Zespoły Formuły 1 po raz pierwsze sprawdzą opony Pirelli w sezonie 2013

Podczas otwierającego sezon testu w Jerez na południu Hiszpanii zespoły po raz pierwszy sprawdzą opony Pirelli do Formuły 1 na sezon 2013

W tym artykule dowiesz się o:

Ekipy miały już okazję do zapoznania się z ogumieniem o nowej konstrukcji podczas treningów do zeszłorocznej Grand Prix Brazylii, ale teraz po raz pierwszy sprawdzą całą gamę nowych opon, razem z mieszankami o najnowszych specyfikacjach.

Kluczową dla zespołów cechą nowych opon na sezon 2013 będzie większa różnica w osiągach pomiędzy sąsiadującymi mieszankami oraz lepsze czasy okrążeń, o około pół sekundy na kółku.

Pojawia się także całkowicie nowy kolor: twarda mieszanka P Zero "pomarańczowa", zastępująca srebrną w oznaczeniu twardości na ściance opony. Nowe oznaczenia będą ułatwiać odróżnianie mieszanek.

Nowa pomarańczowa opona Pirelli
Nowa pomarańczowa opona Pirelli

Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: - Przedsezonowe testy to dla zespołów ważna okazja do zgrania pakietu na sezon 2013 z oponami. Przy ścisłym ograniczeniu liczby dni testowych praca wykonywana podczas testów jest bardzo ważna dla zrozumienia pracy ogumienia podczas sezonu. Na torze pojawi się wiele nowych samochodów, zatem czekają nas cztery bardzo pracowite dni w Jerez. Zespoły dostaną od dyspozycji ogumienie, które bardzo się różni od zeszłorocznego. Zmieniliśmy każdą mieszankę i konstrukcję opon P Zero. Bardziej miękkie mieszanki oznaczają poprawę osiągów, a inna konstrukcja zapewnia większą powierzchnię kontaktu z nawierzchnią toru, co poprawia trakcję i przyczepność. To jeden z kluczowych aspektów toru Jerez. Zespoły z pewnością lepiej zrozumieją naturę nowych opon podczas pierwszego testu.

Testy w punktach:[list]

  • Podczas jazd w Jerez do każdego samochodu przypisane jest 35 kompletów nowych opon Pirelli P Zero miękkich, pośrednich i twardych, w tym także - w miarę zapotrzebowania - Cinturato przejściowe i deszczowe. Nie będzie supermiękkiej mieszanki, bo jej charakterystyka nie odpowiada obiektowi w Jerez.

  • Każdy zespół może podczas testów wykorzystać 100 kompletów opon. Mogą wybrać dowolne rodzaje mieszanki w ramach tego przydziału.

  • Tor o długości 4,428 kilometra składa się z kilku wolnych zakrętów, a także szybkich i średnio szybkich łuków. Istotna jest tu praca tylnych opon, które muszą zapewniać trakcję w szerokiej gamie warunków.

  • Tegoroczne przepisy sportowe i techniczne dotyczące wykorzystania opon pozostały bez zmian w porównaniu z sezonem 2012. Jednak za sprawą modyfikacji w konstrukcji ogumienia - przede wszystkim jej usztywnieniu - jeden komplet opon jest cięższy o około 2 kilogramy niż w zeszłym roku. Zostało to skompensowane poprzez podniesienie minimalnej wagi samochodu o stosowną wartość.

  • Spodziewany jest wysoki poziom degradacji tylnych opon, bo pod względem szorstkości nawierzchnia w Jerez plasuje się na pierwszym miejscu wśród wszystkich odwiedzanych torów.

  • [/list]

    Źródło artykułu: