Lwim pazurem: Bunt żużlowców? To normalne negocjacje. Telewizja musi zmienić myślenie (felieton)

WP SportoweFakty / Katarzyna Łapczyńska / Na zdjęciu: Rywalizacja w meczu Betard Sparty z MRGARDEN GKM-em
WP SportoweFakty / Katarzyna Łapczyńska / Na zdjęciu: Rywalizacja w meczu Betard Sparty z MRGARDEN GKM-em

- Zawodnicy PGE Ekstraligi kręcą głową na nowe stawki, ale nie róbmy sensacji. To normalne negocjacje. Bardziej martwi mnie sytuacja w eWinner 1. Lidze. Jeśli telewizja nie pomoże, to nic z tego nie będzie - pisze w swoim felietonie Marian Maślanka.

Lwim pazurem to cykl felietonów Mariana Maślanki, byłego prezesa Włókniarza Częstochowa.

***

Tak jak przewidywałem, PGE Ekstraliga może ruszyć w czerwcu. Prezes Wojciech Stępniewski (zakładam, że po meldunku z klubów) wyliczył, że najlepsi zawodnicy będą mogli zarobić 700 tysięcy złotych. Po stronie żużlowców mamy duży opór, ale nie robiłbym z tego żadnej sensacji. Dla mnie to normalne negocjacje. Będą tarcia i emocje, zanim dojdzie do kompromisu.

Jestem jednak przekonany, że z czasem uda się go osiągnąć. Byłbym zresztą bardzo zdziwiony, gdyby pierwsza propozycja prezesów spotkała się z pełnym uznaniem środowiska zawodników i temat zostałby od razu zamknięty. Uważam, że większość żużlowców pójdzie na mocne ustępstwa i ostatecznie przystąpi do rywalizacji. Dajmy jednak obu stronom czas.

ZOBACZ WIDEO Krzysztof Cugowski: Żużel jest sportem, który powinien najszybciej wrócić na stadiony

Wydaje mi się, że PGE Ekstraliga raczej pojedzie bez kibiców, choć Marek Grzyb z Moje Bermudy Stali Gorzów walczy o 999 widzów na trybunach. Widziałem, że zrobił symulację, zabrał pracowników na stadion i przekonuje, że tak się da. Wszystko brzmi dobrze, ale mam na starcie jedno pytanie: w jaki sposób zostaną wytypowane te osoby? Licytacja wejściówek? Pod względem marketingowym fatalne rozwiązanie. Takich rzeczy nie robi się ludziom, którzy przez lata byli z klubem. Jeśli już to zapisy na bilety, a później losowanie. Cieszę się jednak, że szef Stali kombinuje. Potrzebujemy teraz jednostek, którym się chce. Kreatywność jest mile widziana. Nigdy nie wiadomo, które rozwiązanie w tych ekstremalnie trudnych czasach okaże się skuteczne. A każdy grosz jest na wagę złota.

Z niepokojem patrzę natomiast na eWinner 1. Ligę. Prezesi zaczynają zmieniać zdanie. Wcześniej wykluczali jazdę bez kibiców, a teraz większość jest gotowa na to pójść. Działacze mówią, że to możliwe, ale pod pewnymi warunkami. Domyślam się, że chodzi o zwiększenie kontraktu telewizyjnego. Słyszałem, że telewizja nie jest do tego przekonana, a niektórzy eksperci twierdzą, że więcej powinny dać od siebie kluby.

Przyznam, że takie opinie świadczą w mojej ocenie o kompletnym niezrozumieniu tematu. Przepraszam, ale co jeszcze mają zrobić prezesi? Codziennie walczą, żeby zatrzymać w czasach kryzysu jak największą liczbę sponsorów, niektórzy podpisują nowe umowy, a poza tym organizują wśród kibiców zbiórki. Wiedzą, że nic na tym nie zarobią, ale chcą dać kibicom radość, a telewizji produkt. To mało?!

Poza tym wcale nie jest tak, że telewizja ma zapłacić za nic, bo zakładam, że w grę wchodzi pokazywanie całej kolejki eWinner 1. Ligi, a nie tylko dwóch meczów, jak zostało to wcześniej ustalone. Nie mam wątpliwości, że w interesie nadawcy jest pomoc dla klubów. Mam zresztą wrażenie, że w czasach pandemii w żużlu nie będzie wygranych. Stracą kluby, żużlowcy, sponsorzy, ale telewizja jako jedyna może w tej całej układance się obronić. A prezesom klubów pierwszoligowych dajmy już spokój, bo i tak robią bardzo dużo, żebyśmy mieli w tym roku żużel.

Marian Maślanka
Zobacz także:
Robert Dowhan: Nie zwalniam, choć tarcza słaba, a bank ponagla
Prezydent Gorzowa: Wirus? Podejmowaliśmy szybko niepopularne decyzje

Komentarze (28)
avatar
stary_trener
24.04.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Marianku kochany ma byc max PRZYCHOD 700tys dla najlepszych a nie to, to samo co zarobek czytaj: ZYSK. Taki fachowiec i bizesmen a nie rozroznia prostych pojec i powtarza nieprawde za tymi kto Czytaj całość
avatar
głos z Rzeszowa 61
24.04.2020
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
" Telewizja musi zmienić myślenie " ha ha ha , oczywiście . Oleje żużel i cała ta mundra ekipa ekspertów zostanie z ręką w nocniku po tej zmianie myślenia . 
avatar
omen
24.04.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
po prostu zrobić limit płac max 1 mln zł! Zostawić obecne kontrakty z aneksami że kto przekroczy ten pułap nie dostaje więcej a kto nie dobije do tego pułapu ma płacone tyle ile zarobił i po sp Czytaj całość
avatar
Wódka 07
24.04.2020
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Komentarz usunięty 
avatar
Patomorfolog
24.04.2020
Zgłoś do moderacji
0
3
Odpowiedz
# Listonoszą z kartkami od Sasina wstęp wzbroniony . 00 Odpowiedz 

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (874 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (402 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.