Ekipy miały już okazję do zapoznania się z ogumieniem o nowej konstrukcji podczas treningów do zeszłorocznej Grand Prix Brazylii, ale teraz po raz pierwszy sprawdzą całą gamę nowych opon, razem z mieszankami o najnowszych specyfikacjach.
Kluczową dla zespołów cechą nowych opon na sezon 2013 będzie większa różnica w osiągach pomiędzy sąsiadującymi mieszankami oraz lepsze czasy okrążeń, o około pół sekundy na kółku.
Pojawia się także całkowicie nowy kolor: twarda mieszanka P Zero "pomarańczowa", zastępująca srebrną w oznaczeniu twardości na ściance opony. Nowe oznaczenia będą ułatwiać odróżnianie mieszanek.
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: - Przedsezonowe testy to dla zespołów ważna okazja do zgrania pakietu na sezon 2013 z oponami. Przy ścisłym ograniczeniu liczby dni testowych praca wykonywana podczas testów jest bardzo ważna dla zrozumienia pracy ogumienia podczas sezonu. Na torze pojawi się wiele nowych samochodów, zatem czekają nas cztery bardzo pracowite dni w Jerez. Zespoły dostaną od dyspozycji ogumienie, które bardzo się różni od zeszłorocznego. Zmieniliśmy każdą mieszankę i konstrukcję opon P Zero. Bardziej miękkie mieszanki oznaczają poprawę osiągów, a inna konstrukcja zapewnia większą powierzchnię kontaktu z nawierzchnią toru, co poprawia trakcję i przyczepność. To jeden z kluczowych aspektów toru Jerez. Zespoły z pewnością lepiej zrozumieją naturę nowych opon podczas pierwszego testu.
Testy w punktach:[list]
[/list]