeńskiej piłce ręcznej. Na "Derby Polski" z Zagłębiem Lubin hala wypełnia się niemal po brzegi. Sporo osób śledzi także grę Startu w Energa Basket Lidze.

ZOBACZ WIDEO Przepis na sukces Wiktora Lamparta. Junior Motoru przeszedł na wegetarianizm
W mediach społecznościowych hierarchia układa się inaczej. Największą popularnością cieszy się piłkarski Motor Lublin, który na Facebooku ma ponad 30 tys. polubień. Spośród lubelskich klubów może także pochwalić się największą liczbą użytkowników na Twitterze i Youtube. Jedynie na Instagramie ustępuje miejsca Speed Car Motorowi. Należy jednak podkreślić, że social media w klubie żużlowym funkcjonują dopiero od 2016 roku.

Czytaj także: Uwaga na kurczaki na sterydach i makowiec. POLADA może zapukać do twoich drzwi w każdej chwili

Interesującym przypadkiem w Lublinie jest tamtejsza drużyna futbolu amerykańskiego. Dyscypliny, która w Polsce nie należy do grona najpopularniejszych. Tymczasem w mediach społecznościowych Tytani zaczynają się wyróżniać. Na Facebooku cieszą się większym zainteresowaniem niż koszykarze Startu i poza Twitterem nie odstają znacząco od konkurencji.

Najpopularniejsze lubelskie kluby w sieci (stan na: 3 lutego 2020):

Facebook:
Speed Car Motor: 24479 polubień
Motor: 30640 polubień
MKS Perła: 15792 polubienia
Start: 9190 polubień
Tytani: 10938 polubień

Twitter:
Speed Car Motor: 1769 obserwujących
Motor: 3421 obserwujących
MKS Perła: 806 obserwujących
Start: 2223 obserwujących
Tytani: 112 obserwujących

Instagram:
Speed Car Motor: 9675 obserwujących
Motor: 5377 obserwujących
MKS Perła: 4161 obserwujących
Start: 1828 obserwujących
Tytani: 1664 obserwujących

YouTube:
Speed Car Motor: 409631 wyświetleń
Motor: 1752109 wyświetleń
MKS Perła: 227637 wyświetleń
Start: 355223 wyświetlenia
Tytani: 42793 wyświetlenia

KUP BILET NA 2024 ORLEN FIM Speedway Grand Prix of Poland - Warsaw -->>

Czy Speed Car Motor Lublin awansuje do fazy play-off w sezonie 2020?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×