Żużel. Łukasz Kuczera. Szpila tygodnia: Mrozek jak Zmora. Czy Rybnik ma alternatywę [KOMENTARZ]

WP SportoweFakty / Arkadiusz Siwek / Na zdjęciu: Krzysztof Mrozek, prezes PGG ROW-u Rybnik
WP SportoweFakty / Arkadiusz Siwek / Na zdjęciu: Krzysztof Mrozek, prezes PGG ROW-u Rybnik

Kibice w Rybniku są wyraźnie zmęczeni osobą Krzysztofa Mrozka, czemu dali wyraz przed meczem z MrGarden GKM-em Grudziądz. Sytuacja wygląda podobnie jak jeszcze kilka miesięcy temu w Gorzowie. Czy Rybnik znajdzie "swojego" Marka Grzyba?

"Stop dyktaturze. Dosyć popyliny, prezesie obiecałeś, kłaniamy się nisko, opuść stanowisko" - taki transparent wywiesili w piątek kibice PGG ROW-u Rybnik przed meczem z MrGarden GKM-em Grudziądz. Wszyscy doskonale wiedzą, kto był adresatem tych słów. Fani "Rekinów" po kilku latach są zmęczeni Krzysztofem Mrozkiem.

Pod tym względem sytuacja wygląda podobnie do tej, jaką mieliśmy kilka miesięcy temu w Gorzowie. Tam fani Stali też domagali się odejścia Ireneusza Macieja Zmory, choć to właśnie za jego prezesury klub dołożył do gabloty kilka pucharów. Gdy wyniki zaczęły się pogarszać, jedyną nadzieją był nowy sternik. I tak pojawił się Marek Grzyb. Czy w Rybniku znajdą swojego Grzyba? Śmiem wątpić.

Pisałem o tym już jakiś czas temu. Mrozek ma swoje za uszami, ale w Rybniku nie mają alternatywy dla obecnego prezesa. Nie ma w tym ośrodku kibica z grubo wypchanym portfelem, który wszedłby do biur przy ul. Gliwickiej, przejął klub i zainwestował swoje środki, czyniąc z niego mocarza na miarę PGE Ekstraligi.

ZOBACZ WIDEO Krytykować, krzyczeć i wyrażać głośno nie zawsze słuszną opinię, to każdy potrafi. Mocne słowa po odejściu Skupienia

Głównym sponsorem rybnickiego żużla jest miasto. Prezydent Piotr Kuczera może tupnąć nóżką, zagrozić Mrozkowi wstrzymaniem wszelkich dotacji, ale ten wcale nie musi opuszczać stanowiska. Akcjonariuszem spółki jest stowarzyszenie ŻKS ROW, które zakładał Mrozek. Gdyby Kuczera chciał tworzyć żużel w mieście z kimś innym, najpewniej musiałby powstać nowy podmiot, który zaczynałby rywalizację od 2. Ligi Żużlowej.

Właśnie w takich realiach swoją przygodę z prezesowaniem zaczął przecież Mrozek. Ówczesny prezydent, nieżyjący już Adam Fudali podziękował grupie działaczy, która doprowadziła do upadku RKM-u Rybnik i później powołanej spółki, a wsparcie i ogromne dotacje zapewnił obecnemu sternikowi.

Od tamtych wydarzeń minęło osiem lat i widzimy, że apetyt kibica rośnie w miarę jedzenia. W roku 2012 rybnicki żużel znajdował się na dnie. Mrozek za sprawą miejskich środków dźwignął go z kolan, ale fanowi to już nie wystarcza. Na Górnym Śląsku nie chcą jeść łyżeczką, gdy inni jedzą chochlą. Sam awans do PGE Ekstraligi nie wystarczy.

Mrozek mierzy się z największą krytyką w swojej karierze prezesa, bo "Rekiny" znajdują się na autostradzie do spadku z PGE Ekstraligi. Zespół wygrał tylko jeden mecz, wokół klubu brakuje dobrej atmosfery - chociażby za sprawą dziwnych decyzji kadrowych. Tego nie było chociażby w roku 2017, gdy spadek z elity można było tłumaczyć wpadką dopingową Grigorija Łaguty, a wielu fanów kupiło wojnę Mrozka z żużlowymi działaczami. Nawet jeśli nic z niej nie wyniknęło.

Obecny prezes PGG ROW-u może się pochwalić lepszymi wynikami niż poprzednicy. To fakt. Potrafił ściągnąć do klubu kilku sponsorów, jak chociażby grupę Famur. Jednak ma też długą listę mniejszych lub większych grzeszków - chociażby utrata Łaguty przed sezonem 2019, słabe okienko transferowe minionej zimy, przegranie walki o Jarosława Hampela wiosną tego roku. Dodatkowo ze względu na jego trudny i autorytarny charakter, wiele osób szybko kończy współpracę z "Rekinami".

Nie jest tajemnicą, że dział marketingowy w PGG ROW-ie nie istnieje, jeśli porównamy go do innych ośrodków ekstraligowych. Wystarczy przejrzeć stronę internetową klubu czy też jego social media. To są detale, które tworzą większy obraz, co zaczyna frustrować innych kibiców.

Zaryzykuję tezę, że Mrozek przetrwa na stanowisku, nawet jeśli PGG ROW Rybnik pożegna PGE Ekstraligę po sezonie 2020. I może nawet znów wygra wtedy I-ligowe rozgrywki, bo wsparcie z miasta powinno być na tyle duże, że uda się zbudować konkurencyjny skład na ten poziom rozgrywek. Problem może pojawić się później, a kibice będą przeżywać deja vu.

Łukasz Kuczera

Czytaj także:
Świetny mecz Pieszczka w barwach GKM-u w Rybniku
Skandaliczne zachowanie Holty w Częstochowie

Komentarze (16)
avatar
daro35 GKM
9.08.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Pajacu jaka szpila? Jestes nikim i tyle 
avatar
daro35 GKM
9.08.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Panie Marny Lukaszu... na poczatek napisze ze jestem kibicem GKM ale najnormalniej w swiecie maly chlopcze wkur.... mnie jak ktos taki malutki jak Ty probuje pouczac czy osadzac innych ludzi. S Czytaj całość
avatar
Ewa Czajkowska
8.08.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Jeśli kiedykolwiek ROW będzie miał jeszcze szansę na ponowne wejście do extra ,to trzeba sobie powiedzieć jedną prawdę . Na mistrza trzeba mieć około 10 milionów pln z ogonkiem . Czytaj całość
avatar
Lipowy Batonik
8.08.2020
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Nie ma idealnych prezesów.Po prostu niektórzy mają ciut więcej wyczucia niż Mrozek , który nie kryje się z tym , że chce kontrolować wszystko i wszystkich i uważa , że wie zawsze najlepiej a te Czytaj całość
avatar
Henryk Okła
8.08.2020
Zgłoś do moderacji
1
1
Odpowiedz
Panie Kuczera może zanim się kogoś skrytykuje trzeba znać fakty, jaka kasa z miasta? Z taką kasą to marna pierwsza liga a prezydent miasta to młodszy komuch z totalnej przywieziony w aktówce i Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.