Żużel. Jak kluby 1. LŻ promują akcję #zostanwdomu? Zdunek Wybrzeże świeci przykładem

WP SportoweFakty / Na zdjęciu: radość zawodników Zdunek Wybrzeża
WP SportoweFakty / Na zdjęciu: radość zawodników Zdunek Wybrzeża

W czasach zarazy kreatywność powinni pokazać ludzie zajmujący się marketingiem. Jak kluby 1. Ligi Żużlowej promują akcję #zostanwdomu? Zdunek Wybrzeże świeci przykładem. Gdańszczanie wpadli na kilka ciekawych pomysłów.

Dobry pomysł to dopiero początek. Później wszystkie plany trzeba wdrożyć w życie, a to akurat nie jest takie proste. Pracownicy Zdunek Wybrzeża stanęli jednak na wysokości zadania i co chwilę prezentują nowe akcje. Efekty widać na mieście, bo najbardziej zaludnione ulice Gdańska świecą pustkami. Idźmy tą drogą. Jak poradzimy sobie z panującym wirusem, to zawodnicy szybko wrócą na tor, a kibice na stadiony.

Klub znad morza zajął się organizacją meczu Wybrzeże Gdańsk - Unia Tarnów w grze Speedway Turbo Sliders. Sprzedawane są bilety w cenie 5 złotych, a zebrana kasa zostanie przekazana na walkę z koronawirusem. Główną atrakcją będzie wyjazd na wirtualny tor Kacpra Gomólskiego. Regularnie w mediach społecznościowych są pokazywane archiwalne spotkania gdańszczan. Fani w ten sposób mogą sobie przypomnieć najbardziej emocjonujące pojedynki.

Kreatywność Zdunek Wybrzeża na tym się nie kończy. Kilka dni temu sympatycy czarnego sportu porozmawiali z Mikkelem Bechem. Kapitan drużyny poprowadził relację na żywo na Facebooku i odpowiedział na wszystkie zadane pytania. Widać większe zaangażowanie również na oficjalnej stronie, ponieważ często zamieszczane są rozmowy z zawodnikami. Ludzie zajmujący się marketingiem próbują zachęcić do aktywności najmłodszych kibiców - ogłoszono konkurs plastyczny. Dzieci mają wykonać prace o tematyce sportowej. Najładniejsze rysunki zostaną nagrodzone.

ZOBACZ WIDEO: Koronawirus. Szalenie trudna sytuacja w światowym sporcie. "Nie ma rozgrywek, nie ma kibiców, nie ma pieniędzy"

Nie można też zapominać o kampanii #outdoor. Na przystankach i bilbordach zamontowano plakaty przypominające o tym, że w czasach epidemii koronawirusa należy zostać w domu. Można pochwalić działania jeszcze kilku innych klubów 1. Ligi Żużlowej. Przede wszystkim chodzi o eWinner Apatora Toruń oraz Car Gwarant Start Gniezno. W Grodzie Kopernika co chwilę podrzucają pomysły, czym można zająć się w rodzinnym gronie - pojawiło się zaproszenie do obejrzenia materiałów z ostatnich lat, żużlowa wykreślanka i informacja o lidze kreskowej.

Gnieźnianie z kolei polecają do wspomnień kanał na YouTubie. Nie brakuje wywiadów, nagrań wideo i haseł #zostanwdomu. Prężnie działa witryna Arged Malesa TŻ Ostrovii. Można tam przeczytać m.in. rozmowy z prezesem Radosławem Strzelczykiem i zawodnikami w osobach Adriana Cyfera oraz Rafała Okoniewskiego. W mediach społecznościowych są też linki do wyścigów, które dostarczyły fanom sporo wrażeń.

Kibice Unii Tarnów mogą zadawać pytania Danielowi Kaczmarkowi, choć to była inicjatywa samego zawodnika. Żużlowiec napisał post na swoim fanpage'u, a klub udostępnił go u siebie. Ośrodek z Małopolski ponadto wrzucił kilka zdjęć z przeszłości i zamieścił posty, aby wszyscy siedzieli w domach. Lepsze to niż nic, jednak z zachęcaniem do aktywności niewiele ma to wspólnego. Abramczyk Polonia Bydgoszcz przygotowała mecz Gryfów z 2002 roku, pojawiła się galeria zdjęć od znanego fotoreportera, a także bardzo ważny wyścig finałowego dwumeczu z PSŻ-em Poznań.

Zobacz takżeNowa twarz w Wybrzeżu. Piękna zielonogórzanka będzie czarować na meczach w Gdańsku
Zobacz także
Dawid Kownacki: Nie skakałem z radości, ale ten zegar tyka na moją korzyść (wywiad)

Komentarze (0)