Ekscentryczny milioner chce odbudować dawną potęgę. Daje sobie dwa lata

Materiały prasowe / Alpine / Na zdjęciu: Flavio Briatore
Materiały prasowe / Alpine / Na zdjęciu: Flavio Briatore

W przeszłości zespół z Enstone zdobywał w F1 tytuły mistrzowskie. Pamięta to Flavio Briatore, który w tym roku powrócił do ekipy startującej obecnie pod nazwą Alpine. 74-latek zapowiada, że wkrótce Francuzi powrócą do wygrywania w Formule 1.

W tym artykule dowiesz się o:

Flavio Briatore, doradca wykonawczy Alpine, ujawnił, że celem zespołu jest walka o mistrzostwo w Formule 1 w 2026 roku. W minionym sezonie ekipa z Enstone zanotowała najniższą liczbę punktów od czasu rewolucji w przepisach i powrotu do samochodów z efektem przyziemnym w 2022 roku, zdobywając ledwie 65 "oczek" w 24 wyścigach.

Początkowo Alpine zmierzało do zakończenia sezonu na dziewiątym miejscu, zmagając się z problemami z nowym samochodem A524, co przyniosło jedynie dwa punkty w pierwszych ośmiu wyścigach. Jednak zespół zdołał zakończyć sezon na szóstym miejscu w klasyfikacji konstruktorów, dzięki późnemu odrodzeniu, które obejmowało sensacyjne podwójne podium w deszczowym wyścigu w Brazylii.

Alpine pokazało również znacznie lepsze tempo na suchym torze w końcówce sezonu 2024, a Pierre Gasly zajął piąte miejsce w Katarze i siódme w finale sezonu w Abu Zabi. Flavio Briatore, który powrócił do zespołu w czerwcu, wierzy, że Alpine może wykorzystać więcej czasu na testy aerodynamiczne niż rywale, aby zbudować na tym impet w przyszłym sezonie.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: Ależ posłał "bombę"! Bramkarz był bez szans

- Alpine musi zawsze być w pierwszej szóstce w przyszłym roku. Może od czasu do czasu na podium. Musimy poprawić nasz samochód, aby to osiągnąć. To powinno być możliwe. Aerodynamicznie mamy znacznie więcej pola manewru niż Ferrari czy McLaren - powiedział Briatore w rozmowie z "Auto Motor und Sport".

Ekscentryczny milioner ujawnił, że Alpine zamierza wykorzystać nadchodzącą zmianę regulacji w sezonie 2026, aby regularnie stawać na podium i następnie walczyć o mistrzostwo. - W 2026 roku chcemy być na podium w 50 proc. wszystkich wyścigów. Wtedy automatycznie wygrywasz jeden lub drugi wyścig. W 2027 roku musimy być w stanie walczyć o tytuł - kontynuował.

Briatore przyznał, że poprawki w bolidzie przygotowane na jesienne GP USA, które zainspirowały odrodzenie Alpine, były elementem przygotowań do sezonu 2025. - Zrobiliśmy duży krok naprzód w naszym rozwoju i poprawiliśmy się względem Haasa i Visa Cash App RB. To był już krok wykonany z myślą o 2025 roku - wyjaśnił.

74-latek podkreślił, że Alpine jest w lepszej kondycji niż Renault na początku XXI wieku po tym, ja Francuzi przejęli ekipę znaną pod nazwą Benetton. - Jest to porównywalne do 2002 roku, ale jesteśmy w lepszej pozycji z Alpine niż byliśmy z Renault wtedy. Zespół był w totalnym chaosie w 2002 roku. Wszyscy się kłócili - podsumował.

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.