Chociaż sportowo Motor Lublin nie może zaliczyć minionego sezonu do udanych, to pod względem promocji po raz kolejny pokazał, że jest w lidze bezkonkurencyjny. Firma badawcza Sponsoring Insight wyliczyła ekwiwalent reklamowy za miniony sezon dla Motoru i uzyskany wynik okazał się ogromny. Zdaniem specjalistów, wartość reklamowa tej marki w minionym roku wyniosła aż 26 milionów złotych.
W przygotowanym raporcie ekwiwalent reklamowy jest liczony jako suma wszystkich publikacji, w których pojawiła się nazwa klubu. Zliczane były materiały pojawiające się zarówno w mediach tradycyjnych, jak i tzw. nowych mediach. Natomiast finalnie uzyskana wartość ma odzwierciedlać ile trzeba byłoby zapłacić za reklamę w cenie rynkowej, aby uzyskać publikację o takim zasięgu, jaki przyniósł dany sponsoring.
Duży wpływ na ten rekordowy wynik miała efektowna akcja z kibicami Motoru, którzy za pomocą podnośników utworzyli specjalny podniebny sektor. O tym wydarzeniu informowały media na całym świecie, co znacząco wpłynęło na wartość ekwiwalentu reklamowego w całym badaniu. Znacząco również promowało Miasto Lublin poza granicami Polski i to nie w krajach tylko "typowo żużlowych".
Co więcej, uzyskany wynik może być ważnym argumentem dla władz Motoru Lublin w rozmowach z potencjalnymi sponsorami. W szczególności w przypadku sponsora tytularnego, jego nazwa zawsze padałaby obok nazwy klubu. Stąd też uzyskałby on ekwiwalent reklamowy na podobnym poziomie. Dodatkowo, lubelski klub od lat buduje wokół siebie pozytywny wizerunek, który w połączeniu z rzeszą oddanych kibiców powinien być prawdziwym magnesem na sponsorów.
Zobacz także: Telewizje walczą o prawa do PGE Ekstraligi
Zobacz także: Tak prezentują się najlepiej punktujący zawodnicy PGE Ekstraligi
ZOBACZ WIDEO Żużel. PGE Ekstraliga 2020: jak przygotować sprzęgło