Żużel. Kibic będzie spragniony meczów. Telewizje muszą przedstawić nowe pakiety
Wszystko wskazuje na to, że PGE Ekstraliga rozegra w tym roku mecze bez kibiców na trybunach. Na to muszą przygotować się telewizje wprowadzając odpowiednie pakiety. W tej chwili lepiej przygotowane na to jest Eleven Sports.
Koronawirus sprawił, że kibic najpewniej będzie jeszcze bardziej spragniony żużla, bo mecze mają być rozgrywane bez udziału publiczności. Tysiące ludzi, którzy zwykle w piątek i niedzielę zasiedliby na stadionach, teraz znajdą się w fotelach przed ekranem.
- Dla TV jest to szansa na większe zyski ze sprzedaży abonamentu. Moim zdaniem, aby "zagospodarować" kibica żużla, który do tej pory był zainteresowany poczynaniami swojej drużyny i wszystkie spotkania oglądał z trybun to TV musi wyjść z bardziej przystępną ofertą. Szczególnie jeśli chodzi o nSport+. Jestem przekonany, że takie rozwiązanie przyniesie więcej korzyści finansowych, a dodatkowo będzie to dobra okazja, aby również zebrać korzyści PR-owe - powiedział nam Karol Kuśka, zajmujący się sponsoringiem i biznesem w sporcie.
ZOBACZ WIDEO PGE Ekstraliga 2020: Wielcy Speedwaya - Mark LoramObecnie nSport+ oferowany jest m.in. abonentom platformy Canal+ w ramach konkretnych pakietów. Brakuje możliwości zakupienia tego kanału przez internet. Taką możliwość daje za to konkurencyjne Eleven Sports, gdzie mecze PGE Ekstraligi można oglądać w piątki. Fan zainteresowany ofertą "jedenastki" może wykupić pakiet na krótki okres, nie musi podpisywać wieloletniej umowy. - Ceny za pakiet na komputer, telefon czy tablet są na bardzo przystępnym poziomie - zauważył Karol Kuśka.
Koronawirus powinien zmienić podejście Canal+ do transmitowanych meczów. Jako że część fanów będzie spragniona emocji, oferta skierowana do żużlowego widza powinna być bardziej elastyczna. - Platforma powinna dać możliwość zakupu pojedynczego spotkania, pakietu na sezon meczów swojej drużyny lub po prostu całego sezonu. O zainteresowanie w ogóle się nie boję. Jeśli ceny nawet będą porównywalne z ceną biletu na mecz. W końcu będzie to substytut - stwierdził nasz rozmówca.
Zdaniem Karola Kuśki, Canal+ mógłby się też zdecydować na współpracę z klubami, oferując pakiet meczów danej drużyny na cały sezon. Niewielki procent ze sprzedaży takiego pakietu mógłby trafiać na konto klubu. Tym przyda się każdy grosz w dobie kryzysu i braku kibiców na trybunach. - Taki ruch wpisywałby się w społeczną odpowiedzialność biznesu - ocenił ekspert.
- Kluby dzięki temu mogłoby się indywidualnie zaangażować się w promocję tej usługi korzystając ze swoich zasobów jak kanały social media, strona www czy baza danych kibiców. Tak jak wspomniałem na początku. To może być okazja do relacji win-win - zakończył Karol Kuśka.
Czytaj także:
Praca w trybie 24/7. Tak wygląda życie żużlowego działacza
Zbyt łatwo rozdajemy paszporty zagranicznym sportowcom
KUP BILET NA 2024 ORLEN FIM Speedway Grand Prix of Poland - Warsaw -->>