Żużel. Grand Prix na 25 procent się nie uda. Chyba że BSI zmniejszy opłatę licencyjną i pomoże finansowo

WP SportoweFakty / Łukasz Trzeszczkowski / Na zdjęciu: Leon Madsen w SGP Torunia
WP SportoweFakty / Łukasz Trzeszczkowski / Na zdjęciu: Leon Madsen w SGP Torunia

Premier Mateusz Morawiecki, w ramach odmrażania sportu, zgodził się na 25 procent publiczności na meczach ligowych. Jednak polskich organizatorów Grand Prix taka liczba nie urządza. - Przy takim zapełnieniu rundy nie zrobimy - mówi Adam Krużyński.

W tym artykule dowiesz się o:

W związku z koronawirusem żużel ma ogromny problem, bo utracił wpływy z dnia meczu. Wpuszczenie 25 procent na trybuny niewiele zmienia. Prezesi klubów już policzyli, że koszty spotkania o zaostrzonym rygorze sanitarnym będą takie, że przy 3,4 tysiącach widzów wyjdą na zero. PGE Ekstraliga poradzi sobie jednak dzięki kontraktowi z Canal Plus i PGE. Takiego zaplecza nie ma BSI, promotor Grand Prix, dlatego cykl wciąż jest zagrożony. Polskie rundy także, o czym mówi na polskizuzel.,pl Adam Krużyński, przewodniczący rady nadzorczej KS Toruń. Na Motoarenie Toruń im. Mariana Rosego ma być finał tegorocznych zmagać w cyklu.

- Przy zapełnieniu stadionu w 25 procentach nie ma opcji, by robić rundę Grand Prix – mówi Krużyński. - To byłby ogromny finansowy minus. Przecież, gdybyśmy się na to zdecydowali, trzeba by ponieść olbrzymie koszty wykupienia licencji. Do tego dochodzą niemałe wydatki organizacyjne, a to też nie jest wszystko. Za licencję płaci miasto, ale robi to po to, by wesprzeć klub. Przychód z imprezy trafia przecież do budżetu - dodaje.

Krużyński nie liczył, jaki procent na trybunach pozwoliłby spiąć imprezę. Uważa jednak, że potrzebna jest jakaś inicjatywa BSI, które przez lata jest promotorem cyklu. I zarobiło na nim tyle, że powinno mieć odłożone jakieś pieniądze na czarną godzinę. Działacz KS Toruń mówi jasno, że przy zmniejszonej liczbie widzów trzeba by zrobić dwie rzeczy. - Według mnie w rachubę wchodzi zmniejszenie opłaty licencyjnej, ewentualnie zrobienie dwóch turniejów w jeden weekend. Być może, w jakiejś formule, to by mogło wypalić - komentuje Krużyński.

Problem BSI polega na tym, że samo musi zapłacić FIM za tegoroczną licencję. Chodzi o około 2,5 miliona dolarów. Jeśli promotor miał plan, by uregulować ten rachunek ze sprzedaży praw do organizacji poszczególnych rund, to raczej nie zgodzi się na żadne ulgi. Zwłaszcza że na polskim rynku zgarniał 70 procent kwoty potrzebnej na opłatę w federacji. Jeśli jednak 25 procent nic nie daje w przypadku Torunia, to w ciemno można założyć, że tak samo jest w przypadku rund we Wrocławiu i Warszawie. Słowem mamy pat.

Czytaj także:
Finał sprawy Drabika po wakacjach. Gra na zwłokę?
Tatuażysta żużlowców wstaje z grobu: uśmiercili mi branżę, choć u mnie bezpieczniej niż u dentysty

ZOBACZ WIDEO PGE Ekstraliga 2020: Wielcy Speedwaya - Billy Hamill

Komentarze (11)
avatar
Skullsplitter
2.06.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Najgłupszy tytuł artykułu na SF jaki dotąd przeczytałem. 
Nίghtmare
2.06.2020
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Tak zobaczyłem i przeanalizowałem panie Darku. Kto mi dał tego minusa? wychodzi że tylko pan. Czy nie jest to czas, by się zastanowić nad swoją "radosną twórczością"? Jednak wybór należy do pan Czytaj całość
Nίghtmare
2.06.2020
Zgłoś do moderacji
1
1
Odpowiedz
Dotyczy to SGP na SDtadionie Narodowym: Czytaj całość
avatar
Nie dla wirusowego zamordyzmu
2.06.2020
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
BSI nie zrezygnuje z kasy, bo to dla nich ostatni rok. Chyba, że FIM wymusi jakieś działania. 
Nίghtmare
2.06.2020
Zgłoś do moderacji
1
1
Odpowiedz
Gluciarzu, BSI to nie British Standards Institution, ale Benfield Sports International – firma posiadająca prawa do żużlowego cyklu Grand Prix. Panie Ostafiński twoja ignorancja doszła do zeni Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.