Ferrari jak Real Madryt. Wielomilionowy kontrakt ogłoszony

Materiały prasowe / Ferrari / Na zdjęciu: zespół Ferrari
Materiały prasowe / Ferrari / Na zdjęciu: zespół Ferrari

Ferrari przyspieszyło prezentację nowego sponsora tytularnego. Ledwie kilkanaście godzin po wycieku do mediów, ogłoszono zawarcie umowy z Hewlett Packard. Wcześniej HP zostało jednym z głównych partnerów Realu Madryt.

W tym artykule dowiesz się o:

Ledwie we wtorek do mediów wyciekła informacja, że Ferrari ma nawiązać współpracę z nowym sponsorem tytularnym, a już w środę Włosi oficjalnie potwierdzili podpisanie kontraktu z Hewlett Packard. Początkowo oczekiwano, że partnerstwo będzie miało swój początek dopiero w sezonie 2025. Okazuje się, że współpraca rozpocznie się już teraz.

Dla HP to ciąg dalszy ekspansji poprzez sport. Nie tak dawno Amerykanie podpisali wielomilionowy kontrakt z Realem Madryt, dzięki czemu ich logo pojawiło się na koszulkach piłkarzy "Królewskich". W przypadku Ferrari charakterystyczny niebieski znak widnieć będzie na kombinezonach i bolidach począwszy od najbliższego GP Miami.

- Nasz założyciel przekazał nam swoją nieustanną wolę rozwoju, stąd wynika nasze dążenie do innowacji na drodze i na torze, a także nasze zaangażowanie w zrównoważoną przyszłość. Począwszy od neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla po edukację młodego pokolenia - przekazał w komunikacie prasowym Benedetto Vigna, dyrektor generalny Ferrari.

ZOBACZ WIDEO: W wyniku wypadku stracił ręce. Opowiedział, jak uporał się z dramatem

- W HP znaleźliśmy te same wartości, które czynią tę firmę idealnym partnerem Ferrari. Nie możemy się doczekać rozpoczęcia naszej współpracy i wspólnego stawienia czoła naszym możliwościom i wyzwaniom - dodał Vigna.

Współpraca Ferrari z HP obejmie nie tylko promocję marki. Amerykański producent sprzętu komputerowego dostarczy też włoskiej firmie komputery, drukarki i szereg innych urządzeń wykorzystywanych do codziennego funkcjonowania zespołu F1 oraz innych działów producenta samochodów.

Co ciekawe, w Formule 1 jest już obecna spółka-córka HP. Mowa o Hewlett Packard Enterprise, która koncentruje się na oferowaniu usług sieciowych i wirtualnych dysków. Jest ona sponsorem Mercedesa. Od 2015 roku obie spółki funkcjonują jako odrębne podmioty.

Nieoficjalnie wiadomo, że umowa HP z Ferrari ma być warta ok. 100 mln dolarów rocznie.

Czytaj także:
- Kłótnia o transfer Verstappena w F1. "Niech się skupi na swoim zespole"
- Efekt Hamiltona. Ferrari zyska potężnego sponsora

Źródło artykułu: WP SportoweFakty