"Nie jestem głupi". Tak reaguje na plotki o sprzedaży zespołu F1

Materiały prasowe / Alpine / Na zdjęciu: fabryka Alpine w Enstone
Materiały prasowe / Alpine / Na zdjęciu: fabryka Alpine w Enstone

W padoku nie brakuje plotek o tym, że Renault może sprzedać Alpine. Przemawia za tym m.in. decyzja o zakończeniu produkcji silników F1. Szef koncernu zaprzecza jednak spekulacjom. - Nie sprzedam zespołu, nie jestem głupi - mówi Luca de Meo.

W tym artykule dowiesz się o:

Renault po niemal 50 latach zakończy produkcję silników Formuły 1 w zakładzie w Viry-Chatillon. Zdaniem wielu ekspertów, to przygotowania do sprzedaży zespołu Alpine. Znacznie łatwiej znaleźć bowiem nabywcę na ekipę, która nie tworzy jednostek napędowych we własnym zakresie, tylko kupuje je od zewnętrznego dostawcy. Jest to rozwiązanie tańsze i bardziej elastyczne.

Spekulacjom zaprzeczył Luca de Meo. Szef koncernu Renault w rozmowie z "L'Equipe" zaznaczył, że firma wydaje rocznie ok. 220-275 mln dolarów na produkcję i rozwój silników F1. Tymczasem nabycie maszyn u zewnętrznego dostawce to wydatek rzędu ok. 20 mln dolarów na sezon.

Włoch zwrócił też uwagę na problemy logistyczne, jakie ma Alpine w porównaniu do innych ekip F1. Główna siedziba zespołu znajduje się w angielskim Enstone, podczas gdy silniki produkowane są we francuskim Viry-Chatillon.

ZOBACZ WIDEO: Magazyn PGE Ekstraligi. Gośćmi: Woźniak, Holder i Korościel

- Personel w Enstone jest bardzo niezależny, przyzwyczajony do pracy pod różnymi barwami (zespół wielokrotnie zmieniał nazwy i właściciela - dop. aut.). Powinienem był dokonać przegrupowania ekipy, ale wtedy wszystko mieściłoby się w Anglii. To byłoby trudne do akceptacji, czyż nie? - zapytał de Meo w rozmowie z francuskim dziennikiem.

Na decyzję ws. zakończenia produkcji silników F1 miał naciskać Flavio Briatore. Były szef zespołu z Enstone powrócił do padoku jako osobisty doradca Luki de Meo. - Przeczytałem, że powierzono mu zadanie zmniejszenia całego projektu, aby następnie można było sprzedać ekipę. To całkowita nieprawda - powiedział szef Renault.

- Co dwa tygodnie dzwonią do mnie finansiści i różni ekscentrycy, którzy chcą wejść do F1. Wiedzą, że po roku 2026 będzie to jeszcze droższe. Nie sprzedam zespołu, nie jestem głupi. Obecność w F1 jest niezbędna dla marki Alpine. To zamknięty klub. Przynosi to marce pewien poziom wiarygodności. Nie potrzebujemy pieniędzy ze sprzedaży - dodał de Meo.

Wartość zespołu Alpine szacowana jest na ok. 1 mld dolarów.

Komentarze (1)
avatar
Lewy Lewus
6.10.2024
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
fajnie 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.