Testy Formuły 1 statystycznie - Bahrajn (1)

Zespoły i kierowcy Formuły 1 są już po dwóch turach przedsezonowych testów. Pierwsza wizyta w Bahrajnie potwierdziła dominację zespołów korzystających z silników Mercedesa oraz problemy Renault.

Rafał Lichowicz
Rafał Lichowicz

Zespoły odbędą w tym sezonie aż dwie tury przedsezonowych testów na torze Sakhir. Pierwsza z nich była jednocześnie okazją do oficjalnego debiutu Lotusa, który nie uczestniczył w testach w Jerez.

Stajnia z Enstone pokonała łącznie w ciągu czterech dni 115 okrążeń, co jest drugim najgorszym wynikiem w klasyfikacji zespołów. Warto jednak odnotować, że żaden z teamów Renault, nie był w stanie osiągnąć podobnego rezultatu przed trzema tygodniami w Hiszpanii.

Jednostki napędowe francuskiego producenta były zresztą po raz kolejny, w wyraźnie gorszej formie od konkurencji. W tabeli najlepszych czasów najlepszy zawodnik korzystający z napędu Renault zajął dopiero 13. miejsce (Pastor Maldonado).

Nad Zatoką Perską brylowały bolidy z silnikami Mercedesa. Zespoły korzystające z usług niemieckiego producenta znalazły się na czele tabeli z najlepszymi wynikami oraz ilością przejechanych okrążeń. W ostatnim dniu zmagań Nico Rosberg był w stanie osiągnąć czas gorszy od ubiegłorocznego pole position w Bahrajnie, o zaledwie sekundę.

Jesteśmy na Facebooku. Dołącz do nas!

Zespoły i kierowcy mają teraz zaledwie kilka dni na odpoczynek i znalezienie źródła wszystkich problemów, zanim przystąpią do ostatniej tury zimowych testów, również w Bahrajnie. Bolidy wyjadą na tor już w czwartek 27 lutego. Treningi potrwają cztery dni.

Testy w Jerez 1. dzień ->
Testy w Jerez 2. dzień ->
Testy w Jerez 3. dzień ->
Testy w Jerez 4. dzień ->

Podsumowanie ilości przejechanych okrążeń w Bahrajnie:

Dzień Zespoły Kierowcy Okrążenia Rekord
1. 11 11 481 1:36.880
2. 11 11 676 1:34.910
3. 11 12 695 1:34.263
4. 11 12 468 1:33.283

Najlepsze czasy testów w Bahrajnie:

M. Kierowca Zespół Czas
1. Nico Rosberg Mercedes 1:33.283
2. Lewis Hamilton Mercedes 1:34.283
3. Kevin Magnussen McLaren 1:34.910
4. Jenson Button McLaren 1:34.957
5. Nico Hulkenberg Force India 1:36.445
6. Fernando Alonso Ferrari 1:36.516
7. Kimi Raikkonen Ferrari 1:36.718
8. Felipe Massa Williams 1:37.066
9. Esteban Gutierrez Sauber 1:37.180
10. Valtteri Bottas Williams 1:37.328
11. Sergio Perez Force India 1:37.367
12. Felipe Nasr Williams 1:37.569
13. Pastor Maldonado Lotus 1:38.707
14 Daniił Kwiat Toro Rosso 1:38.974
15. Daniel Ricciardo Red Bull Racing 1:39.837
16. Kamui Kobayashi Caterham 1:39.855
17. Sebastian Vettel Red Bull Racing 1:40.224
18. Adrian Sutil Sauber 1:40.443
19. Jean-Eric Vergne Toro Rosso 1:40.472
20. Romain Grosjean Lotus 1:41.670
21. Marcus Ericsson Caterham 1:42.130
22. Max Chilton Marussia 1:42.511
23. Robin Frijns Caterham 1:42.534
24. Jules Bianchi Marussia -

Najwięcej okrążeń wg kierowców:

M. Kierowca Zespół Okrążenia
1. Nico Rosberg Mercedes 174
2. Valtteri Bottas Williams 171
3. Jenson Button McLaren 169
4. Fernando Alonso Ferrari 160
5. Esteban Gutierrez Sauber 151
6. Lewis Hamilton Mercedes 141
7. Nico Hulkenberg Force India 137
8. Kevin Magnussen McLaren 126
9. Kimi Raikkonen Ferrari 125
10. Marcus Ericsson Caterham 98
11. Pastor Maldonado Lotus 89
12. Adrian Sutil Sauber 88
13. Felipe Nasr Williams 87
14. Kamui Kobayashi Caterham 82
15. Jean-Eric Vergne Toro Rosso 77
16. Sergio Perez Force India 76
17. Sebastian Vettel Red Bull Racing 72
18. Robin Frijns Caterham 68
19. Felipe Massa Williams 65
20 Daniił Kwiat Toro Rosso 62
21. Daniel Ricciardo Red Bull Racing 43
22. Romain Grosjean Lotus 26
23. Max Chilton Marussia 21
24. Jules Bianchi Marussia 8

Najwięcej okrążeń wg zespołów:

M. Zespół Okrążenia
1. Williams 323
2. Mercedes 315
3. McLaren 295
4. Ferrari 285
5. Caterham 248
6. Force India 213
7. Sauber 159
8. Toro Rosso 139
9. Red Bull Racing 115
. Lotus 115
11. Marussia 29

Najwięcej okrążeń wg producentów silników:

M. Producent ilość zespołów Okrążenia
1. Mercedes 4 1146
2. Reanult 4 582
3. Ferrari 3 473

Testy Formuły 1 statystycznie - Jerez

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×