Wszystkie grzechy BSI. O tym jak Brytyjczycy zabijają żużel

Zdjęcie okładkowe artykułu:
zdjęcie autora artykułu

Podczas gdy BSI ujawnia kolejne szczegóły Speedway of Nations, na dalszy plan schodzi krytyka Brytyjczyków, którzy od kilku lat robią niewiele, aby promować żużel.

W tym artykule dowiesz się o:

1
/ 6

Brak pomysłu na DPŚ

Szefowie BSI promują Speedway of Nations jako nową jakość w speedwayu, ale zapominają o swoim innym dziecku - Drużynowym Pucharze Świata. Rozgrywki w tym formacie powstały w 2001 roku i jak widać nie przetrwały nawet 20 lat. Sytuacja, w której DPŚ będzie rozgrywany naprzemiennie z SON może ostatecznie doprowadzić do likwidacji tego pierwszego, ale o tym się teraz nie mówi.

Obecnie każda szanująca się dyscyplina sportowa organizuje drużynowe mistrzostwa świata. Widoczny jest nawet trend polegający na zwiększaniu liczby drużyn biorących w niej udział, bo gwarantuje to dotarcie na nowe rynki oraz większe wpływy.

Co robi BSI? Gdy w imprezie od kilku lat dominują Polacy, zmienia reguły gry i zmniejsza składy zespołów, bo tylko Biało-Czerwoni są w stanie znaleźć pięciu żużlowców w formie i wygrywają kolejne DPŚ. Gdy to nie pomaga, odchodzi się od składów czteroosobowych i serwuje rywalizację w formie par. Dokąd zaprowadzi nas ta droga?

2
/ 6

SGP stoi w miejscu

Gdy w roku 1995 organizowano po raz pierwszy w historii cykl Speedway Grand Prix, liczył on sześć turniejów. Wszystkie miały miejsce w Europie. Po latach żużlowcy będą najprawdopodobniej rywalizować o Indywidualne Mistrzostwo Świata w dziesięciu rundach.

Najprawdopodobniej, bo nadal nie wiadomo co stanie się z Australią. Jeśli impreza na Antypodach nie wypali, wrócimy do sytuacji, w której żużel bawi się jedynie w europejskich miastach.

Imponować może wzrost liczby zawodów w ciągu roku, ale nie należy zapominać, że obecnie aż trzy rundy mistrzostw świata są organizowane w naszym kraju. BSI w pełni korzysta z żużlowego boomu nad Wisłą, zapominając o docieraniu do nowych kibiców w innych zakątkach świata.

ZOBACZ WIDEO Falubaz przespał okres transferowy. "Za późno się zorientowali, że trzeba działać"

3
/ 6

Inni się rozwijają

Warto porównać żużlowe SGP do nieco starszej i bardziej doświadczonej konkurencji pod postacią Formuły 1 czy MotoGP. Wprawdzie z punktu widzenia speedwaya to dwa odległe świata, ale Brytyjczycy często podawali F1 jako przykład, który chcą naśladować.

W roku 1995, gdy rodził się cykl SGP, kierowcy z F1 rywalizowali w siedemnastu wyścigach. Jedenaście z nich odbywało się w Europie. Po latach widać spore zmiany w tej kwestii. Obecnie kalendarz królowej motorsportu liczy aż dwadzieścia jeden imprez. Na Starym Kontynencie rozgrywanych jest ledwie dziewięć. To mniej niż połowa Grand Prix w trakcie sezonu.

Podobnie jest w przypadku motocyklistów. W roku 1995 motocyklowe mistrzostwa świata składały się z trzynastu wyścigów. Osiem było organizowane przez miasta w Europie. Po latach statystyki wyglądają inaczej. W sezon 2018 zawodnicy z królewskiej kategorii wchodzą ze świadomością, że przyjdzie im rywalizować o punkty w dziewiętnastu Grand Prix. Za dwanaście z nich odpowiadają Europejczycy.

4
/ 6

Brak wiary w esport

Może się to komuś podobać lub nie, ale esport staje się coraz popularniejszy. Pojawiają się nawet postulaty, by stał się dyscypliną olimpijską. Dostrzegają to przedstawiciele innych sportów.

W zeszłym roku Formuła 1 po raz pierwszy zorganizowała e-mistrzostwa dla swoich fanów. Zgłosiło się do nich 60 tys. kibiców. Najlepsi gracze otrzymali zaproszenie na finałową rundę w Abu Zabi, gdzie mogli poznać kierowców i otoczkę towarzyszącą F1. Swoją drużynę esportową założył też Fernando Alonso.

Podobnie jest w MotoGP. Tam w zeszłym roku też odbyły się pierwsze mistrzostwa dla graczy. Zwycięzca całej serii otrzymał... BMW M2.

A w żużlu? Cisza. Brytyjczykom z BSI nie pomaga jednak fakt, że żużel nie posiada porządnego symulatora czy też gry, przy której fani mogliby się rozluźnić.

5
/ 6

Elektryczna przyszłość

Świat idzie w kierunku elektryczności. Kwestią kilkunastu lat jest sytuacja, w której silniki spalinowe odejdą w cień na rzecz jednostek elektrycznych.

Motorsport to widzi. Od kilku lat sukcesywnie rozwija się Formuła E, również w Formule 1 niektórzy chcieliby widzieć silniki elektryczne. Dodatkową serię wyścigową, w której rywalizować będą motocykle elektryczne stworzyli też szefowie MotoGP.

BSI, jako firma odpowiedzialna za mistrzostwa świata, nie robi nic aby żużel trafił w nowe gusta. Co ciekawe, prace nad stworzeniem silnika elektrycznego rozpoczęły się też w rallycrossie. Za mistrzostwa tej serii odpowiada firma IMG, która jest właścicielem... BSI.

6
/ 6

Niewykorzystanie potencjału mediów społecznościowych

BSI oraz żużel zostają w tyle również jeśli chodzi o media społecznościowe. Jedyną atrakcją dla kibiców pozostaje konkurs, w którym do wygrania jest program z danego Grand Prix.

Pod tym względem wzorem dla Brytyjczyków powinno być MotoGP. Organizatorzy tych mistrzostw od pewnego czasu rozwijają akcję #MotoGPBuzz. Fani mogą dyskutować pod tym hashtagiem, a ci najbardziej aktywni otrzymują zaproszenie na wyścig. Mogą też zajrzeć za kulisy, wejść do padoku, porozmawiać z zawodnikami.

Kibic, w trakcie wyścigu, otrzymuje też na bieżąco krótkie filmiki przedstawiające wydarzenia z toru. Jeśli ktoś nie może śledzić zawodów na żywo albo w telewizji, to dla niego dobra opcja. Fanom SGP pozostaje... relacja tekstowa.

Źródło artykułu: WP SportoweFakty
Komentarze (21)
avatar
RECON_1
5.03.2018
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Bsi liczy tylko na kasę i to taka gdzie trzeba siebmalo namęczyć,w dodatku w Polsce dzialacze sieblicytuja ku uciesze angoli...kazda inwestycja czy to w nowe miejsce czy cos innego tobryzyko kt Czytaj całość
avatar
Penhal
3.03.2018
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Przecież im nie chodzi o rozwój tego sportu. Tylko by kasa była odpowiednia  
avatar
sympatyk żu-żla
3.03.2018
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Promocja żużla przez BSI. Można powiedzieć w zależności od siedzenia oraz widzenia ,jeżeli ma dużo za to w kieszenie będzie chwalił .Jeżeli nic będzie ganił. Fani co z tego nic nie mają patrzą Czytaj całość
PoloniaWielka
3.03.2018
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
co znowu modek po korespondencyjnym gimnazjum skasował?  
avatar
malin1976
3.03.2018
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
Ja tam widzę że ostatnio Idą w świetnym kierunku . DMŚ z siedmioma finalistami jest bardzo dobrą zmianą . Zostało 10 rund GP , a mam nadzieję że niedługo bedzie tylko 8 no i wciąż czekam na pra Czytaj całość

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (873 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (402 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.