Tor w Teksasie będzie gospodarzem Grand Prix Stanów Zjednoczonych w dniach 16-18 listopada tego roku. W zeszłym sezonie praktycznie każdy tor był dla Pirelli nieznanym terytorium, ale w tym roku takie obiekty są tylko dwa: Hockenheim w Niemczech i Circuit of The Americas. Bahrajn był także nowym doświadczeniem jeśli chodzi o rywalizację, ale włoska firma wcześniej testowała na tym torze i mogła się oprzeć na dużej ilości informacji.
Circuit of The Americas w Austin jest najbardziej złożonym wyzwaniem dla Pirelli, bo nigdy wcześniej nie organizowano na nim wyścigów. Zrozumienie natury nowej nawierzchni zawsze jest skomplikowane, zwłaszcza w przypadku braku danych z przeszłości.
W ramach przygotowań do inauguracyjnego wyścigu, latem w trakcie budowy obiektu - dwaj inżynierowie Pirelli przeprowadzili inspekcję Circuit of The Americas, przyglądając się nawierzchni i układowi pętli.
Przywieźli ze sobą specjalistyczny sprzęt do pomiarów laserowych, aby ocenić szorstkość nawierzchni, drobiazgowo badając kształt i rozmieszczenie kamyczków tworzących całość. W celu uzyskania jak najdokładniejszych odczytów, wykonano kilka pomiarów. Przy wykorzystaniu wyników tych pomiarów można na komputerze stworzyć wirtualny obraz toru.
W połączeniu z próbkami asfaltu zebranymi z nowego toru Pirelli było w stanie wyliczyć prawdopodobny poziom zużycia oraz wpływ asfaltu i temperatury na opony w różnych miejscach toru.
Prezydent toru Circuit of The Americas Steve Sexton powiedział: - Zaawansowana technologia, z jakiej znana jest firma Pirelli, umożliwiła jej objęcie pozycji lidera rynku. Ich analiza naszego nowiutkiego toru może pomóc w dostarczeniu prognoz dotyczących wyścigowej strategii, z których kierowcy i zespoły mogą korzystać w walce o sukces na naszym torze. Czekamy na kolejne efekty ich pracy na Circuit of The Americas.
Obiekt zostanie oficjalnie otwarty w najbliższy weekend.
Paul Hembery (Dyrektor Pirelli Motorsport): Nie ulega wątpliwości, że przygotowania przed wizytą na całkowicie nowym torze jest trudniejsze niż w przypadku jednego ze znanych obiektów. Jednak uważamy, że jesteśmy całkowicie przygotowani, a na ten wspaniały tor przywieziemy twarde opony P Zero "srebrne" i pośrednie P Zero "białe". Technologia i know-how, którymi obecnie dysponujemy, umożliwiają nam przygotowanie bardzo dokładnych prognoz, nawet jeśli nie jeździliśmy po danym torze. Wszystko za sprawą prac symulacyjnych, wykonanych przez naszych inżynierów.