Orlen stawia na Williamsa. "Wsparcie Kubicy otworzyło nowy rozdział"

Materiały prasowe / Williams / Na zdjęciu: Robert Kubica za kierownicą Williamsa
Materiały prasowe / Williams / Na zdjęciu: Robert Kubica za kierownicą Williamsa

- Wiążemy duże nadzieje z Williamsem - mówi Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen. Koncern właśnie pochwalił się wynikami finansowymi za czwarty kwartał 2018 roku. Obecny ma być dla niego kluczowy ze względu na współpracę z Williamsem i Robertem Kubicą.

W tym artykule dowiesz się o:

Z danych przedstawionych przez PKN Orlen wynika, że firma zanotowała imponujący wzrost sprzedaży (o niemal 5 mld zł). Jednocześnie może się ona pochwalić 804 mln zł zysku netto w ostatnim kwartale 2018 roku, co oznacza spory spadek względem roku poprzedniego, gdy kształtował się on na poziomie 1,6 mld zł.

- Wiążemy duże nadzieje z Williamsem. Wsparcie Roberta Kubicy otworzyło nowy rozdział w historii sportów motorowych w Polsce, ale też pomogło w budowaniu globalnego zasięgu naszej marki - przekazał Daniel Obajtek za pośrednictwem Twittera.

Umowa pomiędzy Williamsem a PKN Orlen została podpisana pod koniec ubiegłego roku. Według nieoficjalnych informacji, za rok współpracy polska firma zapłaci ok. 10 mln euro. Kontrakt zawiera opcję przedłużenia o kolejny sezon i jest powiązany z sytuacją Roberta Kubicy w Formule 1. Jeśli krakowianin zapracuje na pozostanie w stawce w sezonie 2020, to PKN Orlen pozostanie przy jego boku.

PKN Orlen ma zapewnioną ekspozycję loga na samochodach, kombinezonach oraz w garażu Williamsa. To pomoże w promocji marki na arenie międzynarodowej. Już teraz firma działa na wielu rynkach zagranicznych. Koncern zapowiedział ostatnio też wejście na słowacki rynek, gdzie już na przełomie marca i kwietnia powstanie pierwsza stacja paliw pod marką Benzina, która należy do koncernu z Płocka.

ZOBACZ WIDEO Fogo Unia bez Jana Anderssona. Do maja problemu nie będzie. Zawodnicy cały czas szukają

- Dobre wyniki finansowe za 2018 rok i podjęte decyzje biznesowe przełożyły się na szereg nagród i wyróżnień. Z determinacją budujemy siłę i rozpoznawalność naszej marki w Polsce i za granicą - dodał Obajtek.

Prezes Orlenu podkreślił, że sport odgrywa bardzo ważną rolę w strategii marketingowej firmy z Płocka. - Pozytywny wizerunek na arenie międzynarodowej wzmacniamy wspierając polskich sportowców, wielokrotnych medalistów i naszych mistrzów. Razem z nimi cieszymy się z sukcesów w 2018 roku. Na mistrzostwach świata w Berlinie nasi lekkoatleci zdobyli osiem medali, a drużyna siatkarzy wywalczyła złoty medal na mistrzostwach świata we Włoszech. Byliśmy obecni na największych wydarzeniach sportowych w kraju i za granicą. Promowaliśmy aktywny tryb życia wśród dzieci i młodzieży w ramach współpracy z PKOl i PZLA - podsumował Obajtek.

Źródło artykułu: