Żużel. Jak kluby promują akcję #zostanwdomu? Falubaz niepisanym zwycięzcą

WP SportoweFakty / Mateusz Wójcik / Na zdjęciu: Patryk Dudek
WP SportoweFakty / Mateusz Wójcik / Na zdjęciu: Patryk Dudek

W trudnym dla sportu czasie okazję do wykazania się mają marketingowcy. Jak kluby promują akcję #zostanwdomu? Niepisanym zwycięzcą rankingu jest Falubaz Zielona Góra.

Z uwagi na pandemię koronawirusa, kluby zamknęły swoje siedziby, nie organizują treningów ani sparingów. Życie w żużlowych organizacjach zwolniło, ale nie stanęło całkowicie. Teraz - przy braku jakichkolwiek wydarzeń - swój czas mają marketingowcy, którzy podpinając się pod ogólnoświatową akcję #zostanwdomu (ang. #stayhome) mogą nawiązać pewien kontakt z kibicami.

Jak kluby PGE Ekstraligi promują akcję #zostanwdomu? Niepisanym zwycięzcą tego trudnego dla sportu czasu jest Falubaz Zielona Góra, którego kibice, za sprawą pomysłów marketingowców, przebywając w swoich domach nie mogą narzekać na nudę.

"#zostanwdomu oglądaj żużel" - to pierwsza z akcji zielonogórzan, którzy od 13 marca każdego wieczoru nie pozwalają zapomnieć fanom o żużlowych emocjach. W mediach społecznościowych publikują materiały FalubazTV z zawodów towarzyskich, młodzieżowych oraz turniejów indywidualnych.

ZOBACZ WIDEO: Koronawirus. Szalenie trudna sytuacja w światowym sporcie. "Nie ma rozgrywek, nie ma kibiców, nie ma pieniędzy"

Sympatycy zespołu spod znaku Myszki Miki mogą ułożyć też puzzle (różnej trudności z klubowym motywem), do tego Falubaz rozpoczął zabawę w #kreskóFka, polegającą na stworzeniu propozycji dialogu między zawodnikami na opublikowanym zdjęciu. Dowiedzieliśmy się ponadto, jakie są ulubione formy spędzania wolnego czasu przedstawicieli zielonogórskiego klubu. Póki co opublikowano rozmowy z Patrykiem Dudkiem i trenerem Piotrem Żyto.

Organizacja z Zielonej Góry umożliwiła też swoim kibicom opcję nakładki z klubowym motywem do zdjęcia profilowego na Facebooku. Oczywiście z hasztagiem #zostanwdomu. Nakładkę na zdjęcie profilowe z hasztagiem #zostanwdomu mogą ustawić też fani Eltrox Włókniarza Częstochowa. Częstochowianie czekają także na ulubione wspomnienia kibiców związane z Włókniarzem. Autorzy najlepszych historii zostaną nagrodzeni.

Aktywni są też marketingowcy truly.work Stali Gorzów. Ci zaproponowali gorzowskim kibicom kolorowankę oraz zabawę w odnajdywanie różnic na zdjęciach. Zachęcili też kibiców do pokazania, jak spędzają wolny czas w domu z żółto-niebieskimi barwami, a ci, którzy najbardziej zaskoczyli, poruszyli lub rozbawili przedstawicieli klubu, mogli liczyć na miły upominek.

Betard Sparta Wrocław przygotowała kolorowankę dla najmłodszych kibiców, Fogo Unia Leszno w mediach społecznościowych opublikowała z kolei kilka krótkich filmów z żużlowcami, rozkręcając akcję #CoTamByku. Dowiedzieliśmy się z nich, co robią obecnie zawodnicy mistrzów Polski. Leszczynianie przypomnieli też archiwalny mecz z Polonią Bydgoszcz z 2005 roku.

Komentarze (1)
avatar
zgryźliwy
19.03.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Skoro im tak dobrze idzie, to może Falubaz pociągnie akcję #zostanwdomu jak już liga ruszy ?