Żużel według Jacka: Kluby i PGE Ekstraliga zapadły w zimowy sen. Takiej bierności nie było już dawno [FELIETON]

WP SportoweFakty / Katarzyna Łapczyńska / Na zdjęciu: Emil Sajfutdinow (z lewej) i Daniel Bewley
WP SportoweFakty / Katarzyna Łapczyńska / Na zdjęciu: Emil Sajfutdinow (z lewej) i Daniel Bewley

- Miały być wielkie pieniądze z nowego kontraktu telewizyjnego i nowa jakość marketingu. Tymczasem mam wrażenie, że kluby i władze ligi zapadły w sen zimowy. Takiej bierności nie było już dawno - pisze w swoim felietonie Jacek Gajewski.

W tym artykule dowiesz się o:

"Żużel według Jacka" to cykl felietonów Jacka Gajewskiego, byłego menedżera klubu z Torunia.

***

Od niedawna mamy w PGE Ekstralidze rekordowy kontrakt telewizyjny. Kluby zarobią krocie. Sporo mówiło się o tym, że spora część tych środków zostanie spożytkowane na inne cele niż umowy z zawodnikami. Wiele mówiło się o nowej jakości w marketingu. Ostatnio naszła mnie jednak refleksja, że pod tym względem kompletnie nic się nie dzieje. Tak nudnej zimy i tak anemicznych działań nie było już dawno.

W poprzednich latach wszyscy działali mocniej, a przecież to był początek pandemicznej rzeczywistości i było naprawdę trudno. Niektórzy potrafili zaskoczyć ciekawymi akcjami marketingowymi. Rozumiem, że żużel to specyficzna dyscyplina, bo sezon ligowy trwa tylko kilka miesięcy, ale to nie może być wymówką przy takich możliwościach finansowych. Ludzie od marketingu w klubach właśnie teraz mają czas, żeby się wykazać i pokazać, ile tak naprawdę są warci. Od razu jednak dodam, że nie widzę również żadnych działań ani wskazywania kierunku ze strony PGE Ekstraligi. Mam wrażenie, że nastąpiło jakieś samozadowolenie. Mamy pieniądze, ale niewiele z tym robimy. Pretensji w zasadzie nie można mieć do telewizji, które próbują coś robić i przede wszystkim do mediów internetowych, którym nie jest łatwo, ale szukają tematów. Osobną kwestią jest to, że niektórzy dziennikarze się zapędzają i kreują równoległą rzeczywistość.

Zmierzam jednak do tego, że marketingowo żużel wygląda obecnie bardzo słabo. Po zakończeniu okresu transferowego wszyscy zapadli w zimowy sen i uważają, że to nic złego. Nikt nie chce wydawać pieniędzy na działania, które nie przynoszą natychmiastowych zysków. Moim zdaniem nie można jednak stać w miejscu, skoro zwiększyły się możliwości. Lekki zryw przy okazji licytacji na Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy to naprawdę trochę za mało.

ZOBACZ WIDEO Żużlowiec z PGE Ekstraligi zaskoczył. To nie jest obecnie popularny wybór wśród zawodników

W przeszłości było wiele głośnych akcji poza sezonem. Pamiętam, że kiedyś Jarosław Hampel jeździł po dachu katowickiego Spodka, co zainteresowało nie tylko żużlowe media. Swojego czasu mieliśmy także żużlowców na rondzie w Lublinie. Takie przykłady pokazują, że można, ale trzeba chcieć. Nie zawsze trzeba kontrowersji, żeby było głośno.

Kibic żużlowy jest naprawdę oddany i nie trzeba go specjalnie namawiać do interakcji. To widać po aktywności fanów w komentarzach na waszym portalu. Tak samo było po spięciu wokół Plebiscytu na Najlepszego Sportowca 2021 roku, w którym Bartosz Zmarzlik został zaatakowany przez Pawła Fajdka. To zresztą kolejny temat, który nie został wykorzystany. Dwukrotny mistrz świata zajął trzecie miejsce i odniósł wielki sukces, który nie został w żaden sposób sprzedany. Gdyby nie było niektórych kontrowersyjnych wypowiedzi, to mielibyśmy wokół tego tematu kompletną ciszę.

Jeśli komuś brakuje ciekawych przykładów działań marketingowych, to odsyłam do reklamówki Red Bulla z Samem Sunderlandem, który wygrał tegoroczny Rajd Dakar. To naprawdę świetny przykład, że można zrobić coś spektakularnego. Pieniądze na to mamy. Potrzeba jeszcze tylko chęci.

Zobacz także:
Otarł się o śmierć, ale nie porzucił żużla
Harris narzeka na młodzież

Komentarze (1)
avatar
Andy 54
11.02.2022
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Panie Jacku , dajmy trochę luzu zawodnikom jak i działaczom w czasie zimy. To jest w końcu czas kiedy mogą trochę odpocząć od mediów, kibiców i całego tego zamieszania jakie przechodzą w trakci Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.