F1: Williams poczuł ulgę. Ogrom pracy dopiero przed zespołem

- Williams ma ogrom pracy do wykonania - przekonują eksperci. Zespół stracił ponad dwa i pół dnia próbnych jazd, ale w środę poczuł ogromną ulgę. Za to w czwartkowy poranek na poważnie testy nowego modelu FW42 rozpocznie Robert Kubica.

Łukasz Kuczera
Łukasz Kuczera
George Russell za kierownicą FW42 WP SportoweFakty / Katarzyna Łapczyńska / Na zdjęciu: George Russell za kierownicą FW42
Część brytyjskich dziennikarzy powątpiewała w to, czy Williams w środę wyjedzie na tor. Tak się stało, bo po przerwie obiadowej George Russell w końcu opuścił garaż za kierownicą modelu FW42. Tym samym ekipa pokazała się po raz pierwszy w akcji, choć testy w Barcelonie ruszyły w poniedziałek.

- Zespół poczuł ulgę. To można było zobaczyć, jeśli się zeszło do garażu w chwili wyjazdu samochodu na tor. Każdy pracownik Williamsa był zaangażowany w pracę, każdy dokładnie przyglądał się pierwszym okrążeniom Russella. Dlatego ulga to właściwe określenie - ocenił w specjalnym programie "Autosportu" dziennikarz Scott Mitchell.

Paddy Lowe dostrzega pozytywy środowych testów. Czytaj więcej! 

Serwis postanowił poświęcić cały odcinek sytuacji Williamsa, który nie ma najłatwiejszego wejścia w nowy sezon. - Nie można powiedzieć, że Williams ma najgorsze za sobą. Są na wyboistej ścieżce. Wszyscy mają setki okrążeń, a oni dwadzieścia. Mają ogrom roboty do wykonania. Może Claire Williams ma rację, że trzeba już myśleć o roku 2020. Aby upewnić się, że wszystko jest w porządku i te błędy przy budowaniu samochodu nie zostaną powtórzone. Bo okaże się cała robota zrobiona ostatnio poszła na marne - dodał Mitchell.

ZOBACZ WIDEO Obrona wielkim problemem reprezentacji. "Rybus jest kontuzjowany a Reca nie gra w klubie"

Dość krytycznym okiem na nowy model spogląda Jake Boxall-Legge, który zajmuje się sprawami technicznymi. - Rozmawiałem z kolegami po fachu i pierwsza ocena jest taka, że ten samochód jest mocno niedorozwinięty. Wystarczy popatrzeć na przednie skrzydło i wygląda jakby było w pierwszej fazie testów. W innych zespołach można w tej części znaleźć więcej ciekawych rozwiązań - zauważył brytyjski dziennikarz.

- Tylne skrzydło też wygląda jak w podstawowej wersji. Nie mam wątpliwości, że działa, ale pod względem aerodynamicznym na pewno można oczekiwać więcej - dodał Boxall-Legge, który skrytykował też szereg rozwiązań w karoserii modelu FW42.

Dla Williamsa tak naprawdę jedynym dniem testowym w tym tygodniu będzie czwartek. O poranku na torze zobaczymy Roberta Kubicę, później za kierownicą zmieni go George Russell. - Mają sporo do zrobienia. Zostaje nam czekać na kolejny tydzień. Z pewnością będą mieć wiele pozycji do odhaczenia w grafiku - zauważył Boxall-Legge.

Zapoznawczy dzień George'a Russella. Czytaj więcej! 

W przeszłości w F1 zdarzały się sytuacje, w których zespół wchodził w kampanię ze sporymi problemami, ale później mocno rozwijał samochód w kolejnych tygodniach i był w stanie walczyć o punkty. Eksperci nie są w stanie osądzić, czy taki scenariusz może się ziścić w przypadku Williamsa.

- Problem jest taki, że stracili dwa i pół dnia testowego, a czeka ich sprawdzenie, czy zestaw bazowy dobrze działa. Dopiero gdy zrozumieją czy wszystko działa jak powinno, będą mogli testować nowe części - podsumował Mitchell.

Na naszym portalu można śledzić relację LIVE z sesji testowej z udziałem Roberta Kubicy. Znajdziesz ją tutaj

Czy Williams odbije się od dna w nadchodzącym sezonie F1?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×