Przy okazji czwartkowego briefingu z przedstawicielami mediów Robert Kubica znajdował się w wyjątkowo dobrym humorze i cieszył się na myśl o poprawkach przygotowanych przez Williamsa na Grand Prix Niemiec (czytaj więcej o tym TUTAJ).
Kubica miał też czas, by nagrać specjalne wideo dla kibiców, które zostało opublikowane w mediach społecznościowych Williamsa. Odniósł się w nim m.in. do swoich doświadczeń z torem Hockenheim, bo w trakcie swojej pierwszej przygody z F1 polski kierowca nie miał wielu okazji do jazdy na tym obiekcie.
Czytaj także: Williams chwali zespół za "nadludzki wysiłek"
- Jestem stary, ale równocześnie zbyt młody, bym miał okazję ścigać się na Hockenheim w starym układzie toru. Byłem tu kilkukrotnie. Po raz pierwszy chyba w 2003 roku w europejskiej Formule 3. Prawdopodobnie dlatego ten obiekt nie wywołuje u mnie jakichś wielkich emocji, bo nie posiadam z niego dobrych wspomnień. Może w tym roku będzie dobrze? - powiedział Kubica w nagraniu.
ZOBACZ WIDEO: #Newsroom. W studiu Robert Kubica i prezes Orlenu
- Gdybym miał użyć jednego słowa do opisania Hockenheim, użyłbym "stadion". Dlaczego? Bo ostatni sektor się tak nazywa i jest bardzo zdradliwy - dodał.
Kubica w trakcie sezonów 2006-2010 miał okazję dwukrotnie startować na Hockenheim. W tamtych latach obiekt dzielił się bowiem organizacją Grand Prix Niemiec z Nurburgringiem. - To tor, gdzie mamy mieszankę wszystkiego. Ogromne prędkości, dwa bardzo szybkie zakręty, bardzo krótki pierwszy zakręt. Mamy też sporo zakrętów, które pokonuje się z małą prędkością. Mamy mocne hamowania przed nawrotem i tam chyba jest największa szansa na wyprzedzanie. Ostatni sektor jest bardzo wymagający, zdradliwy. Sporo się tu dzieje za kierownicą - wyjaśnił Kubica.
Czytaj także: Russell nie myśli o transferze do innego zespołu
Polak po raz kolejny odniósł się do aktualizacji, jakie zespół przygotował z myślą o Grand Prix Niemiec. - Mamy nowe części. Kontynuujemy pracę, jaką zaczęliśmy na Silverstone. Zobaczycie parę nowości i oby działały dobrze. Warunki torowe i pogodowe, bo ma być bardzo ciepło, sprawią, że trudno będzie ocenić jak poprawki wpływają na samochód. Mamy jednak nadzieję, że zobaczymy te same postępy, które widzieliśmy w tunelu aerodynamicznym, dzięki czemu będziemy bliżej rywali - podsumował.
Check out #RK88's #GermanGP preview pic.twitter.com/AZcvIFS4hW
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) July 25, 2019