Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

Agresywny wybór Williamsa. Wiemy, na jakich oponach pojadą kierowcy w Barcelonie

Pirelli zdradziło, jakie opony wybrały zespoły Formuły 1 na wyścig o Grand Prix Hiszpanii. Na bardzo agresywną strategię zdecydował się Williams, który postawił na ogumienie supermiękkie.
Łukasz Kuczera
Łukasz Kuczera
Materiały prasowe / Williams / Na zdjęciu: Robert Kubica podczas testów w Barcelonie

Zmiana asfaltu na torze w Barcelonie sprawiła, że Pirelli nieco zmieniło dobór opon na zbliżające się Grand Prix Hiszpanii. Zespoły otrzymały do wyboru ogumienie pośrednie, miękkie i supermiękkie.

Większość zespołów postawiła na równy podział mieszanek, wybierając po 5-7 kompletów supermiękkich. Znacznie agresywniejszą taktykę obrał Williams. W przypadku zespołu z Grove Siergiej Sirotkin będzie mieć do dyspozycji aż dziesięć zestawów supersoftów, a Lance Stroll dziewięć.

W tej sytuacji Rosjanin i Kanadyjczyk będą mieć mniejsze pole manewru, jeśli chodzi o opony miękkie. Sirotkin i Stroll będą mieć w zapasie po ledwie jednym takim komplecie.

Wpływ na wybór i strategię brytyjskiej ekipy miał z pewnością Robert Kubica. Polski kierowca otrzyma szansę występu na torze Catalunya podczas pierwszej sesji treningowej. Biorąc pod uwagę, że model FW41 ma problemy z odpowiednim zagrzaniem opon, to zadaniem Polaka będzie popracowanie nad tą kwestią. 

Z czołowych ekip bardzo rozważnie postąpił Mercedes, który dla swoich kierowców wybrał po pięć zestawów opon miękkich i supermiękkich. Nieco większe ryzyko podjęło Ferrari, które w Barcelonie będzie mieć do dyspozycji aż siedem kompletów ogumienia z bardziej miękkiej mieszanki.

ZOBACZ WIDEO Robert Kubica: Należy podziękować Williamsowi

Czy kierowcy Williamsa zdobędą punkty w Grand Prix Hiszpanii?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Sporty Motorowe na Facebooku
Zgłoś błąd
inf. własna, inf. prasowa Pirelli

Komentarze (1):

  • Lewa Renka Kupicy Zgłoś komentarz
    Na pewno kierowca testowo-rozwojowy, którego przez sabotaże trzymają z dala od maszyny miał wpływ na wybór opon... Brytyjczycy czekają na koniec kontraktu z organizacją
    Czytaj całość
    "Niepełnosprawny, pełnosprawny w pracy", aby rozstać się z sympatycznym sabotażystą polsko-włoskim w ciszy i bez rozgłosu.
    Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
    ×
    Sport na ×