Żużel. Eurosport Events bierze się za "czarny sport". Ogromna szansa dla dyscypliny

WP SportoweFakty / Arkadiusz Siwek / Na zdjęciu: Bartosz Zmarzlik
WP SportoweFakty / Arkadiusz Siwek / Na zdjęciu: Bartosz Zmarzlik

Eurosport Events od 2022 roku będzie promotorem cyklu Speedway Grand Prix. Firma przejmuje też prawa do innych imprez pod egidą FIM. Za sprawą Francuzów "czarny sport" ma zyskać nową jakość, jakiej brakowało mu przez lata wskutek braku działań BSI.

Nie jest tajemnicą, że Eurosport Events został wybrany nowym promotorem cyklu Speedway Grand Prix. Umowa FIM z firmą, za którą stoi potentat w postaci amerykańskiego Discovery, zacznie obowiązywać od 2022 roku. Do tego momentu żużlowymi mistrzostwami świata zajmować się będzie brytyjskie BSI, które w ostatnich latach wyraźnie nie miało pomysłu na promocję "czarnego sportu".

Za sprawą Francuzów, bo to głównie oni tworzą Eurosport Events, ma się to zmienić. Umowa między nowym promotorem a FIM zakłada też przejęcie odpowiedzialności za Speedway of Nations, finały IMŚJ oraz miniżużlowe Speedway Youth Gold Trophy.

Eurosport Events przejmuje żużel międzynarodowy na wyłączność na okres 10 lat. Umowa podpisana z FIM podobna jest do tej, jaką zawarto w przypadku długodystansowych motocyklowych mistrzostw świata FIM EWC. Francuzi zaczęli za nie odpowiadać od 2015 roku i znacząco poprawili ich dostępność na arenie międzynarodowej. Transmisje z tych wyścigów pojawiły się w wielu nowych krajach, a do współpracy zachęcono też nowe zespoły.

ZOBACZ WIDEO Żużel. Prezes Apatora mówi, jak zareagowała, gdy dowiedziałą się, że Stal oferuje kontrakt Holderowi

Taki sam cel przyświeca Eurosport Events w kontekście żużlowego Speedway Grand Prix. Cykl mistrzowski ma się pojawić w nowych krajach, a transmisje z zawodów mają być bardziej dostępne, tak aby można było mówić o popularyzacji dyscypliny.

Eurosport Events przejmie pełnię praw komercyjnych do SGP. To on będzie odpowiadać za produkcję telewizyjną z zawodów mistrzowskich, pozyskiwanie sponsorów czy organizację turniejów. Na jego barkach spoczywać będzie też promocja poszczególnych imprez SGP. Francuzi w tym zakresie mają też współpracować z lokalnymi firmami i klubami, aby zmaksymalizować sprzedaż biletów i zaangażowanie kibiców.

- FIM już w 2019 roku ogłosiła przetarg na promocję żużlowych mistrzostw świata w sezonach 2022-2031. Discovery i Eurosport Events przekonały zarząd FIM nowatorską propozycją w zakresie promocji sportu i relacji telewizyjnych - powiedział Jorge Viegas, prezydent FIM.

- FIM z przyjemnością rozszerza teraz współpracę z Discovery i Eurosport Events. Dzięki temu będziemy mieć zapewnioną odpowiednią promocję Speedway Grand Prix na platformach Eurosportu i u innych zewnętrznych nadawców. FIM pragnie podziękować BSI i One Sport, które wniosły spory wkład w rozwój sportu żużlowego w ciągu ostatnich 20 lat i chce im życzyć dalszych sukcesów - dodał Viegas.

W tej chwili Eurosport Events nie zdradza zbyt wiele ze swoich planów dotyczących SGP. Kibice mogą być pewni tego, że transmisje z żużlowych imprez znajdą się na kanałach sportowych należących do Discovery. To zapewni im spory zasięg. Do tej pory BSI sprzedawało bowiem prawa telewizyjne do ledwie kilku państw na świecie - tych, w których żużel już jest obecny i bardzo popularny.

- Zaproponowaliśmy FIM kompleksowe podejście do żużla, budowanie go od korzeni. Zaczynając na finałach IMŚJ, a na Speedway Grand Prix i Speedway of Nations kończąc. Żużel jako sport ma mocne podstawy. To jeden z nielicznych sportów motorowych, który nadal organizowany jest na stadionach i potrafi przyciągać tłumy. FIM uczyniła z nas firmę globalnie odpowiedzialną za całą dyscyplinę przez najbliższą dekadę i nie możemy się już doczekać roku 2022 - skomentował Francois Ribeiro, szef Eurosport Events.

Eurosport Events obecnie jest promotorem takich imprez jak Rajdowe Mistrzostwa Europy (ERC), długodystansowe motocyklowe mistrzostwa świata FIM EWC czy mistrzostwa samochodów turystycznych FIA WTCC. Firma organizuje swoje mistrzowskie zawody na czterech kontynentach i część z obecnych lokalizacji chce wykorzystać do promocji żużla.

Czytaj także:
Patryk Dudek i jego ostatni taniec w SGP
Bartosz Zmarzlik frunie po drugi tytuł mistrzowski

Komentarze (6)
avatar
RECON_1
4.10.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Gorzej niz bsi sie jzu chyba nie da,wiec powinno byc tylko lepiej. 
avatar
Marco Polonia
2.10.2020
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Eurosport Ewents to Francuska spółka Discowery a więc właściciela N sport czy Canal więc u nas nadawca wcale nie musi się zmienić. Bo rynek Polski to dojna krowa.Oby nie powstał nowy kanał kt Czytaj całość
avatar
Saddam
2.10.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Oby przywrócili Speedway World Cup. Dobrze dla promocji byłoby gdyby zmienili nazwę IMŚJ na Speedway Grand Prix U-21. Ciekawe czy dałoby się organizować SGP U-21 tego samego dnia, co SGP, tyle, Czytaj całość
avatar
gorzowianin z Mazowsza
2.10.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Oby nie było jak obecnie w EuroSporcie, że reklama góruje nad przekazem sportowym. Często w czasie najważniejszych akcji sportowej wkracza bez zapowiedzi reklama. 
avatar
Wieslaw Dlugolecki
2.10.2020
Zgłoś do moderacji
2
1
Odpowiedz
no może w końcu będą normalni komentatorzy a nie idioci śmiejący się z własnych wypowiedzi