Wyłożą 250 mln euro. Wielki powrót Niemiec do F1?

Materiały prasowe / Pirelli Media / Na zdjęciu: start do wyścigu F1
Materiały prasowe / Pirelli Media / Na zdjęciu: start do wyścigu F1

Nowa grupa inwestorów zamierza wydać 250 mln euro na rozwój toru Hockenheim. Celem jest powrót do organizacji GP Niemiec i zagoszczenie w kalendarzu F1. Zadanie nie będzie łatwe, bo stawki za prawa do Grand Prix rosną jak szalone.

W tym artykule dowiesz się o:

GP Niemiec jest nieobecne w kalendarzu Formuły 1 od zakończenia sezonu 2019. To wtedy po raz ostatni kierowcy rywalizowali na torze Hockenheim. Były to szczególne zawody dla Roberta Kubicy, który w szalonym, deszczowym wyścigu został sklasyfikowany na dziesiątym miejscu. Tym samym zdobył ostatni punkt w historii swoich startów w F1.

W roku 2021, ze względu na pandemię koronawirusa, w kalendarzu jednorazowo zagościł inny niemiecki obiekt - Nurburgring. Rozgrywany wtedy wyścig nosił jednak miano GP Eifel.

W ostatnich latach wydawało się, że Niemcy nie mają prawa myśleć o goszczeniu F1. Po okresie sukcesów Michaela Schumachera popularność dyscypliny zaczęła maleć i nie zmieniły tego nawet tytuły mistrzowskie dla Sebastiana Vettela oraz Nico Rosberga. Obecnie, gdyby nie starty 37-letniego Nico Hulkenberga, nasi zachodni sąsiedzi nie mieliby nawet swojego reprezentanta w F1. Dlatego też władze samorządowe i krajowe nie chcą słyszeć o współfinansowaniu GP Niemiec.

ZOBACZ WIDEO: Nazywają go następcą Bartosza Zmarzlika. Niektórzy mówią o zbyt małym progresie

Pozytywne wieści napłynęły jednak z Hockenheim. Grupa inwestorów zrzeszona w Emodrom Group Holding nabyła 74,99 proc. udziałów w niemieckim obiekcie za ok. 6 mln euro. Biznesmeni chcą wyłożyć 250 mln euro na rozwój toru w najbliższych pięciu latach. Dzięki nowej infrastrukturze miałaby wzrosnąć szanse na ponowną organizację F1.

- Pracowaliśmy w tle przez ponad cztery lata, aby dalej rozwijać Hockenheim i uczynić z niego wiodący tor wyścigowy w Niemczech. Jesteśmy zainteresowani dalszym rozwojem tego projektu. Myślimy również o F1, ale podchodzimy do takiego pomysłu z dużą ostrożnością - przekazał w komunikacie Tim Brauer, dyrektor zarządzający Emodrom Group.

Problem polega na tym, że kraje z Bliskiego Wschodu i Azji są obecnie gotowe płacić nawet 100 mln dolarów za goszczenie u siebie F1. W ten sposób windują stawki, którym europejskie miasta i tory nie są w stanie sprostać. Z tego powodu z kalendarza wypadło GP Francji, a obecnie niepewna jest przyszłość GP Holandii i GP Belgii.

Z pomocą Hockenheim może przyjść Audi. Niemiecki gigant zakupił zespół Stake F1 Team, na bazie którego zadebiutuje w F1 w roku 2026. Firmie z Ingolstadt może zależeć na tym, aby królowa motorsportu gościła w Niemczech.

Czytaj także:
Nagła zmiana kierowcy w F1. Życiowa szansa 21-latka z Argentyny
Kubica rusza na podbój USA. Nowe wyzwanie przed Polakiem

Komentarze (2)
avatar
DragonEnterQt
29.08.2024
Zgłoś do moderacji
5
5
Odpowiedz
Mi to nie robi różnicy. Takiej patoli jak ja i tak na taki wyjazd nie stać więc znów podczas wyścigu będę ludziom odkrywającym, że piszę z desperacji z kilku kont w necie matki wyzywał :) 
avatar
Mackenzie Russell-Smith
28.08.2024
Zgłoś do moderacji
8
0
Odpowiedz
Mam nadzieje, ze Hockenheim powroci na stale do kalendarz wyscigow F1. Rozszerzanie F1 na kraje Azji mija sie, moim zdaniem, z celem. Mamy GP Chin i Japonii i to wystarczy. Bylo GP Malezji Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.