Na GP Niemiec dostępne będą opony pośrednie "białe", miękkie "żółte" i supermiękkie "czerwone". Pirelli wyznacza także mieszanki, które muszą być wykorzystane podczas wyścigu: jeden zestaw pośrednich P Zero "białych" oraz jeden zestaw miękkich P Zero "żółtych".
Każdy kierowca musi mieć oba te zestawy do dyspozycji na wyścig i musi skorzystać przynajmniej z jednego z nich. Opony wyznaczone na segment Q3 w kwalifikacjach to
jeden zestaw supermiękkich P Zero "czerwonych".
W myśl nowych przepisów na sezon 2016 każdy kierowca musi na sesję Q3 zachować jeden komplet z najbardziej miękkiej mieszanki spośród trzech nominowanych. Ci kierowcy, którzy zakwalifikują się w czołowej dziesiątce, muszą zwrócić ten komplet po zakończeniu czasówki, a pozostali zachowują go na wyścig - tak jak ma to miejsce obecnie.
Dobór opon na wyścigi rozgrywane poza Europą musi być dokonany 14 tygodni przed weekendem Grand Prix, a w przypadku rund rozgrywanych w Europie czas decyzji mija osiem tygodni przed zawodami.
ZOBACZ WIDEO Polacy gonią świat... w tunelu aerodynamicznym (Źródło TVP)
{"id":"","title":""}