O zawarciu porozumienia pomiędzy Renault a Primera Division poinformowano w czwartek. Dzięki temu logo hiszpańskiej ligi znajdzie się na samochodach Nico Hulkenberga i Carlosa Sainza w nadchodzącym sezonie Formuły 1. W ten sposób władze rozgrywek piłkarskich w Hiszpanii chcą realizować strategię docierania do nowych kibiców i promowania swojego produktu na nowych rynkach.
- Jesteśmy niezwykle szczęśliwi z powodu zawarcia unikalnego sojuszu z La Liga. To jedna z najlepszych lig piłkarskich na świecie. Nasze cele są podobne, więc wspólnymi siłami będziemy dążyć do ich osiągnięcia. Sezony F1 i La Liga zazębiają się, do tego mamy wspólne grono fanów. To stanowi świetną podstawę do ekscytujących działań - oświadczył Antoine Magnan, dyrektor w dziale Renault Sport Racing.
Również szefowie Primera Division są pozytywnie nastawieni do współpracy. - Szukamy innowacyjnych pomysłów, które zapewnią nam obecność naszej marki na arenie międzynarodowej. Chcemy wzmocnić jej pozycję. Tak by ludzie wiedzieli, że to nie tylko piłka nożna, że to La Liga. Motorsport, a w szczególności Formuła 1, pasują idealnie do tej koncepcji. Dostrzegamy potencjał w kibicach F1. Ten nowy, obliczony na wiele lat sojusz, jest stworzony z myślą o dalszej ekspansji La Liga - stwierdził Enrique Moreno, dyrektor ds. brandu w Primera Division.
To nie pierwsza tego typu umowa hiszpańskiej ligi. Na podobnych warunkach La Liga współpracuje z tenisistą Rafaelem Nadalem oraz badmintonistką Caroliną Marin.
ZOBACZ WIDEO: Robert Kubica trzecim kierowcą Williamsa. "Pukał do drzwi F1, teraz do nich wali"