Obie mieszanki mają niski zakres temperatury pracy, dzięki czemu są idealnie dopasowane do warunków atmosferycznych, które mają panować na tym na wpół ulicznym torze. Z reguły panują tu dość niskie temperatury, a w przeszłości wielokrotnie ścigano się w deszczu, przez co możemy zobaczyć w akcji także przejściowe opony Cinturato "zielone" i deszczowe Cinturato "niebieskie". Ponadto Pirelli dostarczy także po dwa zestawy prototypowego ogumienia na każdy samochód - tylne opony mają zmienioną konstrukcję, która prawdopodobnie będzie używana przez resztę sezonu. W Kanadzie będzie można korzystać z tych dodatkowych kompletów tylko w piątek.
Paul Hembery (dyrektor Pirelli Motorsport): Kanada to zawsze jeden z najbardziej nieprzewidywalnych wyścigów w sezonie. Po części dzieje się tak za sprawą wysokich wymagań stawianych przed oponami: nie brakuje tu mocnych hamowań i miejsc, w których potrzebna jest jak najlepsza trakcja. W połączeniu z wysokim poziomem ewolucji stanu nawierzchni w trakcie weekendu oznacza to, że kluczem do sukcesu w Montrealu jest odpowiednie zarządzanie ogumieniem, tak było zawsze, od debiutu tego toru w kalendarzu pod koniec lat 70. Spodziewamy się taktyki od dwóch do trzech pit stopów na samochód, ale dokładniejszą prognozę będziemy mogli przedstawić dopiero w piątek, po treningach. Na tym torze warunki atmosferyczne często odgrywały kluczową rolę: nasza pierwsza Grand Prix Kanady w 2011 roku była najdłuższym wyścigiem w historii Formuły 1, ze względu na ulewę i przerwanie zawodów. W zeszłym roku było sucho, ale byliśmy świadkami ustanowienia nowego rekordu w postaci siódmego zwycięzcy w siedmiu pierwszych wyścigach sezonu. Ze względu na wysoki poziom zużycia i degradacji opon spodziewamy się, że zespoły będą stosowały różne strategie - tak jak miało to miejsce rok temu, kiedy ekipy wybierały pomiędzy "sprinterską" taktyką i wykonaniem mniejszej liczby pit stopów, kładąc akcent na dłuższe przejazdy. W zeszłym sezonie zwycięska okazała się strategia "sprinterska", ale przy tak wielu czynnikach zespoły będą musiały uważnie przeanalizować dane i oczywiście wziąć pod uwagę warunki atmosferyczne - przed wybraniem odpowiedniej taktyki. W Kanadzie często sprawdza się elastyczne podejście, więc możemy się spodziewać, że ekipy dobiorą otwartą strategię i będą w dużej mierze opierały się na pracy kierowców.
CHARAKTERYSTYKA OPON POD KĄTEM TORU:[list]
[/list]