Nowa twarda mieszanka P Zero w Hiszpanii i dodatkowe opony na treningu

Na Grand Prix Hiszpanii nominowano twardą mieszankę P Zero "pomarańczową" i pośrednią P Zero "białą", ale na słynnym torze Circuit de Catalunya pojawią się pewne zmiany w ogumieniu.

W tym artykule dowiesz się o:

Zmodyfikowano twarde opony P Zero "pomarańczowe" w celu poszerzenia możliwości taktycznych. Pozostałe mieszanki pozostają bez zmian. Każdy kierowca otrzyma także dodatkowy zestaw prototypowej twardej mieszanki, aby zachęcić zespoły do jeżdżenia przez całą sesję. Dzięki temu ekipy nie będą musiały oszczędzać ogumienia na resztę wyścigowego weekendu. Te opony nie będą takie same jak P Zero "pomarańczowe" na resztę weekendu. Są wykonane ze specjalnej mieszanki o zwiększonej trwałości, aby kierowcy mogli pokonać na nich jak najwięcej okrążeń. Opony nie będą miały kolorowych oznaczeń na ściankach bocznych.

Paul Hembery (dyrektor Pirelli Motorsport): W Hiszpanii wprowadzamy poprawioną wersję naszej twardej mieszanki, która jest pod względem charakterystyki bardziej zbliżona do ogumienia z sezonu 2012. Nowa opona pracuje w szerszym zakresie temperatury, chociaż pod względem czystych osiągów jest nieznacznie słabsza i powinna umożliwić zespołom stosowanie bardziej zróżnicowanych strategii wyścigowych w połączeniu z pozostałymi mieszankami, które pozostają bez zmian. Podjęliśmy tę decyzję po przeanalizowaniu danych z pierwszych czterech Grand Prix, mając na celu zwiększenie atrakcyjności widowiska w Formule 1. Właściwie stało się to już niemal naszą tradycją, bo poprawioną wersję twardej mieszanki wprowadziliśmy też na Grand Prix Hiszpanii 2011, w naszym pierwszym sezonie w sporcie. Przewidujemy, że pośrednie ogumienie będzie wyraźnie szybsze i to na nim kierowcy będą walczyć w kwalifikacjach, natomiast twarde opony powinny być lepszym wyborem na wyścig. Zgodnie z regulaminem dostarczamy dodatkowy zestaw prototypowej twardej mieszanki na piątkowe treningi, dzięki czemu wszystkie samochody powinny spędzić dużo czasu na torze w obu sesjach. Chcemy zachęcić ekipy do jazdy od samego początku, zwłaszcza w przypadku debiutujących kierowców. Chodzi o to, żeby kibice otrzymali widowisko, na jakie zasługują.

CHARAKTERYSTYKA OPON POD KĄTEM TORU:[list]

  • Barcelona to szybki, płynny i techniczny tor, który stawia duże wymagania przed oponami, także za sprawą wysokich temperatur i dość szorstkiej nawierzchni. O degradacji decyduje jednak przede wszystkim wysoki poziom energii poprzecznej. Tak jak w poprzednim sezonie, należy się spodziewać taktyki trzech postojów.
  • Tor o długości 4,655 kilometra składa się z 16 zakrętów, przeważnie prawych - przez to szczególnie obciążone są lewe opony, wykonujące tu większość pracy.
  • W zeszłym roku nominowano twardą i miękką mieszankę, ale tegoroczne opony są ogólnie bardziej miękkie niż ich odpowiedniki z poprzedniego sezonu - zatem tegoroczna pośrednia mieszanka mniej więcej odpowiada miękkiej z 2012 roku. Pierwsza piątka na mecie ubiegłorocznej Grand Prix Hiszpanii pojechała na trzy postoje, startując na miękkiej mieszance. Najwyżej sklasyfikowany kierowca, który zatrzymywał się dwa razy, ukończył wyścig na ósmej pozycji po starcie z końca stawki.

  • [/list]

    Źródło artykułu: