F1: Opony Pirelli na sezon 2013 (foto)

W sezonie 2013 zastosowane zostaną całkowicie nowe mieszanki i struktury. Przedstawiamy przewodnik krok po kroku, który ułatwi zapoznanie się z mieszankami P Zero oraz Cinturato.

W tym artykule dowiesz się o:

Supermiękkie (czerwone)

Supermiękka P Zero Red była w zeszłym roku jedyną oponą, która nie zmieniła się w stosunku do modelu z roku 2011, ale w sezonie 2013 zastosowano całkowicie nową, bardziej miękką mieszankę opracowaną z myślą o poprawieniu właściwości użytkowych i zwiększeniu degradacji termicznej. W tym roku czas potrzebny do uzyskania właściwej temperatury pracy jest jeszcze krótszy, co daje pewność, że opona P Zero Red błyskawicznie umożliwi jazdę w odpowiednim tempie i zapewni optymalną przyczepność. Opona ta idealnie sprawdza się w na wolnych, krętych torach, takich jak ten w Monako i na Węgrzech. To mieszanka o wąskim zakresie pracy, więc bardzo odpowiednia dla gładkich torów asfaltowych.

Miękkie (żółte)

Opony miękkie P Zero Yellow umożliwiają osiąganie czasów okrążeń gorszych o niewiele ponad pół sekundy w porównaniu z oponami supermiękkimi, ale są bardziej miękkie od ich zeszłorocznego odpowiednika. Szeroki zakres pracy sprawia jednak, że sprawdzają się w niezwykle zróżnicowanych warunkach, w związku z czym będą prawdopodobnie należeć do najczęściej wykorzystywanych mieszanek w tym roku. W przypadku tej mieszanki uzyskano największą poprawę zakresu pracy w sezonie 2013.

Średnie (białe)

Opony średnie P Zero White charakteryzują się węższym zakresem pracy, dzięki czemu doskonale sprawdzają się na nieco mniej wymagających torach o niższych temperaturach otoczenia. Nowe opony średnie przypominają zeszłoroczne opony miękkie, co oznacza, że pozwalają na uzyskiwane czasów okrążenia krótszych o około 0,8 sekundy w porównaniu z oponami twardymi.

Twarde (pomarańczowe)

W przypadku opon twardych P Zero różnica między modelem obecnym i zeszłorocznym jest najbardziej widoczna, ponieważ kolor oznaczenia opon zmienił się ze srebrnego na pomarańczowy. Mieszanka stał się również znacznie bardziej miękka - jej charakterystyka bliższa jest zeszłorocznej mieszance średniej. W porównaniu z zeszłorocznymi oponami całkowicie zmieniono zakres pracy, który jest obecnie szerszy i podobny jak w przypadku mieszanki miękkiej. Mieszanka ta doskonale sprawdza się na najtrudniejszych torach w najwyższych temperaturach.

Przejściowe (zielone)

W oponach przejściowych Cinturato Green zastosowano nową konstrukcję tylnych opon, ale wzór bieżnika nie zmienił się od zeszłego roku. Modyfikacje wprowadzone w tylnych oponach dodatkowo udoskonaliły produkt, który już wcześniej należał do najbardziej udanych i cenionych wyrobów firmy Pirelli.

Mokre (niebieskie)

W oponach Cinturato Blue na mokre nawierzchnie również zastosowano nową konstrukcję. Podobnie jak w przypadku opon przejściowych tylne opony zostały przeprojektowane, tak aby zapewniały progresywne właściwości trakcyjne i ograniczały nadsterowność, zachowując zarazem możliwość odprowadzania 60 litrów wody na sekundę przy prędkości maksymalnej. Pod względem charakterystyki opony te zbliżone są obecnie do opon przejściowych.

Komentarze (3)
avatar
Lu33cas
5.02.2013
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Fajnie że zmienili ten kolor na pomarańczowy. Będzie wyraźnie widać ;) 
avatar
Marek speedway
5.02.2013
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
dobrze że foty dali bo w tamtym sezonie troszke nie mogłem sie połapać w tych kolorach ale fajnie zobaczymy jak szybko sie beda zdzierać w sezonie 
avatar
SnajperF1
5.02.2013
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Super!