Zła wiadomość dla Red Bulla. Dziwne wibracje w silniku Hondy

Red Bull Racing konsekwentnie powtarza, że dzięki silnikom Hondy poprawi swoje wyniki w Formule 1. Tymczasem japoński producent ma mieć problemy ze swoim produktem. Przy dużych prędkościach w silniku ma dochodzić do wibracji.

Łukasz Kuczera
Łukasz Kuczera
Max Verstappen na torze w Austin Materiały prasowe / Red Bull / Na zdjęciu: Max Verstappen na torze w Austin
O sprawie jako pierwszy napisał "Auto Bild". Według niemieckich dziennikarzy, Honda miała zakończyć współpracę z firmą AVL. Jest to największy na świecie niezależny podmiot, który zajmuje się opracowywaniem i testowaniem jednostek napędowych. Decyzja Japończyków była podyktowana faktem, że przy dużych prędkościach w ich silnikach miało dochodzić do silnych i dziwnych wibracji.

Informacje o problemach Hondy to zła wiadomość dla szefów Red Bull Racing, którzy od kilku miesięcy powtarzali, że japoński producent dysponuje lepszą jednostką napędową niż Renault. To właśnie Francuzi dostarczali silniki stajni z Milton Keynes w ostatnich latach. Współpraca obu stron dobiegła końca po sezonie 2018.

Wibracje w silniku mogą oznaczać, że nawet jeśli silnik Hondy dysponuje większą mocą niż Renault, to Japończycy mogą mieć problem z wykorzystaniem jego pełnego potencjału. Pojawiają się też obawy o jego niezawodność, bo już w zeszłym sezonie kierowcy Toro Rosso wielokrotnie byli karani przesunięciem na polach startowych w związku z wymianą podzespołów w silnikach.

- Podjęto już pewne kroki, aby znaleźć rozwiązanie tego problemu. Rok 2019 będzie dla nas lepszy - zapewnił Helmut Marko, doradca Red Bulla ds. motorsportu.

ZOBACZ WIDEO: Grzegorz Baran nie ma wątpliwości. "W motocyklach możemy być w następnych latach potęgą"
Czy Red Bull dzięki silnikom Hondy zacznie notować lepsze wyniki w F1?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×