Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

Żużel. Kluby walczą o budżety. Wybrzeże zyskało najwięcej, Apator potrzebował kroplówki od sponsora

Kilka klubów żużlowych w dobie koronawirusa zdecydowało się na organizację zrzutek, mających na celu ratowanie budżetów. Zdecydowanym liderem jest jak na razie Zdunek Wybrzeże Gdańsk. Kluby różnie podeszły do akcji.
Michał Gałęzewski
Michał Gałęzewski
radość zawodników Zdunek Wybrzeża WP SportoweFakty / Na zdjęciu: radość zawodników Zdunek Wybrzeża

Zdunek Wybrzeże Gdańsk rozpoczęło akcję #WybrzeżeToWy dosyć późno, jednak na koncie klubu jest zdecydowanie najwięcej pieniędzy. Duża w tym zasługa marki Specjal (która wsparła też również w kwocie 20 tysięcy złotych GKM Grudziądz i Apatora Toruń), jednak nad morzem potrafiono podejść kreatywnie do akcji.

Kibice mieli okazję do otrzymania atrakcyjnych nagród, które zaczynały się od progów 30, 50 i 80 złotych - były to możliwość umieszczenia nazwiska na specjalnie przygotowanym przy okazji akcji muralu, karty do gry z wizerunkami 52 najwybitniejszych zawodników, którzy reprezentowali klub i okazjonalna koszulka. Po decyzji dotyczącej możliwości wpuszczenia kibiców na mecze, dano też możliwość gwarancji wstępu na 7 najbliższych meczów ligowych (za 230 złotych), za 1 000 złotych można było kupić krzesło wykonane z kevlaru Mikkela Becha. Łącznie Wybrzeże zgromadziło 54 820 złotych, z zakładanych 100 tysięcy. Do końca zbiórki jeszcze 48 dni. #WybrzeżeToWy - kliknij TUTAJ

Na drugim miejscu z kwotą 35 481 złotych są kibice MrGarden GKM-u Grudziądz, w ramach akcji #wspieramGKM. Grudziądzki klub chce zebrać 50 tysięcy złotych, a za pakiety w cenie 20, 40, 50, 100, 500, 1979 i 5000 złotych można otrzymać wirtualny bilet, niezbędnik kibica, szalik, koszulkę, plastron w ramie, spersonalizowany zestaw kibica oraz kevlar z sezonu 2019. Głównym partnerem akcji, podobnie jak w przypadku Zdunek Wybrzeża była marka Specjal, która przeznaczyła na nią 20 tysięcy złotych. #wspieramGKM - kliknij TUTAJ 

ZOBACZ WIDEO PGE Ekstraliga 2020: Wielcy Speedwaya - Billy Hamill

29 200 złotych z zakładanych 700 tysięcy zebrali kibice w ramach akcji #OSTROpoSWOJE. Tutaj widać zupełnie inne podejście do okazjonalnych nagród. Tutaj można wybrać album TŻ Ostrovia 2019 za 50 złotych, wirtualny karnet, który nie upoważnia do wstępu na mecze za 100 złotych, a kolejne nagrody to płyty zespołu Big Cyc (od 150 złotych) i kask, kevlar oraz motocykle za 2500, 5000 i 10 lub 12 tysięcy złotych. Nie postawiono tutaj na masowe nagrody w przystępnej cenie, a na pozycje kolekcjonerskie. #OSTROpoSWOJE - kliknij TUTAJ

Pieniądze na działalność Fogo Unii Leszno zbiera Stowarzyszenie Sympatyków Klubu Unia Leszno w ramach akcji Prawdziwych kibiców poznaje się w biedzie. Jak dotąd uzbierano 24 884 złote z zakładanych 100 tysięcy, mimo że w zamian nie są oferowane jakiekolwiek nagrody. Prawdziwych kibiców poznaje się w biedzie - kliknij TUTAJ

Swój cel w postaci uzbierania 20 tysięcy złotych osiągnął Car Gwarant Start Gniezno, który na zbiórce Solidarność z czerwono-czarną rodziną łącznie zarobił 22 082 złote. Gnieźnianie nie przygotowali żadnych nagród rzeczowych, jedynie rabaty na karnety w 2021 roku. Różnego rodzaju rabaty wyceniono od 20 do 500 złotych. Solidarność z czerwono-czarną rodziną - kliknij TUTAJ

200 tysięcy złotych chce zebrać eWinner Apator Toruń. Jak dotąd zbieranie funduszy poprzez zbiórkę #RazemSilniejsi nie wychodzi torunianom najlepiej. Mimo 20 tysięcy złotych ze strony marki Specjal, klub łącznie zebrał 24 101 złotych. W zamian Apator jako jedyny klub organizujący akcję (zbiórkę w Lesznie prowadzą kibice) nie zdecydował się na zaoferowanie nagród przy jakichkolwiek progach. #Razem Silniejsi - kliknij TUTAJ

Zbieranie pieniędzy poprzez zrzutki konsumentów i ludzi dobrej woli, w tym wypadku kibiców jest w Polsce coraz bardziej popularne. Kto wie, może tego typu akcje, poparte odpowiednimi działaniami marketingowymi to dobry pomysł również na przyszłość? W końcu jak wiadomo, pieniądze często leżą na ziemi, wystarczy tylko wiedzieć w jaki sposób należy się po nie schylić.

Czytaj także:
Kanclerz zrealizował kolejny plan
Kępa już trzy razy ograł Mrozka

Który klub najmądrzej podszedł do tematu zbiórki?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Żużel na Facebooku
Zgłoś błąd
WP SportoweFakty

Komentarze (3):

  • TNT Zgłoś komentarz
    Klub z Torunia nic nie daje taka jest różnica. Osobno zaczął sprzedawać koszulki i bluzy a trzeba było to połączyć z innymi atrakcjami. Termos mówił że da sobie radę że bogaty,
    Czytaj całość
    kibiców i zawodników miał w powazaniu, a teraz o pomoc prosi. Jakie to przewrotne...
    • Saddam Zgłoś komentarz
      Apator zebrał 24 tysiące z czego 20 tysięcy dał Specjał? Słabo z tą miłością do klubu W Toruniu.
      • yes Zgłoś komentarz
        "Apator potrzebował kroplówki od sponsora" - uważajcie na kroplówkę(i) Sparta z Drabikęm (lub odwrotnie) pośliznęła się na kroplówce i nadal się ślizgają ;) Kiedyś
        Czytaj całość
        Cieślak w Falubazie mówił, że: "Recepta na juniorów? Lewatywa" - może pomoże też innym związanym z żużlem??; Woziński 03 września 2017, 22:41.
        Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
        ×
        Sport na ×