Będzie kolejny serial o F1. Specjalnie dla dzieci

Materiały prasowe / Pirelli Media / Na zdjęciu: start do GP Miami
Materiały prasowe / Pirelli Media / Na zdjęciu: start do GP Miami

Serial "Drive to survive" pomógł F1 zdobyć nowych kibiców - zwłaszcza w USA. Formuła 1 wie jednak, że nie może spoczywać na laurach. W związku ze starzejącą się widownią, królowa motorsportu wpadła na oryginalny pomysł.

W tym artykule dowiesz się o:

Serial "Drive to survive", który w roku 2019 miał premierę na Netfliksie, jest przykładem na to, jak platformy streamingowe w obecnych czasach mogą pozytywnie wpłynąć na popularność dyscypliny sportowej. Za jego sprawą Formuła 1 dotarła do nowego grona odbiorców, a zainteresowanie wyścigami F1 w Stanach Zjednoczonych wzrosło gigantycznie.

O ile dotarcie do nowego grona sympatyków pozwoliło rozszerzyć popularność F1, o tyle nadal musi borykać się ona z problemami, który dotyka wiele innych dyscyplin. Mowa o starzejącej się widowni. Coraz częściej młodzież wybiera bowiem inne rozrywki, a transmisje sportowe przegrywają z konkurencją.

Formuła 1 wpadła na pomysł, że najłatwiej będzie zapewnić sobie nową bazę fanów poprzez wychowanie jej od najmłodszego. Dlatego trwają prace nad stworzeniem serialu animowanego, który opowiadałby o wyścigach. W ten sposób małe dzieci już od najmłodszych lat mogłyby poznawać F1.

ZOBACZ WIDEO: Kibice po pierwszym meczu Barcelony w nowym sezonie. Tak oceniają Lewandowskiego

- Zasadniczo chcemy, aby ludzie angażowali się w nasz sport w taki sposób, w jaki chcą. Chcemy mieć pewność, że nasza oferta jest tak szeroka, jak to tylko możliwe. "Drive to survive" to bardzo udany przykład, ale chcemy też angażować dzieci - powiedział Ian Holmes, dyrektor F1 ds. praw medialnych.

- Chcemy, aby powstał serial animowany o F1. Może dotyczyć podróżowania albo czegokolwiek innego, ale ważne, by miał związek z Formułą 1. Chcemy, aby powstawało jak najwięcej takich inicjatyw - dodał Holmes, cytowany przez racefans.net.

W tej chwili nie są znane szczegóły nowej produkcji i nie wiadomo, gdzie emitowany byłby serial animowany osadzony w świecie F1. Biorąc jednak pod uwagę udaną współpracę królowej motorsportu z Netfliksem, amerykański gigant streamingowy wydaje się być naturalną opcją. Na niektórych rynkach Formuła 1 współpracuje również z konkurencyjną platformą Viaplay.

Czytaj także:
Williams mógł dać szansę kobiecie w F1? Toto Wolff ujawnił szczegóły
Formuła 1 nie sprzedaje swojej duszy. Pieniądze nie są najważniejsze

Źródło artykułu: