Badanie wykonane przez Pentagon Research objęło cztery miesiące - od czerwca do września, a więc czas trwania ubiegłorocznych rozgrywek eWinner 1. Ligi.
Wyniki robią wrażenie. Jak poinformowali przedstawiciele Orła za pośrednictwem oficjalnej strony klubowej, uzyskano 8,4 mln zł wartości mediowej dla sponsorów, partnerów i marek własnych. Złożyło się na to aż 52 tys. ekspozycji.
- Badania marketingowe pokazały, ile poszczególna firma uzyskuje tak zwanego ekwiwalentu. Wychodzą tutaj poważne kwoty. Myślę, że możemy mówić o sukcesie. Praktycznie żaden ze sponsorów z poprzedniego sezonu się nie wycofał, a być może ktoś jeszcze dołączy do tego grona przed rozpoczęciem nowych rozgrywek - powiedział honorowy prezes klubu, Witold Skrzydlewski.
Ponad połowę kwoty dały ekspozycje marek na kevlarach czy strojach klubowych. Same media społecznościowe dały natomiast wartość na poziomie 600 tys. zł.
Wyliczono, że mecze Orła Łódź w sezonie 2020 obejrzało łącznie blisko 1,6 mln osób - licząc widownię przed telewizorem. Uzyskano aż 777 tys. kontaktów widza z markami klubu.
- Orzeł posiada spory potencjał w działaniach marketingowych, mając też na uwadze okres pandemiczny i skrócony czas rozgrywania sezonu. Można przypuszczać, że w normalnie rozgrywanym sezonie te liczby byłyby jeszcze większe - skomentował Adam Pawlukiewicz z Pentagon Research.
Czytaj także:
- Mocne słowa działacza Orła. Witold Skrzydlewski mówi o ośmieszaniu żużla i pierwszej ligi!
- Bałagan w eWinner 1. Lidze. Marek Cieślak mówi, że ROW traci pieniądze i pyta, po co kluby trenują
ZOBACZ WIDEO Żużel. Bogate zakupy u Patryka Dudka. Żużlowiec Falubazu nie odczuł, żeby zrobiło się taniej