Żużel. Bez Hamulców 2.0: Mrozek nie szuka alibi. Raczej klona Grabowskiego (felieton)

WP SportoweFakty / Arkadiusz Siwek / Na zdjęciu: Krzysztof Mrozek.
WP SportoweFakty / Arkadiusz Siwek / Na zdjęciu: Krzysztof Mrozek.

Gdy okazało się, że Piotr Świderski nie poprowadzi ROW-u, padły stwierdzenia: po co tej drużynie trener, skoro prezes jest człowiekiem orkiestrą i gdyby mógł, to zostałby podprowadzającą. Mam wrażenie, że Krzysztofa Mrozka ta łatka uwiera.

Bez Hamulców 2.0, to cykl felietonów Dariusza Ostafińskiego, redaktora prowadzącego dział żużel na WP SportoweFakty.

***

Prezes Krzysztof Mrozek zdecydował, że Piotr Świderski nie będzie trenerem PGG ROW-u Rybnik i ma problem. Zwłaszcza że komunikat klubu (na dokładkę mdły, nijaki, nic niemówiący o powodach) w tej sprawie pojawił się 2 dni po ogłoszeniu końca kariery przez Grega Hancocka. Mrozek na niespełna dwa miesiąca przed startem ligi został bez szkoleniowca i lidera.

Oczywiście kibice i eksperci winią za obecny stan właśnie Mrozka. Najmniej poważny zarzut jest taki, że o dwa miesiące za długo negocjował ze Świderskim zapisy umowy (o to się de facto rozbił temat). Niepotrzebnie przeciągał, zamiast od razu postawić sprawę na ostrzu noża. Do tego dochodzą zarzuty o dyktatorski styl rządzenia, chęć kierowania drużyną z tylnego siedzenia i inne przymioty, które zdaniem zwykłego kibica, ale i też niejednego eksperta uniemożliwiają harmonijną współpracę prezesa z trenerem.

Można by dojść do wniosku, że Świderskiego nie będzie, bo już na starcie nie pozwolił sobie w kaszę dmuchać. Zważywszy na opinię, jaką ma Mrozek łatwo w taką wersję uwierzyć. Zacznę od tego, że może faktycznie należało Świderskiego przycisnąć i do połowy listopada zamknąć temat. Z drugiej strony, biorąc pod uwagę posuchę na trenerskim rynku, nie dziwię się, że prezes PGG ROW uczepił się Świderskiego jak rzep psiego ogona. Młody, błyskotliwy ekspert nSport+ zrobił na nim wrażenie. Zresztą, kto z nas nie zachwycił się oratorskimi, a równocześnie fachowymi wypowiedziami Świderskiego na antenie, niech pierwszy rzuci kamieniem.

ZOBACZ WIDEO Żużel. #MagazynBezHamulców. Prezes Włókniarza w ogniu pytań o Drabika, Cieślaka i Doyle’a

Jan Krzystyniak stwierdził, że Mrozek nie szuka trenera, lecz alibi. Chce mieć pod ręką kogoś, na kogo będzie mógł zrzucić winę za spodziewany spadek i porażkę. To jednak jest strzał kulą w płot. Mrozek naprawdę chce mieć w parku maszyn człowieka, któremu będzie mógł w 100 procentach zaufać, który zdejmie mu z głowy ciężar zajmowania się zespołem w trakcie meczu. Szuka kogoś takiego jak ś.p. Jan Grabowski.

W sezonach 2013-15 Grabowski był trenerem ROW-u. Napisać, że Mrozek był nim zachwycony, to za mało. Grabowski miał plan działania, trzymał zespół twardą ręką, dbał o szkółkę i był jedynym szkoleniowcem ery Mrozka, który samodzielnie podejmował decyzje w trakcie meczu. Dlaczego? Dlatego, że pokazał, iż jest człowiekiem godnym zaufania, który ma pojęcie, o tym co robi.

Grabowski, kiedy toromistrz szykował tor, nie siedział w swoim mieszkaniu na wieżyczce przed telewizorem mówiąc: powiedziałem, co ma robić, tylko osobiście doglądał prac. Mrozek nigdy nie miał z Grabowskim dialogu w stylu: - Nie ma dzisiaj treningu? A chce prezes, żeby był? Grabowski mógł popełniać błędy, ale był zaangażowany, w to co robił. Nigdy nie odpowiedziałby pytaniem na pytanie, w dodatku tak głupio.

Każdy kolejny trener PGG ROW-u był przez Mrozka zestawiany z Grabowskim i bardzo szybko kończył przygodę. Niektórzy, jak Piotr Żyto, dostawiali u Mrozka drugą szansę, ale pamiętamy, jak to się skończyło. Kiedy Żyto poinformował, że odchodzi do Falubazu Zielona Góra, szef ROW-u tylko westchnął z ulgą, stwierdzając, że przynajmniej nie będzie musiał zwalniać trenera.

Według mnie Mrozek nie ma absolutnie żadnych szans na znalezienie tego, czego szuka. Owszem, jest kilku dobrych trenerów, ale oni są akurat zajęci. Dlatego taką ciekawą opcją wydawał się wyciągnięty niczym królik z kapelusza Świderski. On mógł być tym wybranym. Rozbiło się jednak o kontraktowe zapisy, które dla Świderskiego były nie do przyjęcia, a dla Mrozka są czymś w rodzaju polisy. O tym napiszę jednak innym razem.

Swoją drogą zastanawiam się, czy ROW nie powinien pójść w opcję bydgoską, gdzie prezes Jerzy Kanclerz jest też menedżerem zespołu. Nie ma ściemy. W Rybniku mogłoby się to sprawdzić. I tak wszyscy gadają, że Mrozek robi zmiany (inna sprawa, że od 2016 tak właśnie jest), więc teraz byłoby wszystko czarno na białym. Byłoby, bo prezes upiera się, że tego modelu nie zastosuje, że jeszcze poszuka trenera. Jeśli nie idealnego, to prawie idealnego.

Czytaj także: Greg Hancock, mistrz ze skazą

Czytaj także: Syn zwierzaka wraca na tor

Komentarze (27)
avatar
Lipowy Batonik
20.02.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Problemem jest też to , że właśnie Mrozek do końca sam nie wiem czego/kogo chce.Myśli , że jak jest prezesem to może każdego traktować przedmiotowo. 
avatar
stalowy holender
20.02.2020
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
mitow ciag dalszy ...Swiderski blyskotliwy ekspert ...woow , nie zauwazylem , raczej klutliwy chlopiec 
avatar
RECON_1
20.02.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Teraz mrozkowi ciężko będzie znaleźć słup, bo skoro szanować tylko Grabowskiego to znaleźć takiego. Drugiego to niemal. Niemożliwe. 
GKMJA
20.02.2020
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
fancio 34 -- pisząc takie śmieszne artykuły widać jakie masz pojęcie o sporcie. Napiszę krótko odnosnie szkolenia, poniewaz jednym z najlepszych klubów w Polsce ,jak nie najlepszym był Toruń , Czytaj całość
avatar
Kulfonik76
20.02.2020
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Mrozek to taki klaun,szybciej ton jego rowik spadnie niż awansował,wiem że nie dzięki się skóry na niedźwiedzie i że Motor też miał spaść w ubiegłym sezonie i nie spadł A la Rowik naprawdę nie Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.