Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

F1: tak jeździ bolid Williamsa. Zobacz, jak Kubica cudem uniknął zderzenia ze ścianą

Najprawdopodobniej nierówno działające hamulce spowodowały, że polski kierowca o mały włos, a uderzyłby w barierę. I to już na początku Grand Prix Azerbejdżanu. Nagranie wideo pokazuje nienaturalne zachowanie bolidu.
Marek Bobakowski
Marek Bobakowski
Robert Kubica Materiały prasowe / Williams / Na zdjęciu: Robert Kubica

To nie był dobry weekend dla Williamsa. Wypadki George Russell (podczas piątkowego treningu) oraz Roberta Kubicy (podczas sobotnich kwalifikacji - tutaj przeczytasz więcej >>) spowodowały spore zamieszanie w parkingu brytyjskiego teamu. Mechanicy w pocie czoła pracowali nad odbudową obu bolidów. Okazuje się, że o mały włos, a podczas niedzielnego wyścigu doszłoby do kolejnego - trzeciego - wypadku bolidu Williamsa.

Nagranie wideo pokazujące start Grand Prix Azerbejdżanu robi wrażenie. Widać na nim dokładnie, że bolid Kubicy zachowuje się nienaturalnie, przy hamowaniu. Najprawdopodobniej przyczyną problemów były nierówno pracujące hamulce. Cudem udało się Kubicy uniknąć zderzenia.

Zobacz jak to wyglądało z kokpitu bolidu jadącego za Polakiem:

A tutaj nagranie z maszyny Polaka:

Ostatecznie udało uniknąć się kolejnego wypadku, ale mimo to Polak zajął w Baku ostatnie, szesnaste miejsce. Na pewno wpływ na ten wynik miała kara przejazdu przez aleję serwisową (Kubica stracił ponad 20 sekund) nałożona za to, że bolid naszego kierowcy przed wyścigiem opuścił garaż o 9 minut za wcześnie (TUTAJ szczegółowy opis wyścigu >>).

Kolejne wyścigi Formuły 1 już w maju - i oba w Europie. Najpierw (10-12.05.) Grand Prix Hiszpanii, potem (23-26.05.) Grand Prix Monako. - Trudno o wyczucie auta, jeśli się nie prowadzi i ciężko nim hamować. Feeling pojazdu jest taki, że można nim pozostać na torze. Nie ma wyczucia, by zrobić z nim coś więcej - te słowa Kubicy, które zostały wypowiedziane po zawodach w Azerbejdżanie nie napawają jednak optymizmem. I nie dają podstaw do twierdzenia, że w kolejnych wyścigach będzie lepiej.

ZOBACZ WIDEO: Andrzej Borowczyk: Orlen już wiele lat temu chciał kupić miejsce dla Kubicy w F1



Oglądaj wyścigi Formuły 1 w WP Pilot

Czy Williams zdobędzie jakikolwiek punkt w sezonie 2019?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Sporty Motorowe na Facebooku
Zgłoś błąd
WP SportoweFakty

Komentarze (9):

  • edzio561 Zgłoś komentarz
    Kubica sir tylko kompromituje w tym williamsie lepiej jakby uciekl stamtad jak najszybciej
    • gabi0107 Zgłoś komentarz
      Robert wycofaj się z tego teamu. Szkoda mi, jak się męczy i jest sflustrowany. I tak bardzo podziwiam jego postawę i spokój.
      • MartinZG Zgłoś komentarz
        Ja tego nie kupuję. Na onbordzie nie widać tyłu, ale jak na moje to stracił z tyłu przyczepność. Prędkość dużo spadła, więc aerodynamika przestała działać i zmniejszył się
        Czytaj całość
        docisk. Zwłaszcza z tyłu, ponieważ przy hamowaniu "balans" przesuwa się do przodu. Nawet w zwykłym samochodzie widać, że przy hamowaniu przód osiada, a tył się unosi. Możliwe, że przyblokowało się tylne koło i Robert zrobił korektę, żeby nie obróciło samochodu. Nie brał udziału w okrążeniu formującym, więc miał zimne opony i to zwiększyło ogólne problemy z przyczepnością bolidu.
        • Alex DeLarge Zgłoś komentarz
          Najlepiej wszystko na hamulce zwalić. A prawda jest taka że Kubica już nie powinien jeździć w F1.
          • Jarosław Choromański Zgłoś komentarz
            niedogrzane opony
            • Księżyc Zgłoś komentarz
              Winne zakłócenia w polu magnetycznym Ziemi które spowodowały problemy z balansem bolidu.
              • Pat Kam Zgłoś komentarz
                Panie Marku, obym czytał więcej tresciwych artykułów jak te, a kolegę KurczeErę do szkoły wysłać, aby oduczył się kopiowania z zagranicznych serwisów.
                • Szymon Nazar Zgłoś komentarz
                  Diagnoza: /...Trudno o wyczucie auta, jeśli się nie prowadzi i ciężko nim hamować. Feeling pojazdu jest taki, że można nim pozostać na torze. Nie ma wyczucia, by zrobić z nim coś
                  Czytaj całość
                  więcej - te słowa Kubicy, które zostały wypowiedziane po zawodach w Azerbejdżanie nie napawają jednak optymizmem. I nie dają podstaw do twierdzenia, że w kolejnych wyścigach będzie lepiej.
                  • pareidolia Zgłoś komentarz
                    Najlepsze auto terenowe w stawce. To skandal, że nawet hamulców nie potrafią ustawić............., celowe działanie, sabotaż czy niechlujstwo ? Ci co ustawiali synchronizację hamulców
                    Czytaj całość
                    już powinni być zwolnieni.
                    Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
                    ×
                    Sport na ×