Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

F1: GP USA. Wojna pomiędzy Red Bullem a Ferrari. Szef włoskiego zespołu nie wytrzymał nerwowo

- Ferrari zapłaciło wysoką cenę za oszukiwanie - powiedział Max Verstappen po GP USA, komentując słabsze tempo rywala z Włoch. Na słowa Holendra szybko zareagował Mattia Binotto. - Takie komentarze są rozczarowujące - uznał szef Ferrari.
Łukasz Kuczera
Łukasz Kuczera
Charles Leclerc przed Maxem Verstappenem Materiały prasowe / Red Bull / Na zdjęciu: Charles Leclerc przed Maxem Verstappenem

Od kilku tygodni rywale oskarżali Ferrari o oszukiwanie w kwestii osiągów silnika, ale żaden z nich nie chciał złożyć oficjalnego protestu do FIA. Aż w końcu Red Bull Racing obrał nieco inną drogę i poprosił sędziów, by wyjaśnili zasady dotyczące przepływu paliwa (czytaj więcej o tym TUTAJ).

W padoku F1 uznaje się, że ruch Red Bulla był wymierzony w Ferrari. Dziwnym trafem, właśnie po wydaniu przez FIA dyrektywy ws. silnika, Włosi nie mieli już tak znaczącej przewagi na prostych i zanotowali słaby występ w GP USA. - Dostajesz to, na co zasłużyłeś, gdy oszukujesz - ocenił Max Verstappen w Ziggo Sport.

Czytaj także: Hulkenberg ma przejść z F1 do DTM

- Jak myślicie, dlaczego Ferrari nie mogło z nami walczyć od startu wyścigu? Myślę, że sami możecie sobie odpowiedzieć na to pytanie - dodał kierowca Red Bulla w "Bildzie".

ZOBACZ WIDEO: F1. Robert Kubica o swoich początkach. "Musiałem podkładać poduszki na siedzenie żeby cokolwiek widzieć"

Słowa Holendra nie spodobały się szefowi Ferrari. - Czytałem dużo prasy w ten weekend, również po wyścigu. Takie komentarze jak Maxa są rozczarowujące. Są czymś złym i niewłaściwym dla Formuły 1 - powiedział Mattia Binotto w "De Telegraaf".

- Czy dyrektywa FIA miała wpływ na działanie naszego silnika? Nie. Dobrze, że to zostało wyjaśnione. Jednak nawet nie czytałem jej dokładnie i nie miała ona wpływu na nasz wyścig. Sytuacja jest kuriozalna, bo w przeszłości inne zespoły w F1 też miały przewagę techniczną, a nikt nie wskazywał ich palcami - dodał szef Ferrari w RTL.

Binotto zwrócił się do rywali z apelem, by lepiej zajęli się rozwijaniem własnych jednostek napędowych. - Jeśli mamy przewagę po stronie silnika, to tylko dlatego, że ciężko nad nim pracowaliśmy. Byłoby sprawiedliwie, gdyby pewne wypowiedzi w ogóle nie ujrzały światła dziennego - stwierdził.

Oskarżenia Verstappena pod adresem Ferrari nie spodobały się też Charlesowi Leclercowi, który ukończył GP USA na czwartym miejscu. - To jeden wielki żart. Nie ma go w naszym zespole, więc nie wie, co robimy na miejscu. Nie ma bladego pojęcia na ten temat - powiedział Leclerc.

Czytaj także: Williams nie pozwolił Kubicy na walkę z rywalami

Zapaść formy Ferrari pomogła Mercedesowi sięgnąć po dublet w Austin. Niemcy nie chcą jednak oskarżać rywala z Maranello o oszustwa. - Przyjrzeliśmy się danym i faktycznie prędkość maksymalna Ferrari wyglądała tu inaczej niż w poprzednich wyścigach. Nie wiem jednak, czy to wynika z dyrektywy technicznej FIA. Nie mam takiej wiedzy, bo nie pracuję w Ferrari - ocenił Toto Wolff, szef Mercedesa.

- Myślę, że przeciwnicy Ferrari szukają w liczbach i danych tego, co chcą tam znaleźć - podsumował całą dyskusję w "Auto Motor und Sport" Ross Brawn, dyrektor sportowy F1.

Czy uważasz, że Ferrari posiada nieregulaminowy silnik w F1?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Sporty Motorowe na Facebooku
Zgłoś błąd
WP SportoweFakty

Komentarze (1):

  • STGP Zgłoś komentarz
    Red Bull to niech naprawdę spojrzy na siebie, bo gdyby nie Verstappen, to ani razu nie stanęliby w tym roku na podium, To jest dopiero wstyd. Tak się dzieje, gdy przestaje się oszukiwać ;)
    Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
    ×
    Sport na ×