Żużel. Wybrzeże ma swój pomysł na rozbudowę bazy sponsorów. Tadeusz Zdunek chciałby korekty w przepisie

WP SportoweFakty / Grzegorz Jarosz / Na zdjęciu: Tadeusz Zdunek
WP SportoweFakty / Grzegorz Jarosz / Na zdjęciu: Tadeusz Zdunek

Sporym echem odbiła się decyzja, na mocy której kluby mogą mieć tylko dwa człony w nazwie. Tadeusz Zdunek chciałby korekty w przepisie - jego pomysłem jest to, by nie liczyła się do limitu nazwa klubu.

Polskie kluby, jeżdżące niżej niż PGE Ekstraliga, będą mogły mieć tylko dwa człony w nazwie. - Na pewno jestem zwolennikiem prostych nazw drużyn i jestem za ograniczeniem, z jedną małą korektą - by nie liczyły się do niej nazwy klubów. Jeśli mamy Wybrzeże Gdańsk, to słowo Wybrzeże powinno być z tego ograniczenia wyłączone, by obok mogły pozostać dwa człony - powiedział Tadeusz Zdunek w rozmowie z WP SportoweFakty.

W przypadku trzymania się przepisów w stu procentach, kilka lat temu gdańska drużyna nie mogłaby się nazywać Renault Zdunek Wybrzeże Gdańsk. - Dokładnie, dlatego jestem za tym by mogły być dwa człony bez wykluczenia tradycyjnej nazwy, teraz kluby będą mogły stać przed decyzją czy w przypadku zgłoszenia się sponsora zostawić historyczną nazwę czy nie - przyznał.

Z drugiej strony największe kluby same budują markę. - Sponsor w piłce nożnej jest pokazywany na koszulkach czy na bandach, do tego sponsorzy są w nazwach stadionów, a u nas sport jest bardziej dynamiczny, zawodnicy poruszają się z dużą szybkością - i stąd taka sytuacja, że kluby żużlowe muszą się posiłkować takimi świadczeniami - wyjaśnił Tadeusz Zdunek.

ZOBACZ WIDEO Żużel. Gollob i Hancock byli ikonami, w które wcielał się gdy grał na komputerze

Czy wobec tego była opcja, by w 2021 roku byliby chętni na rozszerzenie nazwy gdańskiej drużyny? – Jakieś rozmowy są prowadzone, jednak przepisy nie powinny być dostosowywane do aktualnej sytuacji pojedynczego klubu. Ja po prostu chciałbym, żeby było miejsce dla kolejnej firmy, gdy nadarzy się taka okazja nie tylko w Gdańsku, ale i w innych miastach. Trudno teraz znaleźć sponsora, który daje miliony. Czytałem, że dwaj tytularni sponsorzy w ekstraligowym wyłożyli łączną kwotę 400 tysięcy złotych. W Gdańsku firma będąca sponsorem tytularnym sama wykłada więcej za jedno słowo w nazwie - zdradził Zdunek.

W Gdańsku funkcjonuje też status sponsora elitarnego. Aby nim zostać, trzeba przeznaczać na klub przynajmniej 120 tysięcy złotych rocznie. - Wszystko jest oczywiście objęte tajemnicą handlową, ale jeśli prawdą jest to, co się mówi o stawkach we wspomnianym klubie to teraz, gdy mamy w Gdańsku trzech sponsorów elitarnych - LTE Transport&Logistics, Hyabak, a ostatnio też Kolanko Transport, łączna kwota od sponsorów elitarnych znacznie przekracza tę, o której mówi się w kontekście sponsoringu klubu ekstraligowego. Ja jednak nikomu do kieszeni nie zaglądam i skupiam się na działalności naszego klubu. Cieszę się z tego, że rośnie liczba stabilnych filarów, na których się opieramy - przekazał prezes Wybrzeża.

Mówi się o tym, że skład klubu znad morza udało się zbudować również dzięki oferowaniu wyższych kwot niż wcześniej. Jak to możliwe, że w Gdańsku udaje się zbudować takie zaplecze sponsorskie? – To, że sponsorowi opłaca się łożyć fundusze na sport przede wszystkim jest umiejętnością ze strony firmy, który umie wykorzystać ten status. Przykładem jest turecka firma Beko, która ma mała naszywkę na ramieniu w FC Barcelonie. Mówi się, że płaci za to 15 milionów Euro rocznie, a wszędzie się reklamuje, że jest sponsorem tego klubu, budując na tym swoją markę. Zbudowaliśmy już wiarygodność finansową, pracowaliśmy nad wizerunkiem klubu i chcemy, by nasi sponsorzy chwalili się z tego, że nas wspierają. Naszym zadaniem jest to, by sponsorów wspierać dobrymi wynikami - stwierdził Tadeusz Zdunek.

Niezależnie od nazwy na papierze, nad morzem nie chcą prowadzić agresywnej polityki związanej z sugestiami skandowania nazwy sponsora na trybunach czy produkcji kibicowskich szalików z nazwami firm. - Ja jestem pragmatykiem i wiem, że niezależnie od nazwy jaka jest na papierze, w sercach kibiców jest GKS Wybrzeże Gdańsk - przecież nikt nie mówi i nie powie Zdunek Wybrzeże w prywatnej rozmowie o klubie i ja tego nie wymagam od nikogo. Ta ekspozycja ma dotrzeć do ludzi spoza grona kibiców, nie wyobrażam sobie nazwy swojej firmy na szalikach, bo podchodzę do tego biznesowo. Po to są reklamy na żużlu, by ludzie osłuchali się z nazwami sponsorów i wiedzieli, że to oni wspierają ich klub. Pamiętajmy też, że w nazwie mamy nazwę miasta i to też duża reklama dla Gdańska - podsumował prezes.

Czytaj także: 
Skrzydlewski mówi, ile kosztuje sponsoring tytularny Orła 
Krużyński: Warto czekać na kibiców

Komentarze (5)
avatar
Japa
22.01.2021
Zgłoś do moderacji
1
1
Odpowiedz
P. Zdunek bez przerwy punktuje PZM. Nawet w tak błahej sprawie nie czują zupełnie żużla. Powiem, że zginą nazwy Start, Unia, Stal, Wybrzeże. O tym nie mówi wprost tym cieniasom T.Zdunek. Ale o Czytaj całość
avatar
Rysio-z-Klanu
22.01.2021
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
Całkowicie zgadzam się z Panem Zdunkiem. Dodam jeszcze,że te wszystkie zawirowania z ograniczeniem sponsorów w nazwie klubu to efekt tego co odwaliło Gniezno w minionym sezonie. 
avatar
AMON
22.01.2021
Zgłoś do moderacji
0
3
Odpowiedz
Wszystkie "znaki" na Niebie I Ziemi wskazują że GKSŻ przyjęła zasadę "CO WOLNO WOJEWODZIE (Fiałkowski-GKM) TO NIE TOBIE SMRODZIE (Zdunek -Wybrzeże) więc raczej ten pomysł nie zostanie zrealizow Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.