Smartfony, inteligentne miasta i nowe technologie. Poznaj nowego sponsora Williamsa

Williams podpisał wieloletnią umowę z firmą ROKiT, która została sponsorem tytularnym zespołu. Polakom ta nazwa nic nie mówi, ale wkrótce to się zmieni. Przedsiębiorstwo telekomunikacyjne ma zacząć działać w Polsce.

Łukasz Kuczera
Łukasz Kuczera
nowe malowanie Williamsa Materiały prasowe / Williams / Na zdjęciu: nowe malowanie Williamsa
- To początek nowej ery - powiedziała Claire Williams podczas poniedziałkowej prezentacji nowego malowania Williamsa. Zespół z Grove przedstawił kompletnie nowe barwy, bo zakończyła się współpraca z firmą Martini. Producent wermutu był tytularnym partnerem Brytyjczyków od roku 2014.

Współpraca z ROKiT otwiera nowy rozdział w Williamsie. Nieoficjalnie wiadomo, że firma telekomunikacyjna zapłaciła za sponsoring mniej, niż do tej pory przelewało Martini. Wpływ na to miał fakt, że umowę podpisano dość późno, a niektóre miejsca na samochodzie zajął już PKN Orlen. To kolejny dowód na to, że płocki koncern dobił świetnego targu i za stosunkowo niewielką kwotę zapewnił sobie ekspozycję w wielu miejscach.

ROKiT to nowy podmiot na rynku telekomunikacyjnym, który nie tylko oferuje smartfony w przystępnej cenie, ale też stawia na innowacyjne sieci Wi-Fi. Przedsiębiorstwo odważnie promuje wizję "inteligentnych miast". Wygrało nawet przetarg w Indiach, w ramach którego uruchomi sieć publiczną w 27 największych miastach.

ZOBACZ WIDEO Szczęsny uratował Juventus! Kapitalna obrona Polaka powodem dyskusji [ZDJĘCIA ELEVEN SPORTS]

Nowy sponsor Williamsa rozwija też inną technologię, która polega na możliwości oglądania materiałów 3D bez wykorzystania specjalnych okularów. Smartfony tego producenta trafią na rynek w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych w marcu 2019 roku. W planach firmy jest też ekspansja na kolejne kraje, w tym Polskę. U nas nowemu sponsorowi Williamsa z pewnością pomoże osoba Kubicy, który cieszy się niezwykle dużą popularnością.

Tym, co odróżnia firmę od rywali, to oferowanie klientowi szeregu innych usług. W ramach ROK Life Services można bowiem nabyć ubezpieczenie zdrowotne czy też zadbać o bezpieczeństwo swojego domu.

Kompleksowe podejście do biznesu nie dziwi, bo ROKiT należy do grupy ROK Brands. W jej skład wchodzą spółki-córki, które zajmują się m.in. sprzedażą i wyrobem energetyków, alkoholi, kosmetyków.

Za marką ROKiT stoją brytyjscy przedsiębiorcy - John Paul DeJoria oraz Jonathan Kendrick. Ten drugi swoją zawodową karierę zaczął z motorsportem, stąd nie dziwi, że uznał Formułę 1 jako świetną platformę promocyjną. Kendrick, mając ledwie 17 lat, pracował w firmie Goodyear. Później nabył też prawa do nieznanej w Europie marki Yokohama Tires. To on brał udział w pracach przy samochodzie Alana Jonesa podczas Grand Prix Argentyny w 1978 roku.

- Uruchomienie takiej firmy jak ROKiT wymagało od nas znalezienia globalnej platformy, dzięki której będziemy mogli przedstawić historię naszych innowacji. Williams jest dla nas idealnym partnerem. Dzięki nim możemy prezentować kibicom nowe technologie. To początek ambitnej i ekscytującej drogi, która ma przywrócić Williamsa na podium F1 - ogłosił Kendrick.

Sport stał się dla ROKiT kluczowym sposobem promocji. Niedawno firma nabyła Los Angeles Chargers, ekipę rywalizującą na co dzień w NFL. Jej logo można też znaleźć na strojach koszykarzy Houston Rockets.

Czy dzięki nowemu sponsorowi Williams poprawi wyniki w F1?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×