WP SportoweFakty.wp.pl – wiadomości sportowe, relacje live, wyniki meczów

Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

F1: Robert Kubica miał rację. FIA pracuje nad rozwiązaniem problemu ze startem

Robert Kubica i kilku innych kierowców narzekało, że z powodu większych tylnych skrzydeł w samochodach F1, nie widzieli na starcie do wyścigu o Grand Prix Australii świateł sygnalizacyjnych. FIA już pracuje nad rozwiązaniem tego problemu.
Łukasz Kuczera
Łukasz Kuczera
Materiały prasowe / Williams / Na zdjęciu: Robert Kubica

- Gdy zatrzymałem się na polach startowych, nie widziałem świateł sygnalizujących początek wyścigu. Tylne skrzydło z samochodu Sainza zakrywało je. Musiałem przesunąć się w lewo, by coś dostrzec. Lekko spanikowałem - powiedział Robert Kubica po Grand Prix Australii.

Z Polakiem zgodził się Pierre Gasly, który również znajdował się na tyłach stawki i miał problem z dostrzeżeniem świateł. Problemy kierowców to efekt zmian w aerodynamice i wprowadzenia nowych, większych tylnych skrzydeł. 

Czytaj także: Tajne spotkanie w Szwajcarii ws. F1

FIA postanowiła zareagować na słowa Kubicy i pozostałych kierowców. Federacja wszczęła dochodzenie, które miało wyjaśnić przyczynę problemu. Wniosek jest taki, że kłopoty ze startu do Grand Prix Australii nie są jednorazowym incydentem. Będzie się on powtarzać, co jest konsekwencją wprowadzenia nowych, większych tylnych skrzydeł.

ZOBACZ WIDEO: Andrzej Borowczyk: Nagła śmierć Whitinga to dla mnie szok. To jeden z twórców Formuły 1

Dlatego też stewardzi pracują nad rozwiązaniem problemu, i to już od kolejnego wyścigu w Bahrajnie. Jednym z pomysłów jest umieszczenie dodatkowego zestawu lamp, które byłyby zamontowane w połowie stawki. Dzięki temu lepszą widoczność zyskaliby kierowcy startujący z ostatnich pozycji.

Czytaj także: Wietnam walczy z czasem, by zbudować tor

Podobne problemy występowały już w roku 2009, gdy w F1 korzystano z innej aerodynamiki i większych skrzydeł. Wtedy właśnie sięgnięto po rozwiązanie z dodatkowym zestawem lamp. Z pomysłu zrezygnowano w sezonie 2017, bo po zmianach regulaminowych nie był on konieczny.

Czy dzięki nowej aerodynamice F1 stanie się ciekawsza?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Sporty Motorowe na Facebooku
Zgłoś błąd
motorsport.com

Komentarze (6):

[ Anuluj ] Odpowiadasz na komentarz:

Dowiedz się jak umieszczać linki od tagów, pogrubiać tekst, itp.
  • ryb_a 0
    Tiaaa ... I już na starcie sekunda spóźnienia ...
    pareidolia Mają problem,który, jest prozaicznie łatwy do rozwiązania. Wystarczy w słuchawkach, które ma każdy kierowca rozpocząć odliczanie 10 - 9 -8 ........... 2 -1 - O START.
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
  • Maciej Feliński 0
    Czyli najlepiej być w pierwszej linii lub kilku pierwszych :)
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
  • Mirqus Mruk 0
    "Kubica dopiął swego , będą zmiany ". Ten Kubica , to jednak przegość. Robert żąda a FIA robi, pełen szacun, dla pana redaktora też .
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
Pokaż więcej komentarzy (3)
Pokaż więcej komentarzy (6)
Pokaż więcej komentarzy (6)
Pokaż więcej komentarzy (6)
Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×