Zdunek Wybrzeże Gdańsk rozpoczęło akcję #WybrzeżeToWy dosyć późno, jednak na koncie klubu jest zdecydowanie najwięcej pieniędzy. Duża w tym zasługa marki Specjal (która wsparła też również w kwocie 20 tysięcy złotych GKM Grudziądz i Apatora Toruń), jednak nad morzem potrafiono podejść kreatywnie do akcji.
Kibice mieli okazję do otrzymania atrakcyjnych nagród, które zaczynały się od progów 30, 50 i 80 złotych - były to możliwość umieszczenia nazwiska na specjalnie przygotowanym przy okazji akcji muralu, karty do gry z wizerunkami 52 najwybitniejszych zawodników, którzy reprezentowali klub i okazjonalna koszulka. Po decyzji dotyczącej możliwości wpuszczenia kibiców na mecze, dano też możliwość gwarancji wstępu na 7 najbliższych meczów ligowych (za 230 złotych), za 1 000 złotych można było kupić krzesło wykonane z kevlaru Mikkela Becha. Łącznie Wybrzeże zgromadziło 54 820 złotych, z zakładanych 100 tysięcy. Do końca zbiórki jeszcze 48 dni. #WybrzeżeToWy - kliknij TUTAJ
Na drugim miejscu z kwotą 35 481 złotych są kibice MrGarden GKM-u Grudziądz, w ramach akcji #wspieramGKM. Grudziądzki klub chce zebrać 50 tysięcy złotych, a za pakiety w cenie 20, 40, 50, 100, 500, 1979 i 5000 złotych można otrzymać wirtualny bilet, niezbędnik kibica, szalik, koszulkę, plastron w ramie, spersonalizowany zestaw kibica oraz kevlar z sezonu 2019. Głównym partnerem akcji, podobnie jak w przypadku Zdunek Wybrzeża była marka Specjal, która przeznaczyła na nią 20 tysięcy złotych. #wspieramGKM - kliknij TUTAJ
ZOBACZ WIDEO PGE Ekstraliga 2020: Wielcy Speedwaya - Billy Hamill
29 200 złotych z zakładanych 700 tysięcy zebrali kibice w ramach akcji #OSTROpoSWOJE. Tutaj widać zupełnie inne podejście do okazjonalnych nagród. Tutaj można wybrać album TŻ Ostrovia 2019 za 50 złotych, wirtualny karnet, który nie upoważnia do wstępu na mecze za 100 złotych, a kolejne nagrody to płyty zespołu Big Cyc (od 150 złotych) i kask, kevlar oraz motocykle za 2500, 5000 i 10 lub 12 tysięcy złotych. Nie postawiono tutaj na masowe nagrody w przystępnej cenie, a na pozycje kolekcjonerskie. #OSTROpoSWOJE - kliknij TUTAJ
Pieniądze na działalność Fogo Unii Leszno zbiera Stowarzyszenie Sympatyków Klubu Unia Leszno w ramach akcji Prawdziwych kibiców poznaje się w biedzie. Jak dotąd uzbierano 24 884 złote z zakładanych 100 tysięcy, mimo że w zamian nie są oferowane jakiekolwiek nagrody. Prawdziwych kibiców poznaje się w biedzie - kliknij TUTAJ
Swój cel w postaci uzbierania 20 tysięcy złotych osiągnął Car Gwarant Start Gniezno, który na zbiórce Solidarność z czerwono-czarną rodziną łącznie zarobił 22 082 złote. Gnieźnianie nie przygotowali żadnych nagród rzeczowych, jedynie rabaty na karnety w 2021 roku. Różnego rodzaju rabaty wyceniono od 20 do 500 złotych. Solidarność z czerwono-czarną rodziną - kliknij TUTAJ
200 tysięcy złotych chce zebrać eWinner Apator Toruń. Jak dotąd zbieranie funduszy poprzez zbiórkę #RazemSilniejsi nie wychodzi torunianom najlepiej. Mimo 20 tysięcy złotych ze strony marki Specjal, klub łącznie zebrał 24 101 złotych. W zamian Apator jako jedyny klub organizujący akcję (zbiórkę w Lesznie prowadzą kibice) nie zdecydował się na zaoferowanie nagród przy jakichkolwiek progach. #Razem Silniejsi - kliknij TUTAJ
Zbieranie pieniędzy poprzez zrzutki konsumentów i ludzi dobrej woli, w tym wypadku kibiców jest w Polsce coraz bardziej popularne. Kto wie, może tego typu akcje, poparte odpowiednimi działaniami marketingowymi to dobry pomysł również na przyszłość? W końcu jak wiadomo, pieniądze często leżą na ziemi, wystarczy tylko wiedzieć w jaki sposób należy się po nie schylić.
Czytaj także:
Kanclerz zrealizował kolejny plan
Kępa już trzy razy ograł Mrozka