Odwodnienie i udar cieplny. Poważne problemy zdrowotne kierowców F1

- Jeśli źle się czujesz, to nic wstydliwego. Zjedź do garażu - usłyszał Logan Sargeant w trakcie GP Kataru. Kierowca Williamsa doznał silnego odwodnienia i udaru cieplnego. Po wyścigu F1 trafił na badania do centrum medycznego.

Katarzyna Łapczyńska
Katarzyna Łapczyńska
Logan Sargeant Materiały prasowe / Williams / Na zdjęciu: Logan Sargeant
Logan Sargeant był jednym z kilku kierowców Formuły 1, którzy narzekali na problemy zdrowotne podczas GP Kataru. Wysoka temperatura oraz wilgotność sprawiły, że rywalizacja na torze Losail okazała się ogromnym wyzwaniem dla zawodników królowej motorsportu. W przypadku młodego Amerykanina obawy o zdrowie okazały się ważniejsze niż obecność na mecie.

Sargeant czuł się wyczerpany, ale mimo wszystko chciał kontynuować jazdę w GP Kataru. - Jeśli źle się czujesz, to nic wstydliwego. Zjedź do garażu - usłyszał kierowca Williamsa od swojego inżyniera. Finalnie 22-latek wycofał się z rywalizacji na 42. okrążeniu.

Okazało się, że problem był na tyle poważny, że Sargeant po wyścigu trafił do centrum medycznego. "Po wycofaniu się z Grand Prix, Logan został zbadany i wypisany przez personel medyczny. Doszło u niego do intensywnego odwodnienia, spotęgowanego przez objawy grypopodobne, jakie Logan miał na początku tygodnia" - przekazał Williams.

ZOBACZ WIDEO: Polski mistrz szczerze o swojej przemianie. "Byłem łobuzem"

Również drugi z kierowców Williamsa, Alexander Albon, po dojechaniu do mety miał problemy z opuszczeniem bolidu i musiał skorzystać z pomocy pracowników ekipy z Grove. Z tego powodu Taj także został przebadany przez medyków. U niego stwierdzono odwodnienie i udar cieplny.

Sytuację kierowców w GP Kataru utrudnił fakt, iż Pirelli w porozumieniu z FIA nakazało zastosowanie trzech pit-stopów, aby ograniczyć ryzyko związane z eksplozją opon. W efekcie zawodnicy nie musieli przejmować się stanem ogumienia i mogli ciągle jechać na limicie. To miało wpływ na ich organizmy.

Lance Stroll z Aston Martina niemal zemdlał przy wychodzeniu z bolidu po GP Kataru, zaś Esteban Ocon z Alpine przyznał się do wymiotowania do kasku.

Czytaj także:
- "Najlepszy z tytułów". Verstappen chce być jeszcze lepszy
- Kierowcy F1 są wściekli. Nikt im nie powiedział o problemach z oponami

Czy Logan Sargeant powinien dostać szansę jazdy w F1 w sezonie 2024?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×